mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Cięcia w firmach na Dolnym Śląsku

Cięcia w firmach na Dolnym Śląsku

Dzięki strefom na Dolnym Śląsku rozwinęły się branże: motoryzacyjna, elektroniczna i AGD. I teraz właśnie one są najbardziej zagrożone zwolnieniami.

Cięcia w firmach na Dolnym Śląsku
Bardzo boleśnie odczuł to już powiat oławski, w którym od grudnia do marca liczba bezrobotnych zwiększyła się z dwóch do trzech tysięcy osób. Na przykład motoryzacyjna firma Autoliv zapowiedziała zwolnienie 70 osób w Jelczu i 150 osób w Oławie.

O utrzymanie załogi walczy natomiast japońska Toyota, która zainwestowała w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. „Produkujemy silniki i skrzynie biegów do małych samochodów, które mimo kryzysu sprzedają się bardzo dobrze. Jest to też zasługa dopłat do nowych samochodów, które wprowadziły rządy państw Unii Europejskiej” – powiedział „Gazecie Wrocławskiej” Grzegorz Górski, rzecznik Toyoty.

Gorzej wygląda sytuacja w zakładzie Toyoty w Jelczu-Laskowicach. W marcu zarząd ustalił ze związkami zawodowymi, że czas pracy będzie skrócony o 10-20 proc., a płace spadną o 10 proc.

W latach 2001-2005 pomoc publiczna dla inwestorów we wszystkich strefach w Polsce przekroczyła 350 mln zł. Toyocie na dwie fabryki na Dolnym Śląsku przyznano prawie 100 mln zł. Nowe przepisy zakładają, że inwestor w strefie będzie mógł zmniejszyć zatrudnienie nawet o 40 proc. w stosunku do tego, co obiecał, podpisując z polskim rządem umowę. Oznacza to, że na Dolnym Śląsku we wszystkich strefach planowana liczba miejsc pracy może się skurczyć o ok. 1400.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda współpracuje z Mr. Vintage
Skoda współpracuje z Mr. Vintage
Czeska marka kontynuuje współpracę z Michałem Kędziorą, znanym w polskiej blogosferze jako Mr. Vintage. Pierwsza edycja zaowocowała serią pięciu reportaży, które pokazały czytelnikom, jak podróżować z klasą i odpowiedziały na podstawowe pytania związane z męską elegancją.