mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Białe, czarne i srebrne najbardziej trendy

Białe, czarne i srebrne najbardziej trendy

Kolor auta to dla wielu kupujących sprawa drugorzędna. Jednak, czy słusznie? Wybór odpowiedniego koloru może bowiem sprawić, że przy późniejszej odsprzedaży naszego samochodu będzie nam łatwiej znaleźć nabywcę. Gdyby polegać tylko na zeszłorocznych gustach kierowców, to warto byłoby postawić na białe, czarne lubb srebrne auta.

Białe, czarne i srebrne najbardziej trendy
Biały i perłowy biały są kolorami, które drugi rok z rzędu dominują w rankingu popularności kolorów samochodów na świecie opublikowanym przez firmę DuPont. Kolor czarny i efekt czarnego awansowały na drugą pozycję w rankingu, głównie ze względu na wzrost ich popularności w regionie Azji i Pacyfiku oraz powszechne skojarzenie z wysoką jakością oraz luksusem. Trzecie miejsce zajął srebrny, który w roku ubiegłym był na miejscu drugim, przede wszystkim z uwagi na ogólny spadek zainteresowania tym kolorem na kluczowych rynkach w Europie i Azji.

W swojej 60-letniej tradycji, raport DuPont jest najobszerniejszym i najdłużej prowadzonym badaniem tego typu w branży motoryzacyjnej. Jest to jedyny raport na świecie, który zawiera globalne zestawienie popularności kolorów samochodów oraz trendów regionalnych z 11 wiodących rynków motoryzacyjnych świata.

W 2012 roku kolor biały awansował na szczyt rankingu w Europie oraz znalazł się w czołówce zestawienia najbardziej popularnych kolorów w Ameryce Północnej, Japonii, Korei Południowej, Rosji, RPA i Meksyku. Według raportu DuPont kolor biały osiągnął 23 procent popularności globalnego rynku w 2012 roku. Popularność koloru białego zarysowała się wyraźnie we wszystkich segmentach pojazdów, choć pierwotnie był to najbardziej popularny kolor w segmencie samochodów ciężarowych. Wzrost atrakcyjności bieli dla konsumentów spowodował powszechne wykorzystywanie tego koloru również w produkcji samochodów z segmentów luksusowych.

Czarny/efekt czarnego jest najchętniej wybieranym odcieniem samochodu w Chinach. W światowym rankingu kolor ten zajął drugie miejsce z 21-proc. udziałem. Srebrny znalazł się na trzecim miejscu najpopularniejszych kolorów samochodów, prowadząc na rynkach Ameryki Południowej, Brazylii i Indiach. Popularność srebrnego koloru w 2012 roku osiągnęła 18 procent w globalnym rankingu, co oznacza spadek o 4 procent w stosunku do roku poprzedniego.

Czerwony, szary i brązowy/beżowy to kolory, które zyskały kilka punktów procentowych na popularności w stosunku do zeszłorocznego raportu. Kolor niebieski natomiast utrzymuje taki sam poziom popularności jak w 2011 roku.

Najbardziej popularne kolory samochodów według raportu DuPont:
1. Biały/ perłowy biały - 23%
2. Czarny / efekt czarnego - 21%
3. Srebrny - 18%
4. Szary - 14%
5. Czerwony - 8%
6. Niebieski - 6%
7. Brązowy/beżowy - 6%
8. Zielony - 1%
9. Żółty/złoty - 1%
10. Pozostałe - 2%

Ameryka Północna
Najbardziej popularnym kolorem samochodów na rynkach Ameryki Północnej został szósty rok z rzędu kolor biały (24 proc.). Kolor ten wysunął sie na prowadzenie w kilku różnych segmentach pojazdów: samochody małe, komaktowe, sportowe, ciężarówki oraz SUV-y.

Czarny był najbardziej popularny w segmencie pojazdów średniej wielkości typu crossover oraz w segmencie luksusowym i SUV. Kolor ten stanowi 19 procent całego rynku, utrzymując drugie miejsce w popularności kolorów samochodów w Ameryce Północnej. W porównaniu do odcieni metalicznych, głębokie czernie są najchętniej wybierane w segmencie samochodów ciężarowych. Metaliczne czernie są popularne we wszystkich segmentach, zwłaszcza wśród właścicieli samochodów luksusowych i typu SUV.

Po raz pierwszy od 1998 roku, kolor srebrny nie znalazł się na pierwszym miejscu kolorów w żadnym z segmentów samochodów z Ameryki Północnej. Może to wynikać ze zwiększonego znaczenia kolorów czarnego i białego jako symboli statusu, luksusu i wysokiej jakości. Srebrny kolor zajął jednak silną trzecią pozycję w ogólnym zestawieniu, z 16 procentowym udziałem w światowym rynku.

Europa

W 2012 roku kolor biały wyprzedził czarny jako najbardziej popularny odcień pojazdu w Europie. Z 24-proc. udziałem w rynku europejskim, kolor biały jest też najchętniej wybierany w segmencie samochodów małych, kompaktowych, sportowych oraz w segmencie samochodów ciężarowych i typu SUV.

- O znaczeniu bieli decyduje jej wydajność oraz pożądany wygląd - twierdzi Elke Dirks, projektantka kolorów DuPont w regionie Europy. - Odcienie perłowo białe także zyskują na popularności, choć ich wykorzystanie jest niewielkie w porównaniu do czystych bieli - dodaje.

Jak wynika z raportu, okresem największej popularności koloru czarnego w regionie był 2009 rok. Od tego czasu stale traci on popularność i w rankingu ogólnym spadł na drugie miejsce (23 proc.). Kolor ten utrzymuje jednak swoją pozycję lidera w segmencie pojazdów średniej wielkości oraz samochodów luksusowych i luksusowych typu SUV.

Szary (15 proc. udziału w rynku) i srebrny (14 proc. udziału w rynku) to kolory, których popularność w tym roku spadła. Z kolei kolor niebieski zyskuje na atrakcyjności w oczach konsumentów, posiadając 8 procent rynku europejskiego w 2012 roku.

Azja i Pacyfik
Biały, czarny i szary to najchętniej wybierane kolory w całym regionie Azji i Pacyfiku. Na pierwszym miejscu w 2012 roku znalazł się kolor biały z 22-proc. udziałem w rynku, zajmując pozycję dotychczasowego lidera - koloru srebrnego. Czarny i szary posiadają odpowiednio: 21 i 20 procent udziału. Kolor srebrny spadł na czwartą pozycję zestawienia (14 proc.). Z 7-proc. udziałem, kolor czerwony zamyka pierwszą piątkę najchętniej wybieranych kolorów samochodów w regionie w 2012 roku.

Popularność koloru białego wśród Japończyków ujawniła się szczególnie na przestrzeni ostatnich sześciu lat. W 2012 roku udział w rynku tego właśnie koloru jest najwyższy i wynosi 27 procent.

Kolor biały jest także najbardziej popularny w Korei Południowej (28 procent) w 2012 roku. Oznacza to wzrost o 3 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz wyprzedzenie dotychczasowego lidera jakim był kolor srebrny (23 procent).

Kolor czarny znalazł się na szczycie rankingu w Chinach (24 procent udziału), co potwierdza ogólnoświatowy trend w utożsamianiu tego koloru z luksusem i wysoką jakością. Srebrny zajął drugą pozycję (20 proc.). Natomiast szary oraz biały/perłowy biały posiadają po 17 proc. udziału.

Najbardziej popularne w Indiach są jasne kolory. Z 28 procentowym udziałem w rynku prowadzi kolor srebrny. Silne drugie miejsce zajmuje biały, posiadając 27 proc. udziału. Kolejne pozycje zajmują: jasne odcienie brązowego/beżowy (12 procent) oraz szary (11 procent). Kolor czarny zajął w Indiach najbardziej odległą pozycję w porównaniu z resztą świata, obejmując zaledwie 7 procent udziału w rynku.

Rosja
Chociaż biały (18 proc.), srebrny (15 proc.) i czarny (14 proc.) prowadzą jako najpopularniejsze kolory samochodów w wyborach konsumentów rosyjskich, to coraz więcej nabywców znajdują również żywsze kolory. Czerwony znajduje się zaraz za czarnym z 13 procentami udziału, z kolei niebieski posiada 12 procent rynku. Kolor zielony w Rosji zajmuje najwyższą pozycję w porównaniu z innymi państwami na świecie, obejmując 8 procent udziału w rynku.

Ameryka Południowa
Pierwsze miejsce w Ameryce Południowej zajął kolor srebrny (29 proc.). Biały (21 proc.) zyskał w tym roku o 4 procent więcej udziałów i zajął drugie miejsce. Kolejne miejsca zajęły czarny (19 proc.), szary (13 proc.) oraz czerwony (9 proc.). W Brazylii ranking popularności kolorów dokładnie odzwierciedla ogólny ranking 10 najpopularniejszych kolorów w całej Ameryce Południowej.

Afryka Południowa
W Afryce Południowej biały uzyskał największą popularność w porównaniu do wszystkich innych regionów zdobywając 38 procent udziałów w tutejszym rynku. Srebrny z 20-proc. uznaniem uplasował się na drugim miejscu, a na trzecim miejscu ex aequo znalazły się czarny i szary zyskując po 13 procent udziału w rynku. Czerwony i niebieski zyskały dokładnie po 5 procent udziału w rynku.
Tematy w artykule: kolor nadwozia

Podobne wiadomości:

Biały najczęściej wybieranym kolorem w 2014

Biały najczęściej wybieranym kolorem w 2014

Aktualności 2014-12-09

Lexus wybrał nazwę dla nowego koloru

Lexus wybrał nazwę dla nowego koloru

Samochody luksusowe 2014-06-26

Komentuj:

Hq-Aero-Dynamic_p 2013-01-09

Tak na dobrą sprawę to nic innego jak tylko kwestia naszego gustu. Sam metalik faktycznie jest teraz bardzo modny- zresztą zawsze był,kolor dla mnie tylko czerwony oraz czarny. Może i pospolite,ale jakoś najładniej się prezentują.

~komik 2013-01-08

żółty, żółty i jeszcze raz tylko żółty

~Mat 2013-01-07

Czarny kolor dla pospólstwa dobry. Każdy dorobkiewicz kupując pierwszy raz lepszy pojazd wybierze czarny, bo nie ma wyrafinowanego gustu aby decydować się na cokolwiek ładniejszego. A jest tyle pięknych odcieni metalików, perły. Od szarości do barw pastelowych.

~kowal 2013-01-07

Kolor fury... No tak, to sprawa najważniejsza. Nie wiem jak Wy, ale ja w wolnych chwilach stawiam swoją furę na podjeździe, naprzeciwko ustawiam wygodny fotel, zasiadam i wpatruję się w tę furę godzinami. Kolor musi więc być śliczny i taki, który szybko mi się nie znudzi. A jak się znudzi, to furę sprzedam i kupię w innym kolorze. Natomist zupełnie mnie nie interesuje wyposażenie, kolorystyka, wystrój wnętrza auta, o tym co pod maską nawet nie wspomnę. Robię kilku- czasem kilkunastogodzinne trasy za kółkiem i zupełnie mnie nie interesuje w jakim otoczeniu będę przez ten czas przebywał i w jaki sposób owo otoczenie wpłynie na moją kondycję fizyczną i psychiczną. Ważne żeby kolor auta się podobał, zwłaszcza sąsiadom, i żeby był zgodny z panującymi trendami.

~tahame 2013-01-07

w Azji sprzedaje się więcej aut jak na starym kontynencie - i tam jest to kolor 'pomyślności' [=

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport