mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Chrysler 300C "Made In Austria"

Chrysler 300C "Made In Austria"

Efektem zapowiadanego rozszerzenia współpracy pomiędzy Chrysler Group i austriacką firmą Magna Steyr jest najnowsze porozumienie o podjęciu produkcji samochodów Chrysler 300C Touring i Sedan z przeznaczeniem na obszar Europy oraz inne rynki światowe w zakładzie w Grazu.

 Odbywać się to będzie niezależnie od uruchomienia trzeciej zmiany produkcyjnej w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant. Tak więc obok pojazdów Jeep Grand Cherokee oraz minivanów Chrysler Voyager – gama produkcyjna Chrysler Group w Austrii obejmie także najnowsze „flagowce” z napędem RWD (tylnym) i AWD (na wszystkie koła). 

„Zainteresowanie samochodami Chrysler 300C Touring i Sedan na rynkach światowych od chwili ich debiutów było większe niż mogliśmy przypuszczać, a ilość zamówień na przyszły rok znacznie przekracza nasze prognozy” – mówi Dieter Zetsche, prezes i dyrektor naczelny Chrysler Group – „Uruchomienie w przyszłym roku dodatkowej produkcji w Austrii pozwoli nam szybciej zaspokajać rosnący popyt na te auta przez fabrykę, której zdolność wytwarzania pojazdów światowej jakości została już wielokrotnie sprawdzona”.

W zakładach Magna Steyr montowane będą różne wersje samochodów Chrysler 300C Touring i Sedan: dla ruchu lewo- i prawostronnego, wersje wyczynowe SRT-8 oraz z silnikiem Diesla, która pojawi się pod koniec 2005 roku. Doskonałym świadectwem elastyczności produkcyjnej Magna Steyr jest fakt, iż odbywać się to będzie w tym samym zakładzie, gdzie obecnie wytwarzane są samochody Jeep® Grand Cherokee i Chrysler Voyager.

„To powód do dumy, iż program produkcji samochodu Chrysler 300C obejmie także
i nasze zakłady w ramach tradycyjnie doskonałej współpracy” powiedział Manfred Remmel, prezes i dyrektor naczelny Magna Steyr – „Jest to także dowód zaufania ze strony Chrysler Group wobec naszego potencjału reagowania na zmienne warunki rynkowe w sposób elastyczny i kompetentny”.

Współpracę z Magna Steyr Graz w zakresie wdrażania wspólnej strategii produkcji rozwijać będzie także zależna od Chrysler Group firma Automobilproduktion Chrysler Austria. Jej zakres obejmie m.in. zaopatrzenie i zarządzanie materiałowe, inżynierię pojazdów oraz wspomaganie systemów dystrybucji. Produkcja pojazdów Chrysler Group w Austrii od roku 1992 wyniosła już 918.000 sztuk, a współpraca z Magna Steyr trwa nieprzerwanie od roku 1994.

Strategia produkcji Chrysler Group w zakresie pojazdów tylno-napędowych jest wyrazem stałego dążenia do nowatorskich form elastyczności produkcji. Decyzja o współpracy z Magna Steyr jest kolejnym przykładem elastyczności działania (Bussiness Model Flexibility), która pozwala uruchomić produkcję gamy 300C poza Ameryką Północną bez dodatkowych nakładów kapitałowych na oprzyrządowanie i wyposażenie montażu. To także sposób na uniknięcie nadmiernych kosztów związanych z importem i dystrybucją pojazdów na wielu rynkach światowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe, poczynając od ekonomicznego V-6 o pojemności 2.7-litra poprzez 3.5-litrowy V-6 High Output, a kończąc na legendarnym HEMI® V-8 o pojemności 5.7 litra. Ten właśnie silnik posiada system dezaktywacji cylindrów MDS (zmiennej pojemności czynnej), który zapewnia pełną moc HEMI w połączeniu z ograniczonym zużyciem paliwa. Jako standardowe wyposażenie silnika V-8 system MDS oferowany jest wyłącznie w samochodach rodziny 300C.

Od początku bieżącego roku wolumen sprzedaż samochodów Chrysler 300C i Dodge Magnum osiągnął już 105.000 sztuk. Od czasu swej premiery model 300C zdobył już 40-procentowy udział w segmencie pełnowymiarowych samochodów klasy luksusowej na rynku kanadyjskim, a na rynku USA udział ten przekracza 30 procent. Dla światowych wytwórców oryginalnego wyposażenia (Orginal Equipment Manufacturers) do produkcji motoryzacyjnej Magna Steyr jest jednym z głównych partnerów w skali światowej. Należąca do Magna Steyr firma Magna International Inc. jest czołowym światowym dostawcą usług montażowych pojazdów OEM. Działalność Magna obejmuje projektowanie i wytwarzanie systemów, zespołów oraz komponentów do pojazdów samochodowych a także inżynierię i montaż kompletnych pojazdów na rynki Ameryki Północnej, Europy, Południowej Afryki i Azji. Magna Steyr zatrudnia około 81.000 pracowników w 217 zakładach oraz  49 ośrodkach badawczo-rozwojowych w 22 krajach świata.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja podsumowuje długi weekend
Policja podsumowuje długi weekend
Kolejny długi weekend za nami. Pomimo tego, że nad bezpieczeństwem podróżujących czuwało kilka tysięcy funkcjonariuszy - statystyki nadal są przerażające.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech