mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Celują w 2 tysiące hybryd

Celują w 2 tysiące hybryd

Toyota - niekwestionowany lider w segmencie samochodów hybrydowych - również i w Polsce powoli zwiększa sprzedaż modeli z napędem benzynowo-elektrycznym. W tym roku planowane jest przekroczenie po raz pierwszy w historii granicy 2 tys. egzemplarzy.

Celują w 2 tysiące hybryd
Cztery lata temu Toyota sprzedawała w Polsce zaledwie 150-200 hybryd rocznie, w 2013 roku liczba ta sięgnęła już 1,6 tysiąca, a ten rok może przynieść sprzedaż ponad 2 tysięcy egzemplarzy. I choć nie jest to wynik porównywalny z tym, co Toyota sprzedaje na Zachodzie, to jednak tendencja ta pokazuje, że również w Polsce powoli przekonywujemy się do samochodów z napędem alternatywnym. Spory udział w tegorocznym wzroście ma zapewne również spadek cen tego typu modeli oraz coraz szerszej gamy modeli hybrydowych. To już nie tylko Prius, ale również Auris, w tym także w nadwoziu kombi, oraz Yaris.

– Auta hybrydowe cieszą się rosnącą popularnością i uważamy, że jest to trend stały – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Robert Mularczyk z Toyota Motor Poland. – Na świecie jeździ dziś już ponad 6 milionów tego typu aut, jednak ostatni milion znalazł swoich nabywców zaledwie w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy.

Toyota odnotowała wzrost sprzedaży aut hybrydowych, gdy ich cena zbliżyła się do cen modeli z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast różnica w cenie między modelami z silnikiem benzynowym i hybrydowym wynosi już tylko kilka tysięcy złotych.

– Trzeba pamiętać, że auta hybrydowe są od modeli konwencjonalnych tańsze w eksploatacji – mówi Robert Mularczyk. – Hybryda nie tylko zużywa mniej paliwa, ale ze względu na konstrukcję techniczną wymaga mniejszych inwestycji podczas serwisowania.

Właściciel auta z napędem hybrydowym może liczyć na oszczędności między innymi przy wymianie tarcz i klocków hamulcowych. W hybrydzie hamowanie odbywa się częściowo przy udziale generatora, mniejszemu zużyciu podlegają więc elementy układu hamulcowego. Przy przebiegu 100 tys. km konwencjonalne auto wymaga dwukrotnej wymiany tarcz i trzykrotnej klocków, w samochodzie hybrydowym – odpowiednio jednorazowej i dwukrotnej.

Tego typu modele nie mają też sprzęgła, którego wymiana w zwykłym samochodzie jest konieczna po przejechaniu około 100 tys. km, ani alternatora i rozrusznika. Argumentem przemawiającym za kupnem auta hybrydowego jest również fakt, że samochody te mniej tracą na wartości. Po kilku latach można je więc sprzedać po wciąż atrakcyjnej cenie.

– Zależy nam, aby auta hybrydowe były w Polsce coraz popularniejsze i częściej pojawiały się na naszych ulicach – tłumaczy Mularczyk. – Dla Toyoty jest to coraz istotniejszy segment, chociaż modele te nie stanowią na razie dla nas głównej sprzedaży.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Yaris
Toyota Yaris
Cena podstawowa już od: 42 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.
Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Toyota Auris
Toyota Auris
Cena podstawowa już od: 66 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Polacy kupili rekordową liczbę nowych aut

Polacy kupili rekordową liczbę nowych aut

Aktualności 2017-07-13

Test porównawczy kombi: Opel Astra, Ford...

auto motor i sport 0000-00-00

Jeśli coś jest do wszystkiego, to... nie, kompaktowe samochody nie są
do niczego. Sprawdzają się w roli aut do miasta i na dalekie trasy, zawieziesz nimi dzieci do szkoły i przewieziesz szafę z Ikei. Testujemy cztery popularne kompakty kombi z dieslami pod maską.

Komentuj:

~gośćgośćgość 2014-08-28

najpopularniejsze toyoty są jeśli chodzi o hybrydy; już automatycznie kojarzą się z najlepszymi hybrydami, w sumie to tak jest, a przynajmniej moje auris jest najlepszą hybrydą:D

~telimena 2014-08-25

jeżdżę od niedawna Yariską w hybrydzie i po tym jak przesiadłam się ze zwykłego benzyniaka do tego auta widzę dużą różnicę chociażby w komforcie jazdy jak też po tym, że ilość tankowań w miesiącu znacznie się zmniejszyła. te auta na prawde mało palą

~Celona 2014-08-25

Jak tylko gdzieś ktoś coś pisze o hybrydach, od razu pojawia się "toyota". Mam wrażenie,że zdominowali rynek całkowicie :) Fajny jest nowy hybrydowy yaris - faktycznie idealnie skrojony pod jazdę miejską.

~werka 2014-08-25

a jakie są koszty eksploatacji hybrydy? niedlugo kupuje nowe auto i myslalam nad hybrydowa yaris.

Wieszal 2014-08-20

Toyota ogólnie ma auta mało awaryjne i wiedząc, że dba o prestiż firmy nie wypuści hybryd w gorszej jakości, jednak hybrydy to stosunkowo nowe rozwiązanie technologiczne i z czasem mogą pojawić się problemy. Jednak to raczej mało prawdopodobne, ale nie możemy takiej ewentualnoci wykluczć.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.