mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Car of the Year - znamy zwycięzce!

Car of the Year - znamy zwycięzce!

Poznaliśmy zwycięzce w tegorocznym plebiscycie Car of the Year. Nie obyło się bez niespodzianki!

Car of the Year - znamy zwycięzce!

Car of the Year to rozgrywany corocznie od 1964 roku plebiscyt, w którym 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy oddaje swoje głosy wybierając ich zdaniem najlepsze samochody. Biorą oni pod uwagę komfort, bezpieczeństwo, ekonomię, osiągi, praktyczność, właściwości jezdne, przyjemność z jazdy, cenę, innowacyjność, stosunek ceny do jakości oraz wpływ na środowisko. Wśród jury znajduje się dwóch Polaków, w tym Maciej Ziemek, wiloletni redaktor miesięcznika "auto motor i sport".


Jeszcze wczoraj znaliśmy jedynie siedmiu kandydatów, których kilka miesięcy temu wyłoniono z szerszego grona pretendentów, ale wszystko wyjaśniło się dzisiaj o godzinie 15.00 w przededniu inauguracji salonu samochodowego w Genewie.

Głosem dziennikarzy z całej Europy, najlepszym autem 2016 roku został Opel Astra!

1. Opel Astra (309 pkt)

Niemiecki kompakt reklamowany jest jako bardzo bogato wyposażony samochód, wręcz jak auta segmentu premium. I właśnie rozwiązania takie jak matrycowe reflektory, fotele z funkcją masażu czy system Opel OnStar wpłynęły na tak dobry wynik tego modelu. Uwadze nie mogła umknąć także waga tego modelu, który może być nawet 200 kg lżejszy od poprzednika. Nowością w Oplu Astrze (5. generacja) są także turbodoładowane, trzycylindrowe silniki benzynowe.

 

2. Volvo XC90 (294 pkt)

To pierwszy samochód w historii testów zderzeniowych Euro NCAP, który otrzymał maksymalną notę 100% punktów w jednej z kategorii - Volvo zostało docenione za mnogość systemów bezpieczeństwa. Pod maską szwedzkiego kolosa znajdziemy jednak tylko turbodoładowane silniki czterocylindrowe, brakuje silników V6 i R5 znanych z poprzednika, ale zastępuje je wersja T8 - to 400-konna hybryda.

 

 

3. Mazda MX-5 (202 pkt)

Mały japonski roadster to idelny przykład samochodu, który mimo wymogów dotyczących bezpieczeństwa, komfortu i ekologi potrafi ciągle sprawiać taką samą przyjemność z jazdy jak jego protoplasta sprzed 27 lat. Nowa generacja jest o ponad 100 kg lżejsza od poprzedniej, co sprawie że nisko zawieszony samochód prowadzi się lekko jak gokart. Nawet podstawowa odmiana z silnikiem turbodoładowanym 1.5 o mocy 131 KM potrafi dostarczyć ogrom frajdy z jazdy.

 

 

4. Audi A4 (189 pkt)

Nowa generacja najpopularniejszego Audi nie zmieniła się znacząco z wyglądu, niewiele zminiły się jej wymiary, nie ma też rewolucji w palecie dostępnych silników. Jest za to kompletne dopracowanie tego wszystkiego co znaliśmy wcześniej. Z niewielu nowinek jest tutaj znany m.in. z Audi TT, cyfrowy kokpit, czyli ekran TFT zastępujący zegary, a dzięki niższej masie auto prowadzi się lepiej niż kiedykolwiek.

 

5. Jaguar XE (163 pkt)

Jaguar XE to kolejna próba brytyjskiej marki na zawojowanie klasy średniej wyższej. W porównaniu z nieudanym modelem X-type, nowy XE wydaje się byc autem z innej bajki. Jest samochodem bardzo dopracowanym, z wzorocowo zaprojektowanym wnętrze, a dzięki niskiej cenie i prestiżowemu znaczkowi na masce, ma szanse odebrac klientów Audi A4 i BMW 3.

 

 

6. Skoda Superb (147 pkt)

Jeszcze większa, jeszcze bardziej praktyczna i co raz mocniej odbierająca klientów VW Passatowi. Do tego zbudowana na modularnej platformie MQB, więc jest lżejsza od poprzednika. Dzięki nowej Skodzie Superb, nawet zamożniejsi klienci nie muszą się wstydzić czeskiej marki. Samochód wygląda elegancko i posiada niemal takie samo wyposażenie jak VW Passat (brakuje m.in. reflektorów LED i multimedialnych zegarów).

 

7. BMW 7 (143 pkt)

To najbardziej zaawansowana technicznie "siódemka" w historii tego modelu. I po raz pierwszy tak mocno staje na odcisku Mercedesowi klasy S. We flagowej limuzynie BMW znajdziemy system wykrywający nierówności asfaltu i dostrajający siłę tłumienia do tego co widzi przed autem, funkcję obsługi multimediów w samochodzie za pomocą ruchów dłonią w powietrzu i inteligentny kluczyk z dotykowym ekranem i funkcją zdalnego parkowania samochodu.

 

 

 

 


 



 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Volvo XC90
Volvo XC90
Cena podstawowa już od: 229 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
BMW Seria 7
BMW Seria 7
Cena podstawowa już od: 400 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Skoda Superb
Skoda Superb
Cena podstawowa już od: 88 410 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Mazda MX-5
Mazda MX-5
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr.
Opel Astra
Opel Astra
Cena podstawowa już od: 59 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. sedan-4dr.
Jaguar XE
Jaguar XE
Cena podstawowa już od: 159 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Komentuj:

~morales 2016-07-17

Im więcej czytam o wyróżnieniach tym jestem bardziej dumny z tego, że jeżdżę XC90. Jest to świetne auto i miałem nosa, że właśnie na ten model zwróciłem szczególną uwagę :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport