mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year - cz.10

Car of the Year - cz.10

W ubiegłym roku najlepszym samochodem został wybrany Renault Megane. O tym, kto triumfuje w tym roku, przekonamy się już w przyszłym tygodniu.

Car of the Year - cz.10

Zwycięzca nagrody Car of the Year 1973, Audi 80 został wprowadzony do sprzedaży rok przed swoim odpowiednikiem w firmie Volkswagen - Passatem. W głosowaniu niewielką liczbą głosów wyprzedził ładne Renault 5. Odpowiednio 114 do 109 punktów. Trzecie w klasyfikacji Alfa Romeo Alfetta zdobyło 95 punktów. Audi 80 przyczyniło się do wzrostu znaczenia marki. Ten dwu- i czterodrzwiowy sedan odznaczał się nadzwyczaj niewielką wagą jak na swoje rozmiary (4,24 m), co przyczyniło się do dobrych osiągów silników o pojemności od 1.3 do 1.6. W ramach rywalizacji z VW Golf GTI Audi wprowadziło sportową wersję modelu 80 GTE, dostępną także z silnikiem 1.6 o mocy 110 KM.

10 lat po zdobyciu tytułu przez Audi 80 w 1983 roku triumfował Audi 100. Model ten był bardzo chwalony za bezprecedensowe właściwości aerodynamiczne. Audi 100 oferowało wysoki poziom bezpieczeństwa, przyjazne zachowanie na drodze oraz nowy - wysoki poziom jakości wewnątrz pojazdu. Duże rozmiary, napęd na przednie koła, oraz pięciocylindrowy silnik 2.2 były cenione w tym samochodzie. Pierwszy raz też zastosowano 5-cylindrowy silnik diesla o mocy jedynie 87 KM. W głosowaniu Audi zdobyło 410 punktów i wyprzedziło Forda Sierrę (386 pkt) oraz Volvo 760 (157 pkt).

Nissan Micra dokonała wielkiego wyczynu zdobywając jako pierwsza z japońskich samochodów tytuł Samochodu Roku 1993. Nie umniejsza tego fakt, iż była montowana także na terenie Wlk. Brytanii. Wcześniej jedynie Nissan Primera mógł się poszczycić drugą lokatą w 1991 roku. Micra zdobyła sobie dużą sympatię za swój okrągły, kompaktowy wygląd, który stwarzał pozory, iż jest mniejsza niż w rzeczywistości (3,7 m długości) oraz za wysoką jakość wykonania, wyższą niż zwykle oferowały angielskie samochody z tak niską ceną. Niezłe osiągi oraz bardzo niskie spalanie były zasługą pierwszy raz zaprezentowanego w Europie silnika DOHC 16-zaworowego o pojemności niecałe 1.0. Micra zdobyła 338 punktów, drugi Fiat Cinquecento 304, zaś trzecie Renault Safrane 244.

Tematy w artykule: 80 100

Podobne wiadomości:

Następca Audi 80?

Następca Audi 80?

Aktualności 2010-11-16

10 milionów Audi

10 milionów Audi

Aktualności 2011-10-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.