mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Bridgestone: nowe opony na oś kierowaną

Bridgestone: nowe opony na oś kierowaną

Spółka Bridgestone Europe wprowadza do oferty dwie nowe opony dla samochodów ciężarowych na oś kierowaną - R249 EVO i R297 EVO. Nowe opony skonstruowano zakładając większe obciążenie przedniej osi ciężarówek, które spowodowane będzie doposażeniem pojazdów w nowe „czyste” technologie. Chodzi o technologie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR - Selective Catalytic Reduction) i recyrkulacji gazów spalinowych (EGR - Exhaust Gas Recirculation), zgodnie z wymaganiami przepisów emisyjnych Euro V i VI.

Bridgestone: nowe opony na oś kierowaną
Spółka Bridgestone opracowała opony R249 EVO i R297 EVO na oś kierowaną w taki sposób, aby ich większa wytrzymałość nie była okupiona niższym bezpieczeństwem, ani spadkiem trwałości i ekonomiczności tych opon, zaliczanych do grupy opon Premium. Co ważniejsze, dla operatorów flot, nowe opony z serii EVO umożliwiają poprawę parametrów środowiskowych samochodów ciężarowych bez niekorzystnego wpływu na wysokość podwozia pojazdu.

Opony w wersji autostradowej (highway) R249 EVO i regionalnej (regional) R297 EVO skonstruowano przy założeniu wytrzymałości do 8 ton obciążenia na oś.

Dostępne są w rozmiarze 315/70R 22.5, a w wersji o nośności 7,5 ton w rozmiarze 315/60R 22.5. Opona Bridgestone R297 EVO jest jedyną oponą regionalną będącą w stanie wytrzymać obciążenia do 8 ton na oś.
 
Przełomowe parametry opon Bridgestone osiągnięto dzięki zastosowaniu opracowanej przez firmę technologii opasania Waved Belt i obrzeża opony Turn-in-Ply Bead, które zwiększają trwałość opony i większą ładowność pojazdu.

Pozostałe cechy opon R249 EVO i R297 EVO są takie same, jak w przypadku opon o standardowych indeksach nośności. Mają one równie dobre właściwości jezdne trakcyjne oraz kierowalność i wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach oraz równie wysoki wskaźnik całkowitych kosztów na kilometr.

Obydwa modele nowych opon EVO na oś kierowaną, dostępne są jako firmowe wyposażenie oraz zamienniki opon montowanych fabrycznie od stycznia 2010. Samochody ciężarowe marki Renault i Volvo są fabrycznie wyposażane w opony R249 EVO i R297 EVO. Spółka Scania zajmuje się obecnie finalizacją homologacji.

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport