mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ci kierowcy zarabiają najwięcej!

Ci kierowcy zarabiają najwięcej!

Każdy chciałby wejść w ich skórę choć na jeden dzień. Każdy chciałby  poczuć jak to jest być jednym z elity "najlepszych kierowców na świecie". Każdy marzy by korzystać z ich życia, przywilejów i statusu społecznego oraz zarabiać tyle co oni, a niektórzy dostają ogromne wypłaty.

Ci kierowcy zarabiają najwięcej!

Formuła 1 to jeden z najpotężniejszych biznesów na naszym globie. Seria wyścigowa dowodzona przez Bernie'ego Ecclestone’a przez kilka dziesięcioleci stworzyła imperium, w którym pieniądze są liczone w milionach i miliardach. Praca w tym środowisku to marzenie wszystkich, a czasem talent decyduje o być lub nie być w F1.

Talent. W dzisiejszych czasach ma mniejsze znaczenie niż w latach 70., 80. czy też 90.. Dziś często o zatrudnieniu kierowcy decyduje kwota jaką ten jest w stanie wnieść ze sobą do budżetu, a jego gaże pokrywają sponsorzy. Mimo to każdy chłopiec zaczynający swoją przygodę z motorsportem nadal marzy o startach w Formule 1. Może i droga, którą musi przebyć młody człowiek jest cięższa niż 2-3 dekady temu, ale wygrywa pragnienie dostania się tam gdzie chwała, splendor i ogromne pieniądze, a te wciąż są ogromne. Swoje dane na temat zarobków przedstawił Business Book GP 2014.

10. Jules Bianchi 500 tys. euro
.
Bianchi do F1 trafił "za pięć dwunasta" w sezonie 2013 do rosyjskiego zespołu Marussia. Juels w 2007 roku został mistrzem francuskiej Formuły Renault, a dwa lata później wygrał F3 Euro Series. Na koncie ma również starty w serii GP2. Jego menadżerem jest Nicolas Todt, syn Jean Todta, który załatwił mu kontratak z Ferrari na posadę testera i kierowcy rezerwowego. Później zostaje wypożyczony do Force India. W bieżącym sezonie nadal reprezentuje barwy Marussii.

9. Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne 750 tys. euro
Z tej dwójki najciekawszym kierowcą jest niewątpliwie Australijczyk, który w tym sezonie wypada lepiej w zespole Red Bulla niż czterokrotny mistrz F1 – Sebastien Vettel. W Formule 1 czekał 3 lata na swoją szansę. Reprezentując barwy Torro Rosso "hodowany" był na kierowcę Red Bulla. Swój talent potwierdził w obecnym sezonie i na przyszły rok może liczyć na niezłą podwyżkę. Jean-Eric Vergne dziś czwarty rok z rzędu broni barw Toro Rosso i wciąż czeka na szanse przeskoczenia do Red bulla. Fakty są takie, że jeśli Vettel nie zwolni kokpitu to Verne może nie doczekać się swojej szansy, gdyż w TR zostanie zastąpiony kolejnym młodym gniewnym.

Daniel Ricciardo


8. Kevin Magnussen, Valtteri Bottas 1 mln euro
Kevin Magnussen (McLaren) z Danii i Valtterii Bottas(Williams) to dwaj przedstawiciele młodego pokolenia w F1. Obaj w tym sezonie stawali już na podium i obaj mogą śmiało liczyć na pozostanie w swoich zespołach na kolejny sezon. Tych dwóch jeszcze może sporo namieszać.

7. Adrian Sutil 2 mln euro
Sutil już prawie 10 lat pojawia się w kokpitach bolidów F1. Przez ten czas reprezentował barwy MF1 Racing(późniejszy Spyker), Force India i obecny sezon Sauber. Mimo swojego wieku i doświadczenia to kierowca, który wnosi sporą kasę do budżetu co bardzo odpowiada zespołowi z Szwajcarii.

6. Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Sergio Perez 3 mln euro
Grosjean jest o tyle ciekawą postacią, że jako jeden z nielicznych kierowców w dzisiejszych czasach dostał drugą szansę. Powrócił do F1 w 2012 roku jako mistrz GP2 z roku 2011. Pozostanie w Lotusie jeśli tylko zespół nie zmieni dostawcy silników podobno przymierzają się do jednostek Mercedesa. Francuz ma za sobą wsparcie koncernu Total.

Pastor Maldonado jeden z tych kierowców, za którym stoją potężni sponsorzy. Debiut w F1 zapewniają mu pieniądze wenezuelskiego koncernu naftowego PDVSA. Barwy brytyjskiego zespołu reprezentuje przez 3 lata i na sezon 2014 przechodzi do Lotusa. To Sponsorzy w głównej mierze zapewniają mu kontrakt i wypłatę. Inna sprawa, że pieniądze, które wniósł do zespołu polepszają sytuację finansową Lotusa. Jego największy sukces to wygrany wyścig w Hiszpanii w roku 2012. Lotus już potwierdził go na przyszły sezon.

Perez zaczynał w zespole Petera Saubera, gdzie spędził dwa lata i został zatrudniony przez McLarena. Niestety nie udało mu się utrzymać kokpitu w zespole z Woking i obecny sezon z jedną wizytą na podium spędza w Force India.  

5. Felipe Massa, Nico Hulkenberg 4 mln euro
Felipe po kilku latach spędzonych w Ferrari dostał w końcu szansę bycia kierowcą nr 1. W 2008 roku na ostatnich metrach przegrywa tytuł mistrza świata z Lewisem Hamiltonem. Świetny kierowca, który należy do najbardziej doświadczonych w stawce. W Williamsie odetchnął i mimo że nie będzie mu dane znów walczyć o tytuł, to jednak nie raz potwierdzi swoją wartość.

Hulkenberg, były kierowca Williamsa ma zmienne szczęście. Niby jest kierowcą, który może walczyć w czołówce to jednak nie ma go tam. W 2014 roku broni barw Force India i wciąż ma szanse na dalsze starty w F1.  Na razie z Massą zrównał się ilością wywalczonych P1 w barwach Williama. Obaj dokonali tego jak na razie jeden raz.

4. Nico Rosberg 12 mln euro
Syn byłego mistrza świata F1 Keke Rosberga nie mógł mieć ciężkiej drogi do F1. I faktycznie trafił do Formuły 1 w 2006 roku do Williamsa, który w latach 1982-1985 zatrudniał jego ojca. Później zaczął bronić barw Mercedesa, gdzie podpatrywał 7-krotnego mistrza świata, Michaela Schumachera. W 2014 roku jest jak na razie liderem klasyfikacji mistrzowskiej i na dobrej drodze do dorównania ojcu, który w 1982 roku został mistrzem świata.

3. Jenson Button 16 mln euro
Mistrz świata z 2009 roku, który w F1 jest już 14 lat. Na przyszły rok nie ma jeszcze podpisanej umowy. Mimo to ma spore szanse na pozostanie w zespole McLarena. Poza tytułem mistrzowskim w F1 na swoim koncie ma również mistrzostwo brytyjskiej Formuły Ford z roku 1998.

2. Lewis Hamilton 20 mln euro
Brytjski mistrz z 2008 roku toczy zacięty pojedynek o mistrzostwo w tym sezonie z kolegą zespołowym, Nico Rosbergiem. Charakterny, nie ustępliwy od małego wychowywany przez McLarena. Dziś reprezentuje barwy Mercedesa, ale kto wie, czy los nie zwiąże go w przyszłości z Ferrari.

1. Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel 22 mln euro
Wielka trójca, o której mówi się, że to najlepsi kierowcy w stawce. Czterokrotny mistrz świata – Sebastien Vettel swoją obecną pensję wypracował latami zdobywając tytuły dla Red Bulla. Pupilek jednego z głównych ludzi w zespole Czerwonego Byka, Helmuta Marko.



Alonso to z kolei dwukrotny mistrz F1 z zespołem Renault. Do Ferrari przeszedł z nadzieją wygrania kolejnego tytułu. Tu jednak nie wszystko idzie po jego myśli i kręci nosem na pozostanie w Maranello. Hiszpan umowę ze Scuderią ma do 2016 roku, Ferrari chce ją przedłużyć. Pytanie czy zechce zrobić to samo Alonso i czy będzie miał cierpliwość do ciągłych obietnic o konkurencyjnym bolidzie.

Ferrari niewątpliwie ma najmocniejszy skład kierowców w Stawce. Raikkonen z włoskim zespołem w 2007 roku wywalczył indywidualny tytuł mistrzowski. Obaj z Alonso tworzą mocny duet. Problem w tym, że mogą odejść z zespołu, jeśli ten kolejny raz nie dostarczy im konkurencyjnego auta.



Oczywiście na wyżej wymienione zarobki trzeba spoglądać z dystansem, gdyż nikt nie zdradza oficjalnych kwot zapisanych w kontraktach. Warto dodać, że spośród kierowców w obecnej stawce najmniej zarabiają Marcus Ericsson i Kamui Kobayashi - 150 000 euro. Powyższe kwoty to jednak nie wiele, przy tym ile zarabia osoba będąca na pierwszym miejscu listy "Najlepiej zarabiających sportówców 2014" wg Forbesa - bokser Floyd Maywether, ponad 78.5 mln euro. Nawet jeśli do pensji najlepiej zarabiających kierowców dodamy pieniądze z reklam to nie osiągną takiej kwoty jak "Money".


Podobne wiadomości:

McLaren hiperGT - powstaje następca legendy

McLaren hiperGT - powstaje następca legendy

Samochody luksusowe 2016-11-22

McLaren - Apple chce kupić giganta z Woking

McLaren - Apple chce kupić giganta z Woking

Aktualności 2016-09-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport