mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Cadillac i Corvette w Europie

Cadillac i Corvette w Europie

Amerykański koncern GM dokonał uroczystego otwarcia pierwszego w Europie salonu samochodowego, w którym sprzedawane będą modele marki Cadillac oraz Corvette.

Cadillac i Corvette w Europie

GM, największy producent aut na świecie, chce w ten sposób zwiększyć swoją obecność na europejskim rynku samochodów w segmencie aut wyższych oraz sportowych. Pierwszy salon zlokalizowany został w Londynie.

Nie jest to jednak pierwsza próba wprowadzenia na Stary Kontynent amerykańskich modeli. Poprzednie próby spotkały się jednak ze słabym przyjęciem, głównie z tego względu, iż sprzedaż była prowadzona poprzez sieć dealerów Opla/Vauxhalla. Marka Cadillac miała wydzieloną strefę w tych salonach, jednak nie można było w ten sposób wystarczająco zwrócić uwagę klientów na tę markę.

Od 1 października 2003 r. do chwili obecnej sprzedaż Cadillaców prowadził holenderski partner GM, firma Kroymans. I w trzech miesiącach zeszłego roku sprzedaż tej marki w Europie wyniosła 800 egzemplarzy.

Wg Boba Lutza, prezesa GM North America, obecnie produkowane modele Cadillac nie są już "wielkimi, źle zrobionymi, pożerającymi dużą ilość paliwa, ze słabymi hamulcami autami". Najnowsze modele, którego najlepszym przykładem jest Cadillac CTS, mogą konkurować pod każdym względem z europejskimi markami. A przy tym oferowane są za niższą cenę, ok. 10-15% poniżej średniego poziomu cen. Np. w Stanach Zjednoczonych CTS jest tańszy od BMW serii 3.

W londyńskim salonie dostępne będą egzemplarze zarówno przystosowane do ruchu prawo-, jak i lewostronnego. Przy czy nie wszystkie modele od razu będą dostosowane do obu typów. Na pewno model CTS będzie miał taką opcję, głównie z tego powodu, iż miał być sprzedawany na rynku japońskim (ruch lewostronny). Jednak słaby popyt na tym rynku spowodował, iż modele SRX, STS czy XLR nie zostały dostosowane do takiego rozwiązania. Mimo to takie auta też będą oferowane w salonie GM w Londynie. Do 2007-08 roku planowana jest wymiana obecnej gamy modelowej i wówczas wszystkie modele będą mogły być oferowane z obustronnie montowaną kierownicą.

Do końca 2010 roku koncern GM planuje uzyskanie rocznej sprzedaży na rynku europejskim na poziomie 10 tys. sztuk. W ubiegłym roku na całym świecie sprzedano 224 tys. aut marki Cadillac. Produkcja zlokalizowana w USA, Kanadzie i Meksyku wyniosła 241 tys. egzemplarzy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport