mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > BMW o Monako: Wspaniałe, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju

BMW o Monako: Wspaniałe, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju

24 maja zespoły Formuły 1 zmierzą się w Grand Prix Monako. Ten uważany za najbardziej prestiżowy wyścig nazywany jest "perłą w koronie" Formuły 1. To zdanie podziela także Robert Kubica i zespół BMW Sauber.

BMW o Monako: Wspaniałe, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju
- "Jestem wielkim fanem torów ulicznych i nie mogę doczekać się startu w Monako. Zawsze mam dobre przeczucia przed startem tutaj i ze zniecierpliwieniem czekam na wyścig pomiędzy ścianami i barierkami. Tu nie ma miejsca na błędy, co czyni wyścig szczególnie interesującym" - mówi z entuzjazmem Robert Kubica. Nasz kierowca w zeszłym sezonie zajął w Monako 2. miejsce, ale nie jest w stanie przewidzieć, co stanie się w tym roku. - "Ciężko przewidzieć jak spiszą się nowe bolidy z nową aerodynamiką i oponami. Dowiemy się dopiero w czwartek" - tłumaczy Kubica.

Wyjątkowość wyścigu na torze Monte Carlo potwierdza także Nick Heidfeld. - "To jedno z głównych wydarzeń sezonu. Wąski i pokręcony tor jest wspaniały. Na wyścig przyjeżdża wiele znanych osób, a port jest zastawiony jachtami. Tu kibice są bliżej Formuły 1 niż gdziekolwiek indziej" - zauważa Heidfeld. Niemiec w tym roku spisuje się lepiej od Roberta Kubicy, ale w zeszłym roku w Monako był dopiero na 14. miejscu. - "W tym roku poszerzone przednie skrzydło dawało już znać o sobie. W Monako jest niezwykle ciasno na pierwszym łuku i jest duże ryzyko zahaczenia skrzydłem o inny bolid" - analizuje Nick Heidfeld.

Dyrektor BMW Mario Theissen patrzy na Grand Prix Monako pod kątem dalszych prac nad ulepszaniem bolidu. - "Monako to bardzo specyficzne wyzwanie. Następny pakiet ulepszeń przygotujemy więc na Grand Prix Turcji" - zapowiada Theissen. Niemiec również wie jak prestiżowy jest najbliższy start. - "To jedna z głównych scen Formuły 1 i tor, który czyni ten sport pięknym. To najsłynniejsze i najwspanialszy wyścig w sezonie" - rozpływa się Theissen nad wyjątkowością Grand Prix Monako.

Mario Theissen zdaje sobie sprawę z tego jakie wyzwanie czeka Roberta Kubicę i Nicka Heidfelda. - "Tu ważna jest precyzja kierowcy. Nie ma długich prostych, za to są wolne zakręty. Bardzo ważny będzie silnik, który dobrze pracuje na niższych biegach" - tłumaczy Theissen.

Od strony technicznej na wyścig patrzy Willy Rampf, główny inżynier BMW Sauber. - "Grand Prix Monako jest najwolniejszym wyścigiem w sezonie. Wiele zespołów przygotowywało specjalne ulepszenia bolidów, których nie stosowało się nigdzie indziej. Tegoroczne przepisy tego zabraniają, więc zobaczymy te same bolidy co w Barcelonie" - mówi Rampf.

- "Tor jest otwarty dla ruchu ulicznego pomiędzy wyścigami, a do tego ma dużą liczbę wąskich zakrętów. To znacznie odbija się na przyczepności" - tłumaczy zawiłości toru Willy Rampf.

Wyścig na torze Monte Carlo odbędzie się w niedzielę 24 maja.

Podobne wiadomości:

Kubica z nowym autem w Rajdzie Portugalii

Kubica z nowym autem w Rajdzie Portugalii

Aktualności 2015-05-20

Kubica w czołówce

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.