mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ciemna przyszłość Smarta

Ciemna przyszłość Smarta

Ramię DaimlerChryslera odpowiedzialne za małe samochody przynosi straty i nie pomagają kosztowne projekty restrukturyzacyjne.

Smart - dziecko wyobraźni odchodzącego ze stanowiska prezesa DaimlerChrysler, Juergena Schremppa, od samego początku produkcji aut (a zaczęło się jeszcze od opracowanego we współpracy ze Swatchem od ForTwo) w 1998 roku, przynosi straty 100-procentowaemu obecnie właścicielowi. W samym 2004 roku było to 600 milionów euro - inwestycja jest raczej niewypałem.

Co prawda wdrożono bardzo drogi - nawet aż do 1.2 miliarda dolarów - plan ratowania marki (m.in. zwolniono niemal 800 z 2.460 osób) i menedżerowie oceniają, iż wyjdzie ona na prostą już w przed końcem 2006 roku, ale nowy dyrektor koncernu Dieter Zetsche mgliście widzi jej przyszłość.

Wiadomo, że do produkcji ma wejść następca najmniejszego i najstarszego modelu ForTwo, ale nie jest już to pewne w przypadku cztero-drzwiowego ForFour. Już zrezygnowano z roadstera, upadła także pomysł produkcji małego SUV-a ForMore, który miał w zamierzeniu wprowadzić Smarta na rynki Ameryk.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport