mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > BMW o Monako: Wspaniałe, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju

BMW o Monako: Wspaniałe, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju

24 maja zespoły Formuły 1 zmierzą się w Grand Prix Monako. Ten uważany za najbardziej prestiżowy wyścig nazywany jest "perłą w koronie" Formuły 1. To zdanie podziela także Robert Kubica i zespół BMW Sauber.

BMW o Monako: Wspaniałe, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju
- "Jestem wielkim fanem torów ulicznych i nie mogę doczekać się startu w Monako. Zawsze mam dobre przeczucia przed startem tutaj i ze zniecierpliwieniem czekam na wyścig pomiędzy ścianami i barierkami. Tu nie ma miejsca na błędy, co czyni wyścig szczególnie interesującym" - mówi z entuzjazmem Robert Kubica. Nasz kierowca w zeszłym sezonie zajął w Monako 2. miejsce, ale nie jest w stanie przewidzieć, co stanie się w tym roku. - "Ciężko przewidzieć jak spiszą się nowe bolidy z nową aerodynamiką i oponami. Dowiemy się dopiero w czwartek" - tłumaczy Kubica.

Wyjątkowość wyścigu na torze Monte Carlo potwierdza także Nick Heidfeld. - "To jedno z głównych wydarzeń sezonu. Wąski i pokręcony tor jest wspaniały. Na wyścig przyjeżdża wiele znanych osób, a port jest zastawiony jachtami. Tu kibice są bliżej Formuły 1 niż gdziekolwiek indziej" - zauważa Heidfeld. Niemiec w tym roku spisuje się lepiej od Roberta Kubicy, ale w zeszłym roku w Monako był dopiero na 14. miejscu. - "W tym roku poszerzone przednie skrzydło dawało już znać o sobie. W Monako jest niezwykle ciasno na pierwszym łuku i jest duże ryzyko zahaczenia skrzydłem o inny bolid" - analizuje Nick Heidfeld.

Dyrektor BMW Mario Theissen patrzy na Grand Prix Monako pod kątem dalszych prac nad ulepszaniem bolidu. - "Monako to bardzo specyficzne wyzwanie. Następny pakiet ulepszeń przygotujemy więc na Grand Prix Turcji" - zapowiada Theissen. Niemiec również wie jak prestiżowy jest najbliższy start. - "To jedna z głównych scen Formuły 1 i tor, który czyni ten sport pięknym. To najsłynniejsze i najwspanialszy wyścig w sezonie" - rozpływa się Theissen nad wyjątkowością Grand Prix Monako.

Mario Theissen zdaje sobie sprawę z tego jakie wyzwanie czeka Roberta Kubicę i Nicka Heidfelda. - "Tu ważna jest precyzja kierowcy. Nie ma długich prostych, za to są wolne zakręty. Bardzo ważny będzie silnik, który dobrze pracuje na niższych biegach" - tłumaczy Theissen.

Od strony technicznej na wyścig patrzy Willy Rampf, główny inżynier BMW Sauber. - "Grand Prix Monako jest najwolniejszym wyścigiem w sezonie. Wiele zespołów przygotowywało specjalne ulepszenia bolidów, których nie stosowało się nigdzie indziej. Tegoroczne przepisy tego zabraniają, więc zobaczymy te same bolidy co w Barcelonie" - mówi Rampf.

- "Tor jest otwarty dla ruchu ulicznego pomiędzy wyścigami, a do tego ma dużą liczbę wąskich zakrętów. To znacznie odbija się na przyczepności" - tłumaczy zawiłości toru Willy Rampf.

Wyścig na torze Monte Carlo odbędzie się w niedzielę 24 maja.

Podobne wiadomości:

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Aktualności 2015-07-13

3,2,1... startuje Rajd Polski!

3,2,1... startuje Rajd Polski!

Aktualności 2015-07-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport