mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Białe i czarne dominują na światowych drogach

Białe i czarne dominują na światowych drogach

Odpowiednia marka i model, stan techniczny, poziom wyposażenia to te elementy, które mogą wydatnie przyczynić się do zwiększenia szans odsprzedaży naszego samochodu. Okazuje się, że równie ważnym czynnikiem jest kolor nadwozia naszego auta. Warto dlatego, przy zakupie, stawiać na najbardziej popularne kolory aut.

Białe i czarne dominują na światowych drogach
Biały i biały perłowy stały się najbardziej popularnymi kolorami samochodów na świecie, dołączając tym samym do koloru srebrnego wg opublikowanego raportu firmy DuPont za rok 2011. Oba te kolory przewyższyły popularnością dawnych rywali: czarny i szary. Raport DuPont, wydawany od 59 lat, zawiera rankingi popularności kolorów samochodów i analizę trendów w 11 wiodących regionach motoryzacyjnych świata.

W 2010, kolory biały i biały perłowy, plasowały się obok szarego na trzeciej pozycji światowego rankingu osiągając 16% udział w rynku. Rosnąca popularność tych kolorów w Ameryce Północnej, w połączeniu z ich wzrostem popularności w Europie, Chinach, Korei, Ameryce Południowej i Afryce Południowej, przyczyniły się do osiągnięcia poziomu 22% na rynku światowym. Kolory czarny i szary, spadły na odpowiednio trzecie i czwarte miejsca, kolejne zajmują zaś kolory czerwony i niebieski.

Najpopularniejsze kolory samochodów na świecie wg Raportu DuPont:  
1. biały i biały perłowy wspólnie z kolorem srebrnym – 22%
3. czarny i efekt czarnego – 20%
4. szary – 13%
5. czerwony – 7%
6. niebieski – 6%
7. brązowy i beżowy – 5%
8. zielony – 2%
9. żółty i złoty – 1%
10. inne – 2%

Srebrny i czarny już dawno znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wybieranych kolorów. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat, biały i biały perłowy cieszyły się stale rosnącą popularnością, głównie poza Ameryką Północną.

- W tym roku, popularność tego koloru wzrosła o ponad 4% – powiedziała Nancy Lockhart, Dyrektor ds. Marketingu Kolorów DuPont. - Nastąpił wzrost akceptacji konsumentów dla koloru białego. Klienci chcą, aby ich samochody "pachniały świeżością" i producenci samochodów są tego świadomi. Srebrny i czarny były kiedyś kolorami symbolizującymi luksus, ale rola białego znacznie się zwiększyła w tej symbolice.

Ameryka Północna
Biały i biały perłowy, po raz piąty z rzędu zdominowały udział w kolorach najczęściej wybieranych samochodów w Ameryce Północnej, osiągając 23% udziału w rynku. Biały dominował w segmencie ciężarówek i SUV, gdzie ma 29% rynku. Czarny i efekt czarnego osiągnął 18% udziału w rynku i był najbardziej popularnym kolorem w segmencie samochodów luksusowych, przy czym efekt czarnego kontynuuje wzrost dystansując kolor czarny podstawowy.

Obniżyła się popularność koloru srebrnego osiągając poziom 16%. Prowadzi on jednak w sektorze aut kompaktowych i ma 20% rynku. Szary ma 13% i był na czwartej pozycji we wszystkich segmentach. Czerwony utrzymuje 5 miejsce w rankingu z 10% udziałem. Mocne kolory, takie jak jasnoniebieski czy żółcie, odcienie brązu, beże i zielenie, uzupełniają paletę kolorów w regionie.  

Europa
W Europie czarny i efekt czarnego są najbardziej popularne i reprezentują 25% rynku samochodów, z czego aż 40% rynku luksusowych samochodów typu SUV. Od 2007 roku czarny i efekt czarnego utrzymują pozycję lidera w regionie. Oczekuje się, że ta tendencja utrzyma się w najbliższej przyszłości, szczególnie w odniesieniu do efektu czarnego. Biały i biały perłowy osiągnęły zaskakujący wzrost o około 5% w stosunku do 2010 i mają 20% w rynku. Było to spowodowane popularnością tego koloru we wszystkich segmentach samochodowych.

- W Europie, biały postrzegany jest jako inspiracja dla trendu ekologicznego, gdyż symbolizuje nowoczesny minimalizm i technologię przyszłości - powiedziała Elke Dirks, Projektant Kolorów dla DuPont w Europie. Popularność szarego (18%) i srebrnego (15 %) spadła w tym roku. Niebieski uzupełnia ranking europejski z 7% udziałem w rynku.

Azja
Srebrny prowadzi w regionie Azji i Pacyfiku osiągając więcej niż 25% udziału w regionie i powtarzając pozycję lidera z ubiegłego roku w Chinach i Korei. Biały i biały perłowy miały drugie miejsce w regionie Azji i Pacyfiku, z nieco mniej niż 25% udziałem, na czele z Japonią i Indiami, gdzie te kolory są kolorami nr 1.

W Chinach, srebrny jest wciąż na szczycie i ma 26% udziału w rynku, chociaż odntował 7% spadek w porównaniu do roku 2010.  Czarny i efekt czarnego był nr 2 w Chinach w tym roku, ale ich udział zmniejszył się o ponad 9%. Popularność niebieskiego wzrosła w segmencie małych samochodów. Również inne kolory są coraz szerzej stosowane w tym kraju.

W Japonii, kolory biały i biały perłowy osiągnęły poziom 26% obniżając swój udział z 28% w roku ubiegłym. Czarny i efekt czarnego również zanotowały spadek do 20%, wyprzedzając jednak kolor srebrny, który zajął 3 miejsce w rankingu i ma 19% rynku. Niebieski (9%) i szary (9%) zamykają pierwszą piątkę w Japonii, przy czym szary zanotował wzrost o 4%.

W Korei Południowej, srebrny miał prawie 30% rynku w 2011 roku. Następnie plasuje się biały i biały perłowy z 25%. Czarny i efekt czarnego spadły na trzecie miejsce w Korei Południowej z poziomem 15% (w dół o 9% w porównaniu z rokiem 2010).

W Indiach, w czołówce znalazł się kolor biały reprezentujący 28% rynku. Następnie plasuje się srebrny z 27% oraz szary na trzeciej pozycji, tylko z 9%.

Ameryka Południowa
Srebrny prowadził na rynku Ameryki Południowej z 30% udziałem w rynku. Był także pierwszym kolorem wyboru w Brazylii. Drugim najpopularniejszym kolorem w Ameryce Południowej jest efekt czarnego i czarny, reprezentowany przez 19% w regionie. Biały i biały perłowy był trzeci, z 17% całego rynku Ameryki Południowej (podobnie w Brazylii).

W tegorocznym raporcie DuPont kolory biały i biały perłowy miały najwyższy na świecie udział w rynku w Republice Południowej Afryki, osiągając poziom 40%. Kolejnym kolorem był srebrny, z prawie 22% rynku oraz czarny i efekt czarnego, które zamykają pierwszą trójkę z prawie 12%.

W Rosji, czarny i efekt czarnego są najpopularniejszymi kolorami samochodów, z ponad 23% udziałem w rynku. Srebrny jest na drugim miejscu, z niewiele ponad 22%. Biały i biały perłowy mają prawie 15% rynku. Warto zauważyć, że kolor zielony zdobył 7% rynku w Rosji. Jego udział jest mniejszy niż w 2010 roku, lecz wciąż największy na świecie ze wszystkich regionów badanych w raporcie DuPonta. 
Tematy w artykule: kolor nadwozia

Podobne wiadomości:

Biały najczęściej wybieranym kolorem w 2014

Biały najczęściej wybieranym kolorem w 2014

Aktualności 2014-12-09

Lexus wybrał nazwę dla nowego koloru

Lexus wybrał nazwę dla nowego koloru

Samochody luksusowe 2014-06-26

Komentuj:

~Krzycho 2011-12-08

Jeszcze niedawno biały był kolorem absolutnie niesprzedawalnym. Trzeba było opuścić o 30% cenę, żeby sprzedać auto w takim kolorze w sosunku do innych. Teraz jest moda, która tez szybko minie a biorąc pod uwagę, że w tak biednym kraju jak Polska auto nie często sie zmienia to akurat jak biały wyjdzie z mody ten kto teraz taki ma będzie znowu sprzedawał za pól ceny bo nikt już na biały nie bedzie mógł patrzeć tak jak z wieloma innymi sprawami, którymi "rządzi" chwilowa moda!

~Capsel 2011-12-08

To dla kogo kupuję samochód? Kupując nowy samochód mam myśleć o gustach drugiego właściciela? Czyli zamawiam biały, mimo że nienawidzę tegoż koloru. Potem odsprzedaję za pół ceny i co niby z tego mam? Totalna głupota!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport