Nowy zakład, z którego zjadą pierwsze auto jeszcze w tym roku, będzie opuszczało 300.000 pojazdów rocznie. Wartość inwestycji szacowana jest na 700 milionów euro. Biuro Zakupów będzie działało właśnie przy tej fabryce. Podczas uroczystości przedstawiciele organizacji reprezentujących poddostawców: ZAP (Słowacja), SAP (Czechy), PIM (Polska) i MAJOSZ (Węgry) prezentowali przemysł motoryzacyjny w poszczególnych krajach.
Przedstawiciele poszczególnych działów zakupów koncernu (Philippe Lefevre - Powertrain and Chassis Units, Jean-Baptiste Formery - industrial equipment & Servicesn), przekazali założenia PSA do współpracy z potencjalnymi poddostawcami. Poddstawcy mogli zapoznać się z kryteriami oraz planami zakupowymi koncernu. Polskich poddostawców reprezentowali, m.in.: ZM Postęp, Dam-rob, Gedia Polska, Śrubex, Kuźnia Jawor, Odlewnie Polskie oraz ZEM Ełk.
Koncern PSA Peugeot Citroen sprzedał w 2005 r. 3.390.000 aut na całym świecie i jest obecnie drugim producentem pojazdów w Europie z 14,3% udziałem w rynku. W ramach strategii PSA uruchomił trzy własne platformy, trzy platformy w kooperacji z innymi producentami pojazdów oraz kilka platform dla napędów pojazdów. Celem tych działań jest m.in. redukcja kosztów oraz czasu rozwoju nowych produktów. Aby to osiągnąć w sieć dostawców zaangażowach będzie coraz więcej firm z krajów wiodących w konkurencyjności (Mescosur, Środkowa-Wschodnia Europa, Chiny). Obecnie tylko 10% wszystkich zakupów koncernu pochodzi z tych krajów. Do 2010 r. planuje się wzrost udziału do 25-45%. Obecnie PSA ma zidentyfikowanych 375 poddostawców i około 40 zostało zakwalifikowanych do RFQ dla PSA Peugeot Citroen.
Przeczytaj także:
Polscy poddostawcy w PSA (2005-07-19)
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!