mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Chińskie opony = Duże ryzyko

Chińskie opony = Duże ryzyko

Już nie tylko na autach ale także na produkcji tanich opon skupia się chińska branża motoryzacyjna. Niestety, jak pokazały wyniki testów, chińskie pneumatyki fatalnie spisują się w konfrontacji z europejskimi odpowiednikami.

Chińskie opony = Duże ryzyko
Jak wynika z raportu opracowanego przez fachowe, niemieckie pismo Auto Strassenverkehr cztery typy chińskich opon całkowicie oblały test porównawczy w porównaniu z oponami jednego z europejskich producentów. Wszystkie azjatyckie pneumatyki otrzymały notę "niepolecane przy kupnie".

Katastrofalne wyniki chińskie gumy otrzymały między innymi w teście maksymalnego hamowania z prędkości 100 km/h. Dla przykładu kosztujące na niemieckim rynku 44 EURO opony Kenda KR-02 Komet potrzebowały aż 91 metrów do całkowitego zatrzymania samochodu. Dla porównaniu opony Premium Contact 2 europejskiej firmy Continental, które również brały udział w teście, na wyhamowanie pojazdu z takiej prędkości potrzebowały odległość 65,10 m. Wyniki pozostałych chińskich pneumatyków oscylowały w granicach 80 m.

Również zjawisko aquaplaningu w przypadku podróżowania na chińskich oponach znacznie zwiększa ryzyko wypadnięcia z drogi. Azjatyckie produkty traciły kontakt z nawierzchnią przy 74 km/h, zaś podane dla przykładu wcześniej opony Continentala przy prędkości 87,6 km/h. Cztery chińskie typy opon zawiodły całkowicie także podczas testu maksymalnych prędkości. Najgorzej wypadła kosztująca 43 EURO Star Perfomer TNG HP w której indeks prędkości wynosi 240 km/h. Podczas testu opona pękła przy 230 km/h. Pozostałymi oponami biorącymi udział w teście były: Nankang Toursport XR-611 (40 EURO) i Goodride R-VH 680 (34 EURO).

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Euroalkomat_pl 2013-06-05

Teraz większość rzeczy jest produkowana w Chinach,tam swoje fabryki mają największe firmy,wiec niech już nikogo nie dziwi napis made in China,a co do jakości- bywa różnie,można trafić na słabszy komplet opon lub wybrać dobrze i nie będziemy zawiedzeni. Co innego w przypadku jeżeli kupujemy typowe chińskie podróbki lokalnych firm,wtedy jakość jest dużo słabsza.

~adamo 2013-06-04

Witam, podziele sie krotka opinia na temat opon Triangle. Jezdzilem jeden sezon na oponach 225/40/18 i dopoki mialem na tyle to nie zauwazalem roznicy pomiedzy poprzednikami firmy Barum oprocz dochodzacego halasu jakby gonila mnie ciezarowka. W tym roku zdecydowalem sie przerzucic te opony na przod i dostalem szoku. Opony wyja jakbym jechal Tirem, tak sie przestraszylem, ze wrocilem do wulkanizacji aby sprawdzili czy napewno wszystko jest ok. Halas na zakretach jest tak duzy, ze boje sie tym autem jezdzic. Co do samych wlasciwosci jezdych nie moge sie zabardzo wypowiedziec, poniewaz po dwoch dniach jazdy malymi predkosciami opony trafily do kosza! Zalozylem lepsze opony a wykosztowalem sie tylko 200zl wiecej za pare i roznica jest kolosalna. Nigdy wiecej zadnej taniej chinszczyzny! Szczegolnie, ze w przystepnych cenach mozna kupic swietne opony np, Falken, Sava, Barum. Polecam, jak ktos chce bezpiecznie jezdzic, czego podstawa sa opony! Pozdrawiam!

~MARIUSZ 2013-01-10

mam przytklady z życia swego przy temperaturze +18 C luty zimowe opony przy naglym i mocnym hamowaniu przejechaly za daleko zostawiając bardzo czarne slady hamowania letnie by sie zatrzymaly bez problemu... .klientowib nz kolei zimówki rozeszly sie na bierzniku a jezdzi caly rok na zimowych opony dobra mareka byla zamontowana ...co do NEXEN ktoryś tu pisal to są one znacznie cięższe i to dość znacznie przy wymiarze 14 cali co na komfort jazdy i zawieszenie nie pozostaje bez wplywu..mam takich klientow co to nawet chinskie używane zakladają a tu to juz katastrofa mają swoje wady ukryte..wpomne że czasem przy wyważaniu chińczyków ręce opadają ....

~cezarys 2012-10-16

Test na zamówienie producenta z Europy. Opony zimowe pracują odpowiednio przy temperaturze poniżej 7 C. Kto robi testy takich opon latem? I w jakim celu? Mam znajomych którzy jeżdżą cały rok na zimowych i narzekają że silikon w lecie strasznie się ślizga.

~Miko 2012-01-13

W tych testach są brane opony jakieś tam firm krzak. Trzeba jeździć na porządnych oponach tzn TRIANGLE. Pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.