mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Cała produkcja Ibizy znowu w Martorell

Cała produkcja Ibizy znowu w Martorell

Zgodnie z porozumieniem osiągniętym wewnątrz Grupy Volkswagen, począwszy od czerwca 2005 roku, zakłady SEAT-a w Martorell będą odpowiadać za całość produkcji modelu Ibiza.

Cała produkcja Ibizy znowu w Martorell

We wrześniu 2002 roku podjęto decyzję o przeniesieniu 10% produkcji modelu Ibiza (około 20.000 egzemplarzy rocznie) do zakładów Volkswagena w Bratysławie, z uwagi na brak, w zakładach w Martorell, niezbędnej elastyczności, aby podołać dodatkowej produkcji najbardziej sztandarowego i najlepiej sprzedającego się modelu w ofercie SEAT-a.

Jednak podpisanie w czerwcu bieżącego roku, pomiędzy zarządem SEAT-a a najbardziej reprezentatywnymi związkami zawodowymi (UGT i CC.OO.), nowego układu zbiorowego, wytworzyło w firmie nową, bardziej korzystną sytuację, bowiem osiągnięto nową koncepcję organizacji pracy i stosunków z załogą. W tym nowym kontekście, Grupa Volkswagen zadecydowała o ponownym przeniesieniu, począwszy od czerwca 2005 roku, obecnej produkcji modelu Ibiza z Bratysławy do zakładów w Martorell. Decyzję tę postawił sobie za cel zarówno zarząd SEAT-a  jak i związki zawodowe.

Prezes SEAT-a, Andreas Schleef, wyraził zadowolenie pracowników z decyzji, "w której kluczową rolę odegrała elastyczność uzgodniona w nowym układzie zbiorowym". Dodał także, że obecna sytuacja firmy, całkowicie pochłoniętej kreowaniem "nowego SEAT-a", "jest zasadniczo odmienna niż przed dwoma laty", zarówno w dziedzinie zatrudnienia jak i produktów.

Zakłady w Martorell obecnie produkują dziennie około 2.000 egzemplarzy modeli Altea, Ibiza, Cordoba, Leon, a także nowego Toledo zaprezentowanego ostatnio na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu.

To właśnie w Paryżu, w roku 1984, miała miejsce prezentacja pierwszego SEAT-a Ibiza. W ciągu 20-letniej obecności na rynku, wyprodukowano i sprzedano przeszło 3.300.000 egzemplarzy tego modelu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.