mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroën Racing Trophy 2011 - podsumowanie

Citroën Racing Trophy 2011 - podsumowanie

Mimo iż zwycięzcę tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska 2011 poznaliśmy już wcześniej, to kwestia kolejnych pozycji pozostawała otwarta, a rozstrzygnięcia miały nastąpić na 37. Rajdzie Koszyc, który stanowił połączoną rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajdowych Mistrzostw Słowacji i był ostatnią eliminacją w obu tych cyklach.

Citroën Racing Trophy 2011 - podsumowanie
Asfaltowe odcinki specjalne nie odbiegały znacząco charakterystyką od tych spotykanych w Polsce, ale na stopień ich trudności znacząco wpłynęła zmienna pogoda i niska temperatura, jaką zawodnicy spotkali w okolicach drugiego, co do wielkości miasta Słowacji. Pierwszego dnia, mimo że deszcz jeszcze nie padał, to nawierzchnia w leśnych fragmentach oesów była wilgotna i zanieczyszczona, co powodowało, że zawodnicy mieli dylemat z wyborem mieszanki w swoim ogumieniu. W drugim dniu rozpadało się już na dobre i większość załóg korzystało z opon przeznaczonych na mokrą nawierzchnię.

W tych warunkach najlepiej poradzili sobie Jan Chmielewski z Grzegorzem Dachowskim w DS3R3, którzy zwycięstwem w Koszycach potwierdzili swoją dominację w tym sezonie. Początek rajdu nie układał się jednak dla nich pomyślnie. Nietrafiony dobór opon i bardzo szybka jazda innych zawodników spowodowały, że na koniec pierwszego dnia zajmowali dopiero trzecie miejsce i na drugi dzień musieli bardzo mocno przycisnąć. Na szczęście w deszczu poradzili sobie bardzo dobrze i oprócz wygranej wśród załóg Citroënów, zwycięstwa w Gr.R i klasie R3T, zaliczyli najlepszy wynik w sezonie, zajmując piąte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu do Mistrzostw Polski.

Po raz kolejny w tym sezonie bardzo szybko po mokrym asfalcie podróżowali Ariel Piotrowski z Ireneuszem Pleskotem w C2R2 MAX. Ich tempo drugiego dnia było zbyt szybkie dla pozostałych załóg "cedwójek", co w efekcie pozwoliło im awansować z trzeciego na drugie miejsce w klasyfikacji trophy i zająć na koniec sezonu trzecie miejsce w CRTP, oraz zdobyć tytuły Wicemistrzów Polski w klasie R2B i II Wicemistrzów Polski w Gr.R. Gdyby nie pechowo zakończone rajdy Karkonoski i Polski, ich pozycja w tym sezonie byłaby jeszcze wyższa, ale mimo to nie ma wątpliwości, żen sezon zakończyli sukcesem!

Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, mając przewagę punktową w klasyfikacji, musieli od początku rajdu pilnować swojej przewagi nad konkurencją, aby dowieźć drugie miejsce w CRTP i pierwsze w klasie R2B. Ich Citroën C2R2 MAX sprawował się wyśmienicie a i z doborem ogumienia udawało się trafiać regularnie. W efekcie pewnie wygrali pierwszy dzień będąc najszybszą załogą jadącą samochodem napędzanym na jedną oś, wyprzedzając nawet Chmielewskiego z Dachowskim w DS3R3. Drugiego dnia taktyka wzięła górę, przez co ich tempo nieco spadło, ale wypracowana przewaga pozwoliła im zająć trzecie miejsce oraz wywalczyć tytuły Mistrzów Polski w Klasie R2B, Wicemistrzów Polski w Grupie R i zająć drugie miejsce w CRTP 2011.

Końcówka sezonu okazała się być pechowa dla załogi Szymon Kornicki i Robert Hundla. W pierwszej części sezonu punktowali regularnie i byli na drugim miejscu w klasyfikacji CRTP. Na ostatnich rajdach w sezonie również prezentowali wysoką formę pokazując dobre czasy na oesach. Niestety również na tym rajdzie fortuna od nich się odwróciła i kolejny raz kończyli z problemami. Przerywający silnik spowodował, że ukończyli zawody na piątym miejscu, co spowodowało, że na koniec sezonu zajęli czwarte miejsce w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2011 i klasyfikacji Gr.R. W klasie R2B zdobyli tytuły II Wicemistrzów Polski.

Piątą polską załogą reprezentującą barwy Citroëna byli Rafał Janczak z Tomaszem Sadlikiem w C2R2 Max. Również oni pechowo rozpoczęli rajd, popełniając błąd na pierwszym oesie, który spowodował awarię samochodu. Usterkę udało się usunąć w serwisie, ale rywalizację mogli kontynuować dopiero drugiego dnia, dzięki systemowi Superrally. Niestety pociągnęło to za sobą dużą stratę czasową i na walkę z czołówką nie było już szans.

Na rajdzie do walki o punkty i nagrody finansowe, dzięki międzynarodowemu charakterowi Citroën Racing Trophy, stanęły dwie słowackie załogi w Citroënach C2R2 MAX: Martin Koći/Imrich Ferencz oraz Marek Śpavelko/Milan Straka. Pierwsza z nich zajęła czwarte, a druga szóste miejsce.

Sezon w Polsce został zakończony, ale zawodnicy Citroën Racing Trophy Polska, na zaproszenie Citroën Racing, głównego organizatora cyklu, mają szansę podjąć rywalizację z najlepszymi zawodnikami z całej Europy, na krętych trasach „Rallye du Var”, który odbędzie się w okolicach francuskiego Lazurowego Wybrzeża w dniach 25-27 listopada 2011 roku.

Nieoficjalna klasyfikacja CRTP 2011 po Rajdzie Koszyc:
1. Chmielewski/Dachowski DS3 R3 50 pkt.
2. Gryc/Kuśnierz C2R2 MAX 24 pkt.
3. Piotrowski/Pleskot C2R2 MAX 18 pkt.
4. Kornicki/Hundla C2R2 MAX 12 pkt.
5. Janczak/Sadlik C2R2 MAX 10 pkt.
6. Żerebecki/Rybko C2R2 MAX 6 pkt.
7. Koći/Ferencz C2R2 MAX 4 pkt.
8. Porębski/Spurek DS3 R3 0 pkt.
9. Śpavelko/Straka C2R2 MAX 0 pkt.
10.Depta/Wódkiewicz C2R2 MAX 0 pkt.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen DS3
Citroen DS3
Cena podstawowa już od: 66 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport