mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Bezpieczne Weekendy Mercedes-Benz

Bezpieczne Weekendy Mercedes-Benz

Podczas dwóch kolejnych weekendów, 9-10.X i 16-17.X, w salonach Mercedes-Benz w całym kraju kierowcy samochodów dostawczych będą mogli sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bezpieczeństwa jazdy oraz bezpieczeństwa przewożenia ładunku.

Bezpieczne Weekendy Mercedes-Benz

Mottem akcji "Przewożę bezpiecznie" Mercedes-Benz akcentuje, że odpowiedni poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego pojazdu to jedno zagadnienie. Drugim równie ważnym jest takie rozlokowanie i zamocowanie ładunku, aby nie stał się on przyczyną nieszczęść i szkód. Wszyscy kierowcy samochodów dostawczych dowolnej marki (o dopuszczalnej masie całkowitej od 2 do 6 ton), którzy przyjadą swym samochodem i na miejscu odpowiedzą na pytania dotyczące bezpieczeństwa samochodu dostawczego, otrzymają wyjątkową nagrodę – bezpłatne wyposażenie ich pojazdu w podstawowe elementy do bezpiecznego mocowania ładunku (do wyczerpania zapasów). Ponadto każdy, kto podczas akcji pozna zasady bezpiecznego rozmieszczenia i zamocowania pojazdu otrzyma świadectwo Bezpiecznego Przewoźnika Ładunków.

Niewłaściwie rozmieszczony i nieumocowany ładunek stanowi duże niebezpieczeństwo. Jest to szczególnie ważne w samochodach dostawczych, gdzie pośpiech i konieczność dotrzymania terminów często odsuwa na dalszy plan bezpieczne ułożenie towaru. Źle zamocowany ładunek sprawia, że nawet wzorowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego samochodów nie może być w pełni wykorzystane. Wystarczy awaryjne hamowanie lub kolizja polegająca na najechaniu na tył innego pojazdu, aby niezabezpieczony ładunek stał się śmiertelnym zagrożeniem.

W trakcie testów mierzono siły, z jakimi może oddziaływać na ściany ładowni swobodnie umieszczony ładunek. I tak w pojeździe uderzającym w twardą przeszkodę z prędkością 50 km/h niezamocowany pojemnik z farbą ważący 25 kg przemieści się do przodu z praktycznie nie zmniejszoną prędkością i uderzy kierowcę od tyłu z siłą odpowiadającą przedmiotowi ważącemu 900 kg (przyspieszenie 36g), – czyli prawie całą tonę. Niewykluczone, że nawet siatka czy przegroda oddzielająca kabinę od przestrzeni ładunkowej nie wytrzyma obciążeń działających w takiej sytuacji. Już awaryjne hamowanie od prędkości 80 km/h może doprowadzić do uderzenia  swobodnie umieszczonego ładunku z siłą 6-krotnie przekraczającą jego ciężar. Niewinnie wyglądające przedmioty stają się wówczas groźne.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
TVR zapowiada pierwszy model po 12 latach
TVR zapowiada pierwszy model po 12 latach
Słynny, brytyjski twórca samochodów sportowych powraca do świata żywych. Po 12 latach pojawi się na rynku nowy model, a tymczasem pojawił się pierwszy teaser nowej maszyny.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech