mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Będą tanie stacje Lotosu

Będą tanie stacje Lotosu

Lotos Optima to ekonomiczna sieć stacji paliwowych, która będzie rywalizować o klienta przede wszystkim tańszą ceną paliw. Odpowiedniki sieci stacji Bliska, należącej do koncernu PKN Orlen, pojawią się na naszych drogach w drugiej połowie roku.

Będą tanie stacje Lotosu
Wejście w segment ekonomiczny jest istotnym krokiem w realizacji zadania, jakim jest uzyskanie przez firmę Lotos 10-proc. udziału w handlu paliwami do 2015 roku. – Nasz udział w detalu szacujemy dziś na blisko 7,5 procent – podaje Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa – Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć wzrost naszych udziałów w rynku jest uzupełnienie cieszącej się powodzeniem sieci premium o nowy segment ekonomiczny.

– Pierwsze stacje pod szyldem Lotos Optima pojawią się już w drugiej połowie roku – dodał Maciej Szozda, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. handlu Grupy Lotos S.A.

Warto podkreślić, że budowa jednej stacji premium kosztuje dziś 3-4 mln zł. Zaś stacje Lotos Optima będą budowane przy nakładach od 1 mln zł. Ceny na nich będą odpowiadać warunkom danej lokalizacji i będą odpowiednio niższe od cen na stacjach premium. Stacje pod szyldem Optima zlokalizowane będą na obszarach o innym potencjale rynkowym niż stacje premium, co zapewni spółce Lotos Paliwa nowe możliwości rozwoju i stworzy nowe perspektywy dla niezależnych operatorów.

Stacje Lotos Optima będą w każdym aspekcie "zoptymalizowane", co znajdzie odzwierciedlenie w ściśle zdefiniowanej ofercie paliwowej i pozapaliwowej. Na stacjach Lotos Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia takich narzędzi jak program lojalnościowy Navigator czy promocje spożywcze. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem – akceptowane będą karty flotowe Lotos Biznes oraz pozostałe karty płatnicze. Optymalizacja oferty pozwoli na ograniczenie kosztów i tym samym stworzenie atrakcyjniejszych warunków cenowych dla tych klientów, którzy koncentrują się na ekonomice podróżowania, nie są natomiast zainteresowani dodatkowymi benefitami świadczonymi przez sieć premium.

Podział detalicznego rynku paliw na segmenty w wielu zachodnich krajach już dawno został dokonany. W Polsce nabiera on coraz większego znaczenia i tempa, choć w chwili obecnej jest jeszcze w fazie początkowej. Segment ekonomiczny nastawiony na wartość, to dziś najdynamiczniej rozwijająca się i najbardziej perspektywiczna cześć rynku. Jednocześnie obserwuje się duże nasycenie stacjami premium oraz stopniowe spowolnienie rozwoju stacji samoobsługowych i przymarketowych.

Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje łącznie 316 stacji zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych. Pierwsze z nich działają już przy autostradach A2, A4 i A6. Kolejne powstaną na autostradzie A1 i drodze ekspresowej S3.

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Sprawdzono jakość paliwa w 2015 roku - wyniki kontroli

Sprawdzono jakość paliwa w 2015 roku - wyniki...

Aktualności 2016-04-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport