mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Bezpieczeństwo Toyoty

Bezpieczeństwo Toyoty

Japoński koncern podał dziś informacje dotyczące swoich najnowszych osiągnięć w dziedzinie ochrony pasażerów.

Bezpieczeństwo Toyoty

Znany już kompleksowy system VDIM (zintegrowane zarządzanie zachowaniem pojazdu), został wzbogacony o aktywne sterowanie autem. Drugie z rozwiązań to dwu-częściowa poduszka powietrzna mająca za zadanie zmniejszyć siły działające przy wyłapywaniu głowy po otworzeniu się airbaga. Usprawnienia zadebiutują Lexusach już tego lata.

Pierwsze z rozwiązań dodaje do obecnych VSC (kontrola stabilizacji auta), ABS i TRC (kontrola trakcji), najnowsze technologie z zakresu elastycznego wspomagania kierownicy i sposobu reakcji na wykonywane nią ruchy. System monitoruje zachowanie hamulców, kąt skrętu kół, obroty silnika i kąt skrętu kierownicy. W razie możliwości utraty przyczepności - na przykład z powodu różnej przyczepności podłoża z dwóch stron - mechanizm optymalizuje powyższe parametry.

Z kolei dwu-strefowa poduszka powietrzna SRS, to rozwiązanie działu badań Toyoty, które ma na celu redukcję siły działającej na kierowcę podczas wypadku i ochronę z kilku stron. Podczas otworzenia się poduszki, w jej połowie powstaje pionowa wklęsłość. Właśnie w te część wpada głowa kierowcy. Po bokach, wydatniejsze części airbaga wyłapują efektywniej ramiona.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport