mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Bezpieczne terenówki

Bezpieczne terenówki

Kolejne dwa modele zostały poddane testom zderzeniowym EuroNCAP. Zarówno Land Rover Freelander 2, jak i Suzuki Grand Vitara uzyskały bardzo dobre wyniki.

Bezpieczne terenówki
Land Rover Freelander 2 został pierwszym modelem z kategorii małe terenowe, czyli de facto tzw. SUV-y, który uzyskał w teście ochrony dorosłych pasażerów pięć gwiazdek. Pierwszym modelem z tej kategorii, poddanym testom EuroNCAP, była Honda CR-V w 2002 r. Łącznie już dziewięć aut z tej kategorii zostało przetestowanych i jak dotąd najlepszym rezultatem były cztery gwiazdki. Pierwsza generacja Land Rovera Freelandera przeszła testy w 2003 i wówczas otrzymała zaledwie trzy gwiazdki.
 
Niestety wzrost bezpieczeństwa pasażerów, również cztery gwiazdki za ochronę dzieci, nie odbył się równolegle ze wzrostem bezpieczeństwa pieszych w razie kolizji. W tej kategorii Freelander 2 uzyskał zaledwie jedną gwiazdkę.
 
Drugi z testowanych modeli, Suzuki Grand Vitara, uzyskała bardziej niż przyzwoite wyniki. Za ochronę dorosłych pasażerów cztery gwiazdki, za ochronę dzieci trzy. Natomiast bardzo dobry wynik uzyskano w części ochrony pieszych. Grand Vitara jest trzecim dopiero modelem w tym segmencie, który uzyskał wynik trzygwiazdkowy, jak do tej pory najwyższy, jaki uzyskano w historii crashtestów.
 
Zobacz szczegółowe testy zderzeniowe EuroNCAP

Podobne wiadomości:

Range Rover Sport – lifting dodał mu mocy

Range Rover Sport – lifting dodał mu mocy

Samochody luksusowe 2017-10-04

Suzuki E-Survivor następcą Samuraia?

Suzuki E-Survivor następcą Samuraia?

Aktualności 2017-09-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic