mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Chryslera sposoby na redukcję CO2

Chryslera sposoby na redukcję CO2

Podczas trwających jeszcze targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Chrysler zaprezentował nowe technologie ograniczania emisji CO2 do atmosfery, jakie w najbliższym czasie będzie rozwijać.

Nowe silniki V6
W nowej platformie silników V6 zastosowanie znajdzie układ zmiennej pojemności czynnej MDS, który umożliwia pracę na trzech tylko cylindrach podczas spokojnej jazdy – lub w trybie V6 przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc. System MDS pozwala optymalizować zużycie paliwa (mniej od 6 do 8 procent) bez szkody dla osiągów lub charakterystyki dynamicznej pojazdu. Nowością jest także kadłub silnika z odlewu aluminiowego, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu oraz dwustopniowa pompa paliwa, wpływająca na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo.

Dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa
Konstrukcja nowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej wykorzystuje elementy skrzyń manualnych i posiada dwa niezależne wałki pośrednie oraz oddzielne zespoły sprzęgłowe. Przekładnia ta po raz pierwszy dostępna będzie w samochodzie Dodge Journey (debiut w przyszłym roku). Wstępne testy wykazują, iż przekładnia dwusprzęgłowa pozwoli obniżyć zużycie paliwa nawet o 6 procent.

Program unifikacji mostów napędowych
Nowe rozwiązania mostów napędowych o zunifikowanej konstrukcji zapowiadają liczące się oszczędności w zużyciu paliwa m.in. ze względu na wzrost ich sprawności mechanicznej – przy obniżeniu złożoności konstrukcyjnej, masy i kosztów wytwarzania oraz wyższej kulturze pracy.

Napędy hybrydowe
Napęd hybrydowy o dwóch trybach pracy dostępny będzie już od przyszłego roku w pojazdach Dodge Durango oraz Chrysler Aspen napędzanych silnikiem 5.7 HEMI V8 z układem zmiennej pojemności czynnej MDS. System ten, udoskonalany w ramach joint-venture z GM, Daimlerem i BMW pozwala uniknąć wad „zwykłej” technologii hybrydowej w czasie jazdy z większymi prędkościami – a w efekcie ograniczyć średnie zużycie paliwa o 25%  oraz rzędu 40 procent w cyklu miejskim.

Trwają badania nad aplikacją technologii „Mild Hybrid”. Pojazdy z tym napędem wykorzystują zalety technologii hybrydowej – przy ograniczeniu negatywnych konsekwencji wagowych i kosztowych, jakie pociąga za sobą zastosowanie „pełnego” napędu hybrydowego. Zespoły napędowe typu „Mild Hybrid” znajdą się w ofercie Chrysler Group na przestrzeni  najbliższych kilku lat.

Silniki wysokoprężne
Począwszy od rocznika 2009 Jeep Grand Cherokee napędzany dieslem będzie wyposażony w "czystą ekologicznie" jednostkę wysokoprężną z wykorzystaniem technologii Bluetec.

Zobacz serwis specjalny poświęcony targom IAA we Frankfurcie

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport