mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year - cz.4

Car of the Year - cz.4

Kolejnymi zwycięzcami były Fiat 124, Rover 3500, Opel Omega oraz Renault Megane Scenic.

Car of the Year - cz.4

W 1967 roku najlepszym samochodem ogłoszono Fiata 124. Model ten produkowany był równocześnie z podstarzałym już modelem 1100 o podobnych rozmiarach. Fiat 124 zyskał przychylność jurorów przystępną ceną oraz praktycznością. Dostępny w dwóch wersjach jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy kombi oferował dosyć dobrą pojemność bagażnika od 385 do 570 litrów, przy długości 4,03 m. Napęd na tylne koła, czterobiegowa skrzynia biegów, silnik 1.2 (60 KM) oraz 1.4 (70 KM), w późniejszej wersji coupe również silnik 1.4 (90 KM). W głosowaniu Fiat uzyskał 144 punkty, wyprzedzając BMW 1600 (69 punktów) oraz Jensen FF (61 punktów).

Trudna sytuacja, w jakiej znalazła się marka Rover po przystąpieniu do grupy BLMC między prestiżowymi Jaguarami a innymi markami, wymusiła znaczne obniżenie kosztów, aby utrzymać się w danym segmencie. Owocem tego był Rover 3500, w Anglii nazywany też SD1, auto sporych rozmiarów, jednak o bardzo konkurencyjnej cenie. Serca klientów oraz prasy zyskał sobie ładnym wyglądem, nadwozie typu hatchback, dobrymi właściwościami jezdnymi oraz sporą mocą weterana wśród silników V8. Do zdobycia tytułu Car of the Year 1977 wystarczyło 157 punktów, na drugim miejscu znalazło się Audi 100 (138), zaś na trzecim Ford Fiesta (135).

Opel Omega triumfował w 1987 roku z 275 punktami przed Audi 80 (238 punktów) oraz BMW serii 7 (175 punktów). Model ten miał być odpowiedzią firmy Opel na zapotrzebowanie na samochody klasy średniej. W rzeczywistości powstał jednak samochód klasy wyższej, o większej konstrukcji oraz przestrzeni wewnątrz pojazdu. Omega była bardzo przyjemnym samochodem, głównie dzięki nowemu zawieszeniu, zaawansowanej sylwetce aerodynamicznej oraz dużemu komfortowi. Duża była różnorodność silników, od nowoczesnych 1.8/2.0 4-cylindrowych do potężnego, ale też kosztownego w eksploatacji, 3.0i V6 o mocy 177 KM.

Tytuł Car of the Year 1997 przypadł Renault Megane Scenic, który głosowanie wygrał "w cuglach" zdobywając 405 punktów i wyprzedzając Forda Ka 293 punkty oraz VW Passata 248 punkty. Oferta Megane była zawsze bardzo obszerna, zawierała różnorodne wersje nadwozia. Scenic był pionierem nowego segmentu kompaktowych vanów, o popularności zdecydowała jego bardzo duża praktyczność. Renault musiało w krótkim czasie dostosować zdolności produkcyjne nowego modelu do ogromnego popytu, jaki się wytworzył na ten model.

Tematy w artykule: Omega

Podobne wiadomości:

Czy Opel Omega powróci?

Czy Opel Omega powróci?

Aktualności 2012-07-24

Czy warto kupić: Opel Omega B (1994-2003)

Czy warto kupić: Opel Omega B (1994-2003)

Testy samochodów 2011-12-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport