mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Bezpieczny WIELTON

Bezpieczny WIELTON

Współczesne ciężkie środki transportu drogowego, mimo pozornej prostoty stanowią nie lada wyzwanie dla ich producentów. Z jednej strony muszą oni pogodzić wiele wymagań użytkowników obejmujących przede wszystkim ich dużą ładowność przy niskiej masie własnej oraz wysoką jakość. Z drugiej, muszą spełnić wysokie wymagania w zakresie szeroko pojętego bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Bezpieczny WIELTON

Bezpieczeństwo czynne umożliwiające zmniejszenie lub uniknięcie ryzyka powstania kolizji drogowej to m.in. skuteczne i wydajne układy hamulcowe, szybkie i sprawne układy przeciwblokujące kół jezdnych ABS i EBS, bezpieczne zawieszenia pneumatyczne, czy też w końcu mocny i pewny system mocowania ładunku zapobiegający niekontrolowanemu przesuwaniu się ładunku pod wpływem sił bezwładności.

Z kolei bezpieczeństwo bierne ma na celu zmniejszenie skutków już zaistniałej kolizji drogowej, co w przypadku ciężkich środków transportu ma ogromne znaczenie przede wszystkim dla bezpieczeństwa własnego kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Dlatego w najpopularniejszych obecnie  na drogach zestawach plandekowych i naczepach , tak ważna jest mocna konstrukcja ścian i stelaża, która jest w stanie wytrzymać ogromny napór ładunku na ściany platformy załadowczej w krytycznej sytuacji drogowej.

Przykładem polskiego producenta z powodzeniem spełniającego wymagania użytkowników i jednocześnie surowych norm bezpieczeństwa jest Wielton S.A. , który po dekadzie obecności na rynku urasta do miana lidera w tej części Europy. W chwili obecnej z sukcesem przeprowadził proces certyfikacji swoich wyrobów pod kątem spełnienia norm  VDI 2700; EN 12195-1, EN 12642-2001 i prEN 12642-3/2005 – XL  w renomowanym europejskim ośrodku certyfikującym TÜV Nord z Hanoweru w Niemczech. Proces certyfikacji obejmował surowe badania wytrzymałości konstrukcji stelaża i ścian na naciski boczne w czterech podstawowych wyrobach z oferty wieluńskiego Wieltonu (naczepa kurtynowa  - NS34K, naczepa skrzyniowa  z opończą - NS34S, przyczepa centralnoosiowa, kurtynowa  - PC16K oraz zabudowa kurtynowa  - ZS24K).

Dodatkowym badaniom poddano wytrzymałość standardowych punktów mocowania ładunku montowanych na w/w wyrobach, które oficjalnie potwierdziły ich wysoką wytrzymałość, umożliwiając spełnienie wymagań normy EN 12640.

W efekcie w/w badań Wielton jest pierwszym i jak na razie jedynym producentem z krajów Europy Wschodniej (notabene także największym), którego wyroby spełniają wszystkie wymagania w/w norm roboczo określanych jako „bezpieczny ładunek”. Obejmują one bezpieczeństwo czynne i bierne w pojazdach transportowych w zakresie zabezpieczenia ładunku i wytrzymałości ścian platform załadowczych na naciski ładunku w krytycznych sytuacjach drogowych.

Dlatego uzyskanie tego certyfikatu jest bardzo ważnym etapem w rozwoju wieluńskiej fabryki, której wyroby zdobyły uznanie nie tylko w kraju, ale także na wymagających rynkach Wschodu i Zachodu. Z pewnością pozwoli mu to powiększyć grono swoich Użytkowników, przede wszystkim o przewoźników obsługujących Zleceniodawców wymagających posiadania tych certyfikatów. Przykładem jest światowy koncern DaimlerChrysler , którego surowe wymagania dla środków transportu, zostały zdefiniowane w wewnętrznej dyrektywie DCE 9.5 opracowanej na podstawie w/w zbioru norm „bezpieczny ładunek”.

Czytaj także:

Nowa linia wywrotek 2006-04-06 

Tematy w artykule: Wielton

Podobne wiadomości:

Wielton i Michelin będą współpracować

Wielton i Michelin będą współpracować

Aktualności 2014-02-07

Wielton ma się dobrze

Wielton ma się dobrze

Aktualności 2008-10-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Do polskich salonów trafiła limitowana wersja modelu Renegade. Night Eagle II oferowany jest z  jednym z dwóch silników benzynowych.