mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > BMW stworzyło... pociąg metra

BMW stworzyło... pociąg metra

Może nie do końca stworzyło, ale raczej zaprojektowało.

BMW stworzyło... pociąg metra
Latem 2010 roku Siemens zlecił firmie, wchodzącej w skład BMW Group, czyli DesignworksUSA, zaprojektowanie Metro Inspiro, czyli pociągu metra, tworzonego przez Siemensa. Dla nas, Polaków, jest to o tyle ciekawa i ważna informacja z tego powodu, że pociąg będzie miał swoją premierę w jednej z największych i najbardziej rozwiniętych sieci metra w Europie i na świecie, czyli w Warszawie.

BMW skupiło się na kompromisie, wynikającym z wymogów Siemensa, potencjalnych operatorów, pasażerów oraz, nieodłącznych w dzisiejszych czasach, obrońców środowiska. Jest tutaj także szerokie pole popisu dla przyszłych klientów, jako że możliwości indywidualizacji są wręcz nieograniczone.

To chyba pierwszy raz, kiedy na stronach naszego portalu piszemy o pociągu metra. Ale jeśli zaczęliśmy, musimy skończyć, zatem: BMW zastosowało w pociągu bardzo szerokie wejścia, drzwi, które mogą się przesuwać na boki bądź standardowo otwierać do wewnątrz, a także bardzo dużo przestrzeni pomiędzy dwoma bocznymi rzędami siedzeń.

Jak mówiliśmy, sprzęt będzie miał swoją premierę u nas. Operator, czyli Metro Warszawskie, wydało 272 miliony euro (ok. 1.064 miliona złotych) na 35 sześcio-wagonowych pociągów, których dostarczanie rozpocznie się jesienią 2012 roku. To cieszy. 15 z nich będzie jeździło po obecnej nitce metra, natomiast pozostałe 20 będzie użytkowane na, dopiero powstającej, drugiej linii.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW Warszawa metro Siemens design

Podobne wiadomości:

BMW prezentuje Z4 Concept

BMW prezentuje Z4 Concept

Aktualności 2017-08-17

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Auto Digilab - tak wygląda przyszłość mobilności
Skoda Auto Digilab - tak wygląda przyszłość mobilności
Skoda opracowała program o nazwie Strategia 2025, który ma kształtować przyszłość czeskiej marki w kolejnych latach. Żeby jeszcze lepiej wykorzystywać cyfrowe technologie w działalności marki, w Pradze powstał DigiLab.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech