Pierwszym motocyklem z airbagiem będzie Honda Gold Wing, która w sprzedaży na rynku amerykańskim pojawi się wiosną przyszłego roku.
System ten będzie składał się z samej poduszki powietrznej, elektronicznego modułu ECU, który analizuje i przetwarza na bieżąco dane pobierane z czterech czujników umieszczonych w przedniej części motocykla. Czujniki te mierzą m.in. siłę uderzenia w przypadku kolizji, przekazują dane do modułu ECU, który decyduje o tym, czy jest niezbędne otwarcie poduszki powietrznej.
Wypełniona dostatecznie szybko po uderzeniu poduszka powietrzna zaabsorbuje energię motocyklisty, redukując tym samym prędkość, z jaką zostanie on wyrzucony z motocykla. Dzięki temu uderzenie w inny pojazd lub o ziemię może spowodować mniejsze obrażenia niż przy typowym wypadku, kiedy motocykl nie posiada poduszki powietrznej.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!