W obliczu Dyrektywy Unii Europejskiej, która zobowiązuje producentów samochodów do podejmowania działań w celu zminimalizowania liczby i skutków wypadków samochodowych, bezpieczeństwo jest jednym z kluczowych argumentów, który przemawia za stosowaniem części zamiennych znakowanych logo producentów samochodów.
Tylko testy prowadzone przez producentów, w trakcie których następuje pełna interakcja pomiędzy wszystkimi częściami samochodu pozwalają na systematyczną poprawę parametrów bezpieczeństwa, tak istotnych z punktu widzenia kierowcy, pasażerów i pieszych (przykładem takich działań mogą być przednie i boczne testy zderzeniowe, a także testy z udziałem pieszych).
Jeden z producentów samochodów przeprowadził, dla jednego z aktualnie sprzedawanych modeli, test wykazujący, że zmiana materiału z którego produkowana jest pokrywa silnika (użyto stali zamiast aluminium, zwiększono grubość pokrywy z 1 mm do 1,5 mm) spowodowała, że prawdopodobieństwo wystąpienia poważnego urazu pieszego przy kontakcie z jadącym samochodem zwiększyło się z 2% do 98%.
W przypadku niezależnych producentów części samochodowych ustawodawstwo europejskie w ogóle nie nałożyło obowiązku testowania części zamiennych. Producenci niezależni powinni jedynie okazać specjalny certyfikat stwierdzający dopasowanie części do konkretnego samochodu, zastosowanie w produkcji odpowiednich materiałów, a także potwierdzić, że części te są objęte ochroną antykorozyjną.
Badanie przeprowadzone na zlecenie Komisji Europejskiej przez niezależną firmę konsultingową Technopolis mówi, że: "w większości przypadków niezależni producenci części zamiennych nie są postrzegani jako dostawcy o odpowiednio wysokiej jakości".
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!