Pierwsze znamiona modyfikacji w aucie widać już po obniżonym profilu oraz szerszym rozstawie osi. Model ukrywający się na razie pod nazwą kodową X7 otrzyma bardziej agresywny wygląd niż aktualnie sprzedawana wersja. Tak jak jego protoplasta, nowy Citroen C5 będzie posiadał w opcji system hydraulicznego zawieszenia, automatyczny hamulec parkingowy, tylne lampy LED oraz system AFIL.
Auto będzie montowane na taśmach fabryki w Rennes-la-Janais. Zatem będzie on współdzielić silniki, skrzynie biegów oraz dużą liczbę innych komponentów z Peugeotem 407. Władze Citroena potwierdziły jednak, że 99 procent wszystkich zewnętrznych części zostało przygotowane specjalne dla nowej C5-tki. Najbardziej oczekiwane jednostki silnikowe w nowym samochodzie to dwa diesle HDI: 2,0 oraz 2,2. Pierwszy z nich będzie dysponować mocą 150 KM, natomiast drugi mocą 170 KM. W późniejszym czasie ma się pojawić dodatkowo mocniejsza jednostka wysokoprężna w układzie V6 o pojemności 2,7 litra (208 KM).
Długość nowego Citroena C5 wynosi 4,75m, tak więc będzie on teraz mocnym konkurentem dla nadchodzącej generacji Renault Laguny. Projektanci Citroena stworzyli dla nowego auta całkowicie nową konsolę z dwoma ekranami LCD, jednym w centralnej części, natomiast drugą na desce rozdzielczej.
Czytaj także:
Citroen C5 Turbo: Topowy Diesel (2006-08-28)
Citroen C5: Klasa biznes (2006-03-28)
C5 po modernizacji (2004-08-17)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +