mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > CITROËN na Salonie we Frankfurcie w 2003

CITROËN na Salonie we Frankfurcie w 2003

Salon we Frankfurcie w 2003 r., który jest ważnym wydarzeniem dla przemysłu samochodowego, dla Citroëna jest kolejną okazją do zademonstrowania swojego dynamizmu. Obecny okres jest sprzyjający dla Marki, która odnotowuje silny wzrost sprzedaży, osiąga doskonałe wyniki we współzawodnictwie rajdowym i dysponuje bogatą ofertą produktów.

Po zaprezentowaniu w marcu 2003 r. na Salonie w Genewie samochodu koncepcyjnego C2 Citroën Sport, Citroën, przedstawiając we Frankfurcie jego wersję ostateczną, potwierdza chęć utrwalenia swojego zaangażowania w sport. C2 Super 1600, będzie brał udział w rajdach od 2004 r.
Dynamizm Citroëna przejawia się również w umiejętności tworzenia samochodów koncepcyjnych. Po C-Airdream, samochodzie koncepcyjnym coupé 2+2, prezentowanym już w Paryżu i Genewie, Marka przedstawia C-Airlounge. Prototyp ten reprezentuje nowatorskie rozwiązanie konstrukcyjne, które łączą daleko posuniętą aerodynamikę z modułowością przestrzeni wnętrza. Linie nadwozia tego prototypu doskonalę ilustrują tę kombinację. Wyrafinowane i zaawansowane technologicznie wnętrze może pomieścić w komfortowych warunkach 4 lub 5 pasażerów. Wbudowane włókna optyczne i video- projektory pozwalają pasażerom wybrać nastrój, w jakim chcą podróżować. C-Airlounge dysponuje jednocześnie pełnym wyposażeniem multimedialnym, oferującym nowatorskie, jak na współczesne samochody, rozwiązania.
C3 Pluriel, sprzedawany od drugiego kwartału 2003 r., stanowi nowy etap w projektowaniu samochodów. Możliwość zmiany konfiguracji nadwozia zależnie od chęci i potrzeb użytkowników czyni go bardzo funkcjonalnym autem. Z 3-drzwiowego hatchbacka, model ten może stać się kolejno hatchbackiem panoramicznym, kabrioletem, Spiderem lub Pick-upem. Citroën C3 potrafi sprostać potrzebom swoich użytkowników. Dzięki swoim wymiarom zewnętrznym jest samochodem miejskim, a właściwości jezdne i sposób zaprojektowania wnętrza sprawiają, że doskonale spisuje się w trasie. Samochód ten odniósł prawdziwy sukces od momentu wprowadzenia go na rynek w marcu 2002 r. - na całym świecie sprzedano ponad 350 000 egzemplarzy tego modelu.
Citroën Berlingo od daty swojego wprowadzenia na rynek w 1996 r. wciąż odnosi sukces. Już ponad 950 000 klientów zaufało funkcjonalności jego nadwozia. Berlingo poddany znaczącemu restylingowi pod koniec 2002 r. został wyposażony w system ESP (auta z silnikami 1.6i 16V i 2.0 HDi), który uzupełnił wachlarz dotychczasowego wyposażenia tego modelu wpływającego na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Nowy styl nadwozia i wnętrza podkreślił jeszcze bardziej wszechstronność, komfort i przyjazny charakter tego samochodu.
Citroën C8, wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2002r. van wysokiej klasy, rozwinął podstawowe zalety samochodów tego rodzaju: przestronność, zagospodarowanie wnętrza i modułowość. Na początku 2003r. uzupełniono gamę o model z 3 litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 150 kW (208 KM), wyposażonym w automatyczną, sterowaną sekwencyjnie skrzynię biegów.
Citroën Xsara Picasso od momentu wprowadzenia na rynek w styczniu 2000r. został sprzedany na świecie w ponad 750 000 egzemplarzy. Aby wzmocnić atuty tego modelu, Citroën wprowadził do sprzedaży wersję z silnikiem 2.0i 16V, wyposażoną w autoadaptatywną, sterowaną sekwencyjnie, automatyczną skrzynię biegów. Charakterystyka silnika w połączeniu z „inteligencją” automatycznej skrzyni biegów szczególnie zwiększyły przyjemność prowadzenia, z której znana jest Xsara Picasso. Model ten w wersji Exclusive posiada bogate wyposażenie seryjne, związane z bezpieczeństwem, takie jak elektroniczny system stabilizacji jazdy (ESP), układ wspomagania nagłego hamowania (AFU) lub regulator prędkości.
Po zaprezentowaniu w czasie ostatniego Salonu we Frankfurcie samochodu koncepcyjnego C5 by Carlsson, Citroën przedstawia wersję seryjną. Wysoki komfort i funkcjonalność znane z C5 break, uzupełnione o modyfikacje mechaniczne wykonane przez Carlssona, pozwalają zaliczyć ten model do samochodów wielkich możliwości. C5 by Carlsson rozwijający moc 173 kW (235 KM wg DIN), z luksusowym wnętrzem i zoptymalizowanym zawieszeniem, jest samochodem, który łączy klasę i wyposażenie technologiczne najwyższego poziomu. Na początek C5 by Carlsson został przede wszystkim przeznaczony na rynek niemiecki. Trafił on już do salonów najważniejszych punktów sprzedaży sieci Citroën w Niemczech.
Przegląd nowości uzupełniona jest prezentacją innych zaawansowanych technologii Marki:
- Pokaz systemu SensoDrive pozwalający publicznie zaprezentować zalety tej zautomatyzowanej, mechanicznej skrzyni biegów, zastosowanej już w C3 i C3 Pluriel z silnikiem 1.6i 16V, i od tej chwili dostępnej także w C2 z tym samym silnikiem, jak również z silnikiem 1.4i.
- Pokaz systemu telematycznego z kolorowym ekranem 16/9.
- Globalna strategia ochrony środowiska zilustrowana przez pokaz filtru cząstek stałych (FAP), który pozwala połączyć ekonomiczne zalety silnika wysokoprężnego ze znaczącym ograniczeniem emisji tego rodzaju zanieczyszczeń.
-Salon we Frankfurcie jest także dla Citroëna okazją do przedstawienia swojej ostatniej propozycji w dziedzinie zasilania samochodów osobowych dwoma rodzajami paliwa: benzyną i gazem ziemnym (GNV), poprzez prezentację Berlingo GNV w wersji Multispace.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport