mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Chińczycy 5 lat za Zachodem

Chińczycy 5 lat za Zachodem

Chińscy producenci samochodów osobowych szukają sposobów na poprawienie jakości swoich produktów. Według firmy doradczej J.D. Power and Associates, która również zajmuje się badaniem rynków samochodowych, chińskie marki mają około pięciu lat straty aby móc osiągnąć podobny poziom jakości jak obecnie sprzedawane auta na terenie Europy i Stanów Zjednoczonych.

Chińczycy 5 lat za Zachodem

Jednak Chińczycy, pojętni Azjaci, szukają sposobów na zmniejszenie tej różnicy by już za 2-3 lata móc konkurować z obecnymi liderami samochodowym.

Chiński związek producentów samochodowych poprosił o pomoc wspomnianą wcześniej firmę J.D. Power Associates aby ta przybliżyła warunki jakie panują na rynkach zachodnich i pomogła chińskim producentom aut odpowiednio dostosować swoje samochody do wymagań tamtejszych klientów. Najwięcej na tej pomocy mogą skorzystać trzej najwięksi i najszybciej rozwijający się producenci z Chin, Zheijang Chery Automobile Co. I Geely Automobile Holdings Group i Nanjing Automobile Group.

Eksperci J.D Power zmierzyli poziom zaufania I satysfakcji z oferowanych produktów I serwisu tych firm na rynku chińskim. Teraz próbują przybliżyć im specyfikę rynków zachodnioeuropejskich i Stanów Zjednoczonych, których rynek ma być pierwszym na planie kolonizacji chińskich samochodów. „Staramy się pomóc zrozumieć chińskim producentom jak osiągnąć sukces na Zachodzie. Muszą przede wszystkim poznać szczegółowo standardy jakie panują w kwestiach ekologicznych, wyposażenia i bezpieczeństwa” – powiedział wiceprezydent firmy doradczej Jamey Power.

Największy chiński producent Chery Automobile Co. zapowiedział swój debiut na amerykańskim rynku już w 2007 roku. Prawdopodobnie jednak pierwsze modele tej marki pojawią się dopiero za trzy lata, a więc w 2009 roku. Z kolei Zhejiang Geely Automobile Holdings Group zamierza pojawić się w 2008 roku. Nanjing Automobile Group upatruje swoją szansę za oceanem w sprzedaży modeli MG.

Aktualnie chińskie modele na zagranicznych rynkach mają przewagę cenową, a nie jakościową. „Obecna generacja chińskich aut nie jest jeszcze gotowa na rynki Europy i USA, następna już tak” – twierdzi Power. “Chiński producenci zdają sobie sprawę, że najważniejszym zadaniem jest stworzenie pewnych standardów poniżej których nie można funkcjonować. Dlatego też nie muszą od razu próbować rywalizować z jakością np. Toyoty czy Porsche. Wystarczy, że zdołają produkować auta na średnią skalę europejskich i amerykańskich wymagań” – dodaje.

Czytaj także:

Chińskie auta trafią do Polski 2006-07-10

Chiński terminal na Bałtyku 2006-06-21

Chińskie deja vu? 2006-06-14

Ukraińsko - chińskie auta z Polski 2006-05-23

Chińska "moto-fala" zwalnia 2006-04-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport