mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year

Car of the Year

Pierwszym zwycięzcą rywalizacji o tytuł samochodu roku 1964 był Rover 2000.

Car of the Year

Pierwszym tytułem "Car of the Year" w 1964 roku mógł się poszczycić samochód marki Rover 2000. W głosowaniu członków Jury dostał 76 punktów, drugie miejsce przypadło Mercedesowi 600 z 65 punktami, zaś trzecie zajął Hillman Imp - 31 punktów. Rover 2000 odznaczał się oryginalnym podwoziem (niezależne przednie zawieszenie, napęd na tylne koła), które powodowało wyśmienite własności jezdne oraz łatwość w prowadzeniu. Najsłabszym punktem tego średniej wielkości (4,53 m długości) sedanu był silnik. 4-cylindrowy o pojemności 2.0 litra, o mocy jedynie 91 KM. Niewiele lepsze wartości posiadała ulepszona wersja TC. O sukcesie zadecydowała brytyjska jakość oraz dobra marka, jaką w owym czasie posiadał Rover.

W 1974 roku zwycięzcą został Mercedes 450S ze 115 punktami wyprzedzając Fiata X 1/9 - 99 punktów oraz Hondę Civic - 90 punktów. Mimo iż klasa S została wprowadzona w 1972 roku to jednak nowy model bardziej był utożsamiany z potężnymi wersjami 450 SE i SEL. Był to pierwszy model ze Stuttgartu o nowoczesnym wyglądzie, po raz pierwszy z poziomo ułożoną instalacją przednich świateł. Prawdziwym hitem były jednak osiągi nowego 4,5-litrowego, ośmiocylindrowego silnika z wtryskiem paliwa o mocy ponad 200 KM. Kierowca, oprócz standardowej ręcznej, miał do wyboru trzybiegową automatyczną skrzynię biegów.

W 1984 roku dwa małe samochody do końca rywalizowały o palmę pierwszeństwa. Nieznacznie wygrał Fiat Uno zdobywając 346 punkty przed Peugeotem 205 z 325 punktami. Trzecie miejsce zdobył VW Golf. Mimo iż Uno wygrało i cieszyło się w tamtym czasie bardzo dużą popularnością to jednak Peugeot 205 dłużej utrzymało czołową pozycję wśród najlepiej sprzedających się aut. Fiat Uno był bardzo praktycznym modelem, idealnym przy ograniczonym budżecie. Podstawowa wersja posiadała "stary" silnik OHV znany z modelu 127 o pojemności 1.0 litra, w opcji z pięciobiegową skrzynią biegów. Do wyboru był mocniejszy silnik 1.3 litra o mocy 70 KM. Uno zostało docenione głównie za sporą przestrzeń wewnątrz kabiny, dobre trzymanie się drogi przez auto i bardzo dostępną cenę.

Zdobywca nagrody 1994 roku Ford Mondeo był trzecim modelem marki Ford z poprzecznie umiejscowionym silnikiem oraz napędem na przednie koła. Ambicje koncernu by stworzyć "światowy samochód" były wspierane ogromnymi inwestycjami po obu stronach Atlantyku. Znaczne ulepszenia w stosunku do poprzednika, Sierry, dostępne wersje nadwozia: sedan, hatchback oraz kombi były powodem sukcesu Mondeo w Europie. Rozsądna cena modelu, wygładzony wygląd, dobre właściwości jezdne oraz skuteczny silnik benzynowy Zetec 1.6/1.8/2.0 zadecydowały o zwycięstwie Forda Mondeo. Drugie miejsce w rywalizacji zajął Citroen Xantia (264 punkty), trzecie Mercedes-Benz klasy C (192 punkty).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport