mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Brilliance ma się dobrze

Brilliance ma się dobrze

Mimo fatalnych wyników testów zderzeniowych przeprowadzonych przez niemiecki automobilklub ADAC, Brilliance Auto z dużym optymizmem patrzy w przyszłość. Do 2010 roku przychody ze sprzedaży aut tej chińskiej marki mają zostać podwojone.

Brilliance ma się dobrze

W pierwszej połowie tego roku chiński koncern zarobił już na sprzedaży swoich modeli 2,91 mld USD (22,1 mld juanów), o 55 procent więcej niż rok temu. W tym okresie sprzedaż wzrosła o 59 procent do poziomu 146 tys. egzemplarzy. Do końca roku sprzedaż ma osiągnąć pułap 300 tys. sprzedanych samochodów, co ma przynieść firmie przychody na poziomie 40 mld juanów.

Jeśli utrzyma się obecne tempo rozwoju chińskiego rynku motoryzacyjnego, to już za trzy lata sprzedaż Brilliance w jednym roku przekroczy pół miliona sztuk. A to przyniesie koncernowi przychody rzędu 80 mld juanów, a więc dwa razy więcej niż planowane w bieżącym roku.

Spory udział jednak w tym wyniku ma odegrać rynek europejski. Brilliance Auto, które na chińskim rynku współpracuje m.in. z BMW, jako pierwsza chińska marka na dość dużą skalę próbuje wejść do Europy. W ubiegłym roku rozpoczął się import pierwszych aut na Stary Kontynent, w tym m.in. średniego sedana BS6. Jednak, aby odnieść sukces i w Europie, trzeba spełniać odpowiednie standardy, a tych modelowi BS6, jeśli chodzi o aspekt bezpieczeństwa, wyraźnie brakuje. W testach zderzeniowych, przeprowadzonych przez ADAC, Brilliance BS6 otrzymał zaledwie jedną gwiazdkę na pięć możliwych.

Czy to skutecznie powstrzyma chińską markę przed ekspansją w Europie? Władze firmy zapowiadają znaczną poprawę bezpieczeństwa i nie zmieniają znacząco swoich planów dotyczaćych rynku europejskiego. Jednak wynik "poszedł w świat" i nawet korzystna cena może okazać się zbyt słabym argumentem, by przekonać do siebie większą liczbę kierowców z Europy.

Czytaj także:
Brilliance odda pieniądze (2007-06-27)

ADAC: Nie będzie współpracy z Brilliance (2007-06-22)

Brilliance - pierwsza chińska marka w Europie (2007-03-08)


Podobne wiadomości:

Brilliance tworzy europejską centralę

Brilliance tworzy europejską centralę

Aktualności 2010-05-13

Elektryczny Brilliance w Szanghaju

Elektryczny Brilliance w Szanghaju

Premiery 2009-04-22

Okazuje się, że nie trzeba być wielkim koncernem z długą historią, aby wdrażać do swoich produktów najnowsze technologie. Przykładem tego jest chiński producent samochodów marki Brilliance, który na tegorocznych targach w Szanghaju zaprezentował samochód elektryczny.

Komentuj:

~Mlody 2008-01-22

Tak kolego PITER tylko ze jak juz chinczycy dojda do takiego poziomu jak japonce (ktorzy kiedys robili takie trumienki jak teraz chinczycy) to ceny tych aut beda obrzydliwie duze jak ma to miejsce obecnie z japonskimi wozami.A teraz sprzedaja puki co swoje trumienki za "okazyjne pieniadze" bo przeciez inaczej by tego nikt nie kupil.

~Piter 2007-07-04

rozumiem Twój sarkazm DWB ale czy 30 lat temu nie było podobnie z Toyotami, Nissanami czy Hondami? W tamtych latach to były wózki inwalidzkie a nie rasowe autka. Choć nie jestem fanem Toyoty (dla mnie gówniana marka o przerośniętym ego i zawyżonych ambicjach - Yaris albo Auris to żenada nowego tysiąclecia, plastikowa tandeta za grubą forsę) czy Nissana (i tak należy do grupy Renault) to muszę uczciwie przyznać że Japońce dziś to mimo wszystko pierwsza liga, a tak się z nich dawniej wyśmiewano. Daj Chińcom kilka lat a wyjdą na prostą i ośmieszą duże europejskie koncerny, które robią byle jakie rzęchy za absurdalne pieniądze

~DWB 2007-07-03

Przy uderzeniu w slupek na parkingu samochod do kasacji.... Teraz rozumiem czemu bedzie ich przybywac. Trzy auta w roku trzeba bedzie kupowac

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport