mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year 2017 - znamy finałową 7

Car of the Year 2017 - znamy finałową 7

Dziś poznaliśmy 7 aut, które dostały się do ścisłego finału plebiscyty Car of the Year. Spośród nich zostanie wybrany "Samochód roku 2017".

Car of the Year 2017 - znamy finałową 7
Plebiscyt Car of the Year jest organizowany od 1964 roku i jest najstarszym tego typu konkursem w Europie. W skład jury wchodzą dziennikarze z całego Starego Kontynentu. Wśród nich mamy dwóch reprezentantów z Polski, to Maciej Ziemek i Wojciech Sierpowski.

W październiku jurorzy podczas tygodniowych testów w Danii sprawdzali 29 aut. Poza tym sędziwie mieli także okazję sprawdzić samochody podczas indywidualnych testów. Spośród całej stawki wybrano 7 samochodów, które trafiły do ścisłego finału:

  • Alfa Romeo Giulia
  • Citroën C3
  • Mercedes klasy E
  • Nissan Micra
  • Peugeot 3008
  • Toyota C-HR
  • Volvo S90/V90

W dniach 20-21 lutego jurorzy udadzą się na testy do Francji, gdzie w centrum testowym w Mortefontaine odbędą się ostatnie sprawdziany finałowej siódemki. Po nich sędziowie zostaną zobligowani do przyznania punktów (każdy z nich ma 25 pkt do rozdania) dla co najmniej 5 aut. Ostateczny wynik poznamy 6 marca na gali poprzedzającej targi Genewa 2017.




Zwycięzca może być tylko jeden


Zastanawiacie się pewnie, który samochód jest najbliżej tytułu i ma największe szanse na wygraną. W tym roku stawka jest bardzo ciekawa, gdyż sami mamy co najmniej dwóch faworytów. Oto analiza szans poszczególnych modeli.

Alfa Romeo Giulia

Włoska marka od dawna nie była obecna w plebiscycie „Car of the year” z tak mocnym kandydatem do tytułu. Giulia to bardzo udany samochód, który ma być jednym z koni pociągowych do powrotu Alfy do walki w czołówce. Sedan jest stworzony od podstaw na całkowicie nowej platformie. A do tego auto oferowane jest w obłędnej 510-konnej wersji Quadrifoglio.

Citroën C3

Nowa C3 przyciąga wzrok i na pewno jest autem ciekawym i niebanalnym w segmencie miejskich samochodów. Wydawać by się mogło, że są to duże atuty pozwalające zgarnąć tegoroczny tytuł Car of the Year. Naszym zdanie to jednak za mało. Skoro w 2015 r bardziej zjawiskowy i rewolucyjny C4 Cactus przegrał z Passatem B8, to C3 nie podoła pozostałym finalistom.

Mercedes klasy E

Tu można, a nawet trzeba podkreślić ilość nowości, która pojawiła się w klasie E. A na jej czele są rozwiązania quasi-autonomiczne, jak system pozwalający na samodzielną zmianę pasa na autostradzie przez samochód. Mercedes E to jednak reprezentant segmentu klasy wyższej średniej, co może działać na niekorzyść tego auta. Jurorzy przychylniej będą patrzeć na samochody bardziej dostępne dla Europejczyków.

Nissan Micra

Nissan powraca na rynek aut miejskich z nową Micrą, która nieco bardziej pasuje do profilu europejskiego klienta. Auto jest przede wszystkim większe i powstawało z myślą o Starym Kontynencie. To może być as w rękawie japońskiego „mieszczucha”. Pytanie tylko, czy to wystarczy by zdominować wszystkich finalistów.

Peugeot 3008

Nowe wcielenie 3008 sprawia, że samochód od zeszłego roku rozpycha się w segmencie kompaktowych crossoverów. Francuski producent przytomnie przekonstruował samochód, oferując auto o ciekawej stylistyce. W środku montowany jest rewolucyjny i-Cocpit, czyli ekran w miejscu analogowych zegarów. Mimo to sądzimy, że w innym zestawieniu auto byłoby murowanym faworytem.

Toyota C-HR

W Toyocie dawno nie było tak rewolucyjnego auta. Poza GT86 japoński producent nie ma w swojej gamie przyciągających oko aut. Z kolei C-HR świetnie wygląda, może być wyposażony w napęd 4x4 lub hybrydowy układ napędowy. A do tego samochód nieźle jeździ. To nasz drugi faworyt (po Giulii) do tytułu Car of the Year 2017.

Volvo S90/V90

Już sama zmiana nazwy modelu na "90" miała pokazać światu, że nowy Volvo diametralnie różni się od swojego poprzednika, czyli modelu S80. W zeszłym roku Volvo XC90 w plebiscycie COTY zajęło drugie miejsce przegrywając z Oplem Astrą V. S90 skrywa tę samą technikę, co XC90 a producent wzbogacił auto o kolejne rozwiązania dające namiastkę jazdy autonomicznej. Na wejście na podium powinno to wystarczyć, ale czy znów Szwedom nie zabraknie kilkunastu punktów do zwycięstwa?
Tematy w artykule: Car of the Year

Podobne wiadomości:

Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!

Peugeot 3008 wygrywa COTY 2017!

Aktualności 2017-03-06

Car of the Year - znamy zwycięzce!

Car of the Year - znamy zwycięzce!

Aktualności 2016-02-29

Komentuj:

~Stanmark 2017-03-06

Nissan Micra - atrapa! Czekam na 1,5 od konkurencji.

~07zglossie 2017-02-04

Jak dla mnie zwycięzcą jest c-hr. Kupiłem go w tym roku i tak wygodnego auta nie miałem jak żyję. Wnętrze jest komfortowe i wielogodzinna podróż wcale nie męczy. Do tego design, który przyciąga spojrzenia. Zwycięstwo ma w kieszeni.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI Z MINI COUNTRYMAN
WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI Z MINI COUNTRYMAN
Nowe MINI Countryman kusi stylowym wyglądem, oferuje komfortowe warunki podróżowania, a do tego nie boi się wyjechać poza asfalt. To jednak nie wszystko! Zobacz, co jeszcze skrywa w sobie największy model w rodzinie.
Mini Countryman Mini Countryman