mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Chcesz być bezpieczny? Płać!

Chcesz być bezpieczny? Płać!

Urządzenia pozwalające efektywnie zwiększyć zasięg ludzkich zmysłów podczas jazdy autem są nam doskonale znane. Ich mankamentem jest wysoka cena oraz fakt, że montowane są w samochodach z najwyższej półki. Niestety nic nie zapowiada, aby cokolwiek zmieniło się w najbliższym czasie.

Chcesz być bezpieczny? Płać!

Samochody Inifiniti FX oraz M45 oferują system utrzymujący samochód na pasie ruchu. Pracuje on dzięki kamerom zainstalowanym w obudowie lusterek. Obserwują one linie pasów jezdni na drodze. Jeśli pojazd przekroczy jedną z nich, włączy się sygnał ostrzegawczy, kierownica zacznie wibrować i w końcu samochód powróci na właściwy tor. Zestaw ten jest częścią wyposażenia opcjonalnego, które kosztuje jedyne 4.200 dolarów.

Zobacz galerię modelu Infiniti FX

Luksusowy SUV Lexusa, LX 470 oferuje noktowizor (night-vision). Ta opcja dostępna jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. System wyposażony jest w kamery na podczerwień, pozwalające wykryć ludzi, zwierzynę leśną oraz inne obiekty emitujące ciepło. Podgląd wyświetlany jest w dolnej części przedniej szyby. Cena zestawu: niewiele ponad 2 tysiące dolarów. Lexus niestety nie podaje do informacji jaki procent użytkowników wykupiło tą opcję.

Zobacz galerię zdjęć marki Lexus

Cadillac wyrzucił ze swojej oferty podobny gadżet we wrześniu roku 2004. Stało się tak z powodu odrzucenia przez klientów ceny wynoszącej 2.250 dolarów. Początkowa sprzedaż urządzenia w modelu DeVille była wysoka, lecz pogarszała się z roku na rok. Ostatecznie sprzedano ich 600 w roku 2004. W przyszłym roku BMW seria 5 będzie posiadała taką opcję już za 2.200 dolarów.

Samochody Lexus LS, Acura RL, Infiniti QX56, a także Mercedes Benz klasa S posiadają w swojej ofercie systemy zapobiegające zderzeniom. Zbudowane są z czujników oraz sensorów szybkości przewidujących nadciągającą stłuczkę. Tegoroczna generacja modelu LS będzie wyposażona w system chroniący tył samochodu przez wypadkiem. Gdy zostanie wykryte zagrożenie wypadkiem, system napnie pasy bezpieczeństwa dla optymalnego rozłozenia uderzenia poduszki powietrznej oraz siły hamowania. Także zagłówki są dostosowywane aby zmniejszyć ryzyko uszkodzenia kręgów szyjnych. Zapobiegnie to dodatkowym obrażeniom odniesionym przez kierowcę. Niektóre systemy włączają hamulec nawet jeśli kierujący pojazdem tego nie zrobi. Nie na tyle mocno żeby zapobiec wypadkowi, ale wystarczająco, aby zmniejszyć zniszczenia lub kontuzje.

Dowiedz się więcej o marce Lexus

By mieć w swoim samochodzie opisany wyżej system trzeba zapłacić 10.285 dolarów w Lexusie LS. W Infiniti QX56 kosztuje on tylko 2 tysiące dolarów. W samochodzie Acura znajdziemy ten zestaw jako standard w topowym modelu RL, kosztującym ponad 53 tysiące dolarów. Samochód ten wprawdzie nie spełnia oczekiwanych wymagań co do jego sprzedaży, lecz producenci odpowiadają, że systemy bezpieczeństwa nie powinny wyróżniać się jako droga, dodatkowa opcja.

Czytaj także:

"Anty-oślepieniowe lusterka w Infiniti"  (2006-03-09)

"BMW Night Vision"  (2006-01-24)

"Bezpieczniej nocą w BMW"  (2005-07-12)

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport