mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year - cz.10

Car of the Year - cz.10

W ubiegłym roku najlepszym samochodem został wybrany Renault Megane. O tym, kto triumfuje w tym roku, przekonamy się już w przyszłym tygodniu.

Car of the Year - cz.10

Zwycięzca nagrody Car of the Year 1973, Audi 80 został wprowadzony do sprzedaży rok przed swoim odpowiednikiem w firmie Volkswagen - Passatem. W głosowaniu niewielką liczbą głosów wyprzedził ładne Renault 5. Odpowiednio 114 do 109 punktów. Trzecie w klasyfikacji Alfa Romeo Alfetta zdobyło 95 punktów. Audi 80 przyczyniło się do wzrostu znaczenia marki. Ten dwu- i czterodrzwiowy sedan odznaczał się nadzwyczaj niewielką wagą jak na swoje rozmiary (4,24 m), co przyczyniło się do dobrych osiągów silników o pojemności od 1.3 do 1.6. W ramach rywalizacji z VW Golf GTI Audi wprowadziło sportową wersję modelu 80 GTE, dostępną także z silnikiem 1.6 o mocy 110 KM.

10 lat po zdobyciu tytułu przez Audi 80 w 1983 roku triumfował Audi 100. Model ten był bardzo chwalony za bezprecedensowe właściwości aerodynamiczne. Audi 100 oferowało wysoki poziom bezpieczeństwa, przyjazne zachowanie na drodze oraz nowy - wysoki poziom jakości wewnątrz pojazdu. Duże rozmiary, napęd na przednie koła, oraz pięciocylindrowy silnik 2.2 były cenione w tym samochodzie. Pierwszy raz też zastosowano 5-cylindrowy silnik diesla o mocy jedynie 87 KM. W głosowaniu Audi zdobyło 410 punktów i wyprzedziło Forda Sierrę (386 pkt) oraz Volvo 760 (157 pkt).

Nissan Micra dokonała wielkiego wyczynu zdobywając jako pierwsza z japońskich samochodów tytuł Samochodu Roku 1993. Nie umniejsza tego fakt, iż była montowana także na terenie Wlk. Brytanii. Wcześniej jedynie Nissan Primera mógł się poszczycić drugą lokatą w 1991 roku. Micra zdobyła sobie dużą sympatię za swój okrągły, kompaktowy wygląd, który stwarzał pozory, iż jest mniejsza niż w rzeczywistości (3,7 m długości) oraz za wysoką jakość wykonania, wyższą niż zwykle oferowały angielskie samochody z tak niską ceną. Niezłe osiągi oraz bardzo niskie spalanie były zasługą pierwszy raz zaprezentowanego w Europie silnika DOHC 16-zaworowego o pojemności niecałe 1.0. Micra zdobyła 338 punktów, drugi Fiat Cinquecento 304, zaś trzecie Renault Safrane 244.

Tematy w artykule: 80 100

Podobne wiadomości:

Czy warto kupić: Audi 100 C3 [Typ 44]

Czy warto kupić: Audi 100 C3 [Typ 44]

Testy samochodów 2012-11-05

10 milionów Audi

10 milionów Audi

Aktualności 2011-10-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport