mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year 2015 - kandydaci

Car of the Year 2015 - kandydaci

Druga połowa roku już rozpoczęta. W większości wiemy, jakimi nowościami uraczą nas w tym okresie koncerny motoryzacyjne. Spośród premier końcówki roku wyłoniony zostanie europejski Samochód Roku 2015. Poniżej prezentujemy listę kandydatów do tego prestiżowego tytułu.

Car of the Year 2015 - kandydaci
Tytuł Car of the Year jest niezwykle prestiżową, nie tylko z punktu widzenia europejskiego rynku, nagrodą w branży motoryzacyjnej. Model, który ją otrzymał, może się szczycić przez dwanaście miesięcy mianem najlepszego. Wprawdzie tylko na Starym Kontynencie, jednak nie da się ukryć, że rynek europejski wizerunkowo wciąż jest tym najważniejszym.

Historia europejskiej wersji tytułu Samochód Roku sięga 1963 roku i powołania organizacji Car of the Year przez Holendra Freda van der Vlugta, wydawcę magazynu "Auto Visie". Początkowo jury składało się z 26 dziennikarzy z 9 krajów. Dziś obejmuje już grono 58 osób z 22 europejskich państw. Pierwszym zwycięzcą i zdobywcą tytułu Car of the Year 1964 został Rover 2000.

Przypomnijmy też, że obecnie miano Car of the Year 2014 dzierży Peugeot 308, który przed rokiem w ścisłym finale pokonał BMW i3 oraz, co było sporym zaskoczeniem, Teslę S. W tej dekadzie dwukrotnie zwyciężał już Volkswagen (2010 - Polo V, 2013 - Golf VII), dwukrotnie też ekologiczny model (2011 - Nissan Leaf, 2012 - Opel Ampera/Chevrolet Volt).

W przyszłym roku poznamy już 51. zdobywcę tego tytułu. W szranki stanie jak zwykle spora grupa nowości - jak na razie potwierdzonych są już 33 modele - z różnych segmentów rynkowych, z różnych pułapów cenowych. Aby móc kandydować, niezbędne jest spełnienie kilku warunków. Każdy model musi być całkowicie nowy, bądź gruntownie zmieniony i musi zadebiutować na rynku najpóźniej do końca bieżącego roku minimum w pięciu europejskich krajach. Szacunkowa sprzedaż każdego musi być wyższa niż 5 tys. egzemplarzy.

Już teraz poznaliśmy wstępną listę kandydatów, ostateczna zostanie ogłoszona 1 grudnia br. Jurorzy nie będą mieli zbyt dużo czasu, gdyż już 15 grudnia poznamy finałową siódemkę po pierwszym etapie głosowania. Druga runda testów zakończona ponownym głosowaniem pozwoli wyłowić zwycięzcę, który zostanie ogłoszony dzień przed rozpoczęciem wystawy samochodowej w Genewie (2 marca 2015 r.).

Wstępna lista kandydatów do tytułu Car of the Year 2015:

Audi TT - trzecią generację Audi TT zobaczyliśmy po raz pierwszy na wystawie w Genewie. Krótsza od poprzednika w najmocniejszej wersji dysponuje mocą 310 KM.

BMW seria 2 Active Tourer - na bazie serii 2 coupe powstała wersja oferująca rozwiązania typowe dla minivanów. Jednak najistotniejszą zmianą jest napęd, który w tym modelu będzie trafiać na koła przedniej osi. Po raz pierwszy w BMW.

BMW seria 2 coupe - model ten zastąpił w ofercie "jedynkę" coupe, od której jest wyraźnie większy, a stylistycznie nawiązuje do BMW serii 3. W przyszłym roku do oferty ma dołączyć najmocniejsze M2.

BMW i8 - to innowacyjny model, będący sportową hybrydą typu plug-in, pod maską którego pracuje trzycylindrowa jednostka o mocy 231 KM, która jest wspomagana przez elektryczny silnik dysponujący mocą 131 KM.

BMW X4 - choć stylistycznie jest to pomniejszona "X-szóstka", to jednak pod względem technologicznym BMW X4 bazuje na modelu X3.

Citroen C1 - pierwsza generacja tego francuskiego malucha nie zachwycała praktycznie niczym. Druga już na wstępie zaskakuje bardzo odważną stylistyką, dzięki której auto to będzie z całą pewnością wyróżniać się na ulicach wielu miast.

Citroen C4 Cactus - kolejny Citroen z bardzo odważnym, wręcz szokującym designem, inspirowanym modelem C4 Picasso. Z całą pewnością wprowadzi sporo zamieszania w coraz bardziej gęstym segmencie crossoverów.

Fiat 500X - Fiat sukcesywnie poszerza rodzinę modelu 500. Teraz przyszedł czas na małego, miejskiego SUV-a.

Ford EcoSport - tym modelem, który jeździ już m.in. w Indiach, Brazylii oraz Chinach, Ford zamierza konkurować z innymi SUV-ami segmentu B.

Ford Mondeo - choć w Europie zadebiutuje pod koniec tego roku, na rynku amerykańskim - jako Ford Fusion - jeździ już od prawie dwóch lat. Pod maską m.in. jednolitrowy silnik EcoBoost o mocy 125 KM.

Hyundai i20 - mały model Hyundai w najbardziej zatłoczonym segmencie rozpycha się coraz bardziej,

Infiniti Q50 - wcześniej pod nazwą Infiniti G, wraz z nowym nazewnictwem, również z nowocześniejszą technologią i ciekawszym designem.

Jeep Renegade - mały crossover, będący bratem bliźniakiem Fiata 500X, został zaprezentowany podczas marcowej wystawy w Genewie.

Kia Soul - nowa generacja tego miejskiego crossovera kontynuuje linię stylistyczną swego poprzednika, jednak dzięki detalom całość jest dużo bardziej odważna. Nowa Kia Soul z tego względu może pochwalić się już licznymi nagrodami.

Lexus NX - niewielkich rozmiarów crossover japońskiej marki, bazujący na koncepcyjnym modelu LF-NX, będzie pierwszym modelem Lexusa z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem.

Lexus RC - średniej wielkości sportowe coupe zastępuje w ofercie Lexusa model IS C. Nie zabraknie i najmocniejszej wersji RC F, pod maską której znajdzie się pięciolitrowa jednostka V8 o mocy 460 koni mechanicznych.

Mercedes klasa C - to już czwarta generacja średniej wielkości Mercedesa, dostępna w wersji sedan oraz kombi. Jak zwykle naszpikowana najnowocześniejszymi rozwiązaniami będzie walczyć o prymat w segmencie premium.

Mercedes klasa GLA - zbudowany na płycie podłogowej klasy A należy do segmentu niewielkich crossoverów. Mimo miejskiego charakteru w ofercie nie zabraknie jednak i wersji AMG, którą w tym modelu napędza 360-konna jednostka.

Mercedes klasa S coupe - wersja coupe luksusowej limuzyny z gwiazdą na masce napędzana jest jednostką V8 o mocy 455 KM, a na prawdziwych zapaleńców czeka jeszcze wariant AMG i 593 KM oraz 900 Nm z 5,5-litrowego silnika V8.

Nissan Pulsar - po ośmiu latach nieobecności w europejskim segmencie kompaktów Nissan powrócił z modelem Pulsar, który tym samym nawiązuje do modelu o tej samej nazwie sprzedawanego na przełomie wieków na różnych rynkach.

Nissan Qashqai - pierwsza generacja zastąpiła jednocześnie Almerę i Primerę i okazała się strzałem w dziesiątkę, szybko doczekując się konkurentów w nowym wówczas segmencie crossoverów. Przed drugą generacją zadanie jednak dużo trudniejsze, bowiem rywali przybyło bez liku.

Nissan X-Trail - najnowsza generacja tego japońskiego SUV-a, wzorem konkurentów, ma już zdecydowanie więcej z auta typowo szosowego niż z terenówki.

Opel Corsa - debiut piątej już generacji małego Opla dopiero przed nami (wystawa w Paryżu), jednak już teraz można być pewnym, że będzie to jeden z liderów najważniejszego segmentu na europejskim rynku.

Peugeot 108 - drugi z francuskich trojaczków z Kolina narobił chyba najmniej szumu wokół siebie. I też trudno sobie wyobrazić, żeby miał większe szanse wśród jurorów COTY.

Porsche Macan - tym modelem Porsche kolejny raz weszło w segment do tej pory zarezerwowany dla tańszych marek. Kompaktowy SUV może jednak pójść śladami Cayenne i również okazać się strzałem w dziesiątkę.

Renault Twingo - małe Renault staje w szranki z poważną konkurencją z ciekawym designem ale i nową płytą podłogową z tylnym napędem. Czy to jednak wystarczy, by zdobyć serca miejskiej klienteli.

Skoda Fabia - trzecia generacja małej Skody z pewnością na wielu rynkach będzie bestsellerem. Tym razem bardziej atrakcyjna stylistyka ma zwabić do salonów Skody również młodszych klientów.

smart forfour - czy po ośmiu latach nieobecności na rynku druga generacja czteromiejscowego smarta odniesie sukces? Pierwsza odsłona zeszła ze sceny zaledwie po dwóch latach.

smart fortwo - malutki, dwumiejscowy smart powstał na tej samej płycie podłogowej co bliźniaczy Renault Twingo. Razem z francuskim maluchem będzie produkowany na Słowenii.

Subaru WRX STI - wprawdzie najmocniejsza wersja Subaru bazuje na modelu Impreza (wersji sedan), to jednak dla odróżnienia w nazwie nie ma już tego legendarnego modelu.

Suzuki Celerio - powstał na bazie koncepcyjnego modelu A:Wind i w ofercie Suzuki zastąpi model Alto. Tak jak i on jego naturalnym środowiskiem będą miejskie ulice.

Toyota Aygo - trzeci z trojaczków z Kolina również, podobnie jak C1, zaskoczył swoją stylistyką, która mocno go odmieniła w porównaniu do poprzednika.

Volkswagen Passat
- lider europejskiej średniej klasy to jeden z najważniejszych modeli w historii Volkswagena. Nie inaczej z pewnością będzie z ósmą już generacją Passata, który oficjalnie pokazany zostanie jesienią w Paryżu.

Patrząc na powyższą listę już widać, że do grudnia pojawi się na niej jeszcze co najmniej kilka pozycji. Na jesieni debiutuje przecież, po dwunastu latach obecności pierwszej generacji, kolejne wcielenie Volvo XC90. Również jesienią pojawi się nowa generacja kultowego roadstera Mazdy MX-5. Japońska marka w tym roku planuje też wprowadzić na rynek kolejną odsłonę Mazdy 2. Jak widać, kandydatów na pewno przybędzie. A główna nagroda pozostanie tylko jedna.

Podobne wiadomości:

Car of the Year - znamy zwycięzce!

Car of the Year - znamy zwycięzce!

Aktualności 2016-02-29

Europejski Samochód Roku 2016 - który model wygra?

Europejski Samochód Roku 2016 - który model...

Aktualności 2015-12-17

Komentuj:

iparts 2014-07-23

no nie koniecznie, patrząc na listę samochodów - kandydatów Passat wcale nie wydaje się być faworytem... :) no ale zobaczymy

~zzxx 2014-07-22

Przecież całkiem nowego passata to już z 17 lat nie było .. :D

~uaua 2014-07-22

kilka ciekawych aut na liście się znajdzie - xc60, qashqai, c-klasa, passat. Jak dla mnie jednak faworyt jest jeden - mazda mx-5

~rolex 2014-07-22

passat, passat i tylko passat, jedyny godny tej nagrody w tym roku

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport