mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Bluetec wkracza do Europy

Bluetec wkracza do Europy

Wraz z modelem Mercedes klasa E 300 Bluetec niemiecki koncern rozpoczyna wprowadzanie tej technologii również i na rynku europejskim.

Bluetec wkracza do Europy

Na rynku amerykańskim pierwszy Mercedes w technologii Bluetec pojawił się w październiku ubiegłego roku i można chyba stwierdzić, iż odniósł już sukces. Sprzedaż była na tyle duża, iż władze Mercedesa postanowiły wprowadzić na ten rynek kolejne modele z tą nowoczesną jednostką wysokoprężną. W przyszłym roku Amerykanie będą mogli nabyć dalsze trzy modele Bluetec V6 - będą to klasy GL, M oraz R.

Ekologia, przyjemność jazdy i komfort to mają być główne mocne strony nowego modelu E 300 Bluetec. Klasa E wyposażona w najnowocześniejszy system zarządzania emisjami bazuje na sprawdzonych już modelach CDI o przekonujących parametrach ekologicznych, ekonomicznych i dynamicznych: 6-zaworowemu silnikowi o pojemności 3,0 litra i mocy  211 KM z potężnym momentem obrotowym 540 Nm wystarcza 7,3 litra oleju napędowego na 100 km przy wartościach emisji, które już teraz leżą poniżej przyszłych norm euro. Prędkość maksymalna modelu E 300 Bluetec wynosi 244 km/h, a rozpędzenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,2 sekundy.

Opracowana przez firmę DaimlerChrysler technologia Bluetec zmniejsza skutecznie emisję spalin emitowanych przez pojazdy z silnikiem diesla, zwłaszcza tlenków azotu. Inżynierowie z Mercedes-Benz Technology Center realizują przy tym różne strategie. I tak w modelu E 300 Bluetec pierwszy krok polegał na redukcji tlenków azotu przez zoptymalizowanie właściwości motorycznych silnika.

Dalsze działania obejmują m.in.:
- zmniejszenie stopnia sprężania do 16,5:1;
- zastosowanie specjalnych piezo-wtryskiwaczy o niewielkim przepływie hydraulicznym;
- zoptymalizowane rozwiązanie turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny;
- zoptymalizowaną regulację zawracania spalin o podwyższonej szybkości oraz
- zastosowanie ceramicznych świec żarowych, zapewniających szybki rozruch ze stanu zimnego w każdych warunkach przy zredukowanym sprężaniu.

System Bluetec jest stosowany także w pojazdach użytkowych, gdzie technologia ta sprawdza się od początku roku 2005 i obecnie jest dostępna we wszystkich produkowanych typoszeregach. DaimlerChrysler dostarczył już ponad 60 tys. samochodów ciężarowych i dostawczych oraz mikrobusów z tą technologią.

Zobacz więcej o Mercedesie Klasy E

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 187 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Objazdowy dom

auto motor i sport 0000-00-00

Nadchodzi czas weekendowych wojaży i wakacyjnych wypraw. Dla tych, którzy kochają swobodę i lubią podróżować w niemal domowych warunkach idealnym rozwiązaniem może być kamper.

Mercedes Sprinter - pierwsze zdjęcia wnętrza

Mercedes Sprinter - pierwsze zdjęcia wnętrza

Ciężarówki i Autobusy 2017-12-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.