mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Camaro Z/28 potwierdza swoje walory

Camaro Z/28 potwierdza swoje walory

Świetne wyniki uzyskane na torze Nürburgring potwierdzają ogromne ambicje topowej odmiany Chevroleta Camaro. Czas, jaki wykręciła wersja Z/28, jest lepszy od Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640.

Camaro Z/28 potwierdza swoje walory
Camaro Z/28 przejechało całą pętlę słynnego toru w Niemczech w czasie 7:37,40, tj. o cztery sekundy szybciej niż Camaro ZL1, pokonując tym samym modele takie jak Porsche 911 Carrera S czy Lamborghini Murcielago LP640. Warto przy tym dodać, że warunki, w których Camaro Z/28 wyjechało na tor, nie były idealne – nawierzchnia była wilgotna, a pod koniec przejazdu spadł nawet deszcz. Według szacunkowych danych wynika nawet, że na suchej nawierzchni Camaro Z/28 może być jeszcze o sześć sekund szybsze.

W porównaniu do "zwykłych" odmian Camaro, ta wersja sportowego Chevroleta jest jeszcze bardziej agresywna i ma szereg udoskonaleń. Dzięki modyfikacjom w podwoziu model Z/28 ma lepszą przyczepność i w zakręcie może osiągnąć przeciążenie 1,08 g. Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo zapewniają lepsze hamowanie, a niższa masa własna (m.in. lżejszy o ok. 136 kg silnik, lżejsze koła, cieńsze szkło) wpływa na poprawę osiągów.


No i najważniejsze. Sercem Camaro Z/28 jest 7-litrowa, wolnossąca jednostka LS7, która skonstruowana została przy użyciu komponentów zapożyczonych ze świata wyścigów samochodowych. Silnik wytwarza moc 505 KM oraz moment obrotowy o wartości 652 Nm i współpracuje wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z krótko zestopniowanymi przełożeniami, która przenosi moc na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Chevrolet Camaro Z/28 spędziło w sumie tydzień na torze Nürburgring w ramach końcowych testów modelu, pokonując blisko 1600 kilometrów w łącznym czasie 10 godzin. Przejechanie każdego okrążenia trwało mniej niż osiem minut, przy czym kierowcy testowi musieli czasami wyprzedzać inne samochody, które jechały wolniej. Jazda na torze Nürburgring to część 24-godzinnego testu, który symuluje roczną eksploatację auta przez prywatnych użytkowników podczas imprez typu track days i amatorskich wyścigów.

24-godzinny test składa się z kilku segmentów realizowanych na przestrzeni kilku dni (czasem na różnych torach), co pozwala ocenić osiągi w precyzyjnie określonych i monitorowanych warunkach. Co ważne, każde okrążenie testowe musi zostać przejechane w czasie różniącym się maksymalnie o 2 procent od czasu docelowego, aby mogło zostać zaliczone.

24-godzinny test został po raz pierwszy zorganizowany na początku lat 90. ubiegłego wieku w celu przetestowania Chevroleta Corvette czwartej generacji. Wówczas 300-konny model Corvette był najmocniejszym samochodem produkowanym przez Chevroleta, a w teście sprawdzano 15 różnych aspektów auta. Dziś silnik V6 modelu Camaro LS 2014 generuje 323 KM, natomiast wersja Z/28 z 7-litrową jednostką V8 LS7 typu small block osiąga 505 KM mocy, a w 24-godzinnym teście inżynierowie gromadzą dane dotyczące 130 podzespołów.


Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport