mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroen C2 "Stop & Start"

Citroen C2 "Stop & Start"

Po sukcesywnym wdrożeniu na rynek Citroena C3 z systemem "Stop & Start", koncern wprowadza do salonów samochodowych nowy modelu C2, który będzie również wyposażony w tą technologię.

Citroen C2

W skrócie technologia "Stop & Start" polega na możliwości automatycznego unieruchomienia silnika przed i podczas zatrzymywania samochodu w sytuacjach takich jak stanie w korkach lub na światłach. Podczas hamowania, silnik przechodzi w stan czuwania tuż przed całkowitym zatrzymaniem, gdy prędkość jest niższa niż 6km/h. Wtedy na zestawie wskaźników zapala się zielona kontrolka 'eco' i sprzęgło zostaje odłączone. Silnik zostaje unieruchomiony w trybie czuwania do momentu kiedy puścimy pedał hamulca. Po jego zwolnieniu silnik zostaje automatycznie uruchomiony ponownie i zielona ikonka 'eco' gaśnie. Przy spokojnym naciskaniu pedału przyspieszenia sprzęgło dociska się stopniowo (SensoDrive).

Dowiedz się więcej o modelu Citroen C2

Sytem ten może zostać w każdej chwili odłączony jednym przyciskiem na kokpicie. Aby system "Stop & Start" mógł działać muszą zostać spełnione specjalne warunki. System ten nie uruchomi się gdy temperatura silnika będzie zbyt niska, poziom naładowania akumulatora będzie zbyt słaby, temperatury zewnętrzne będą osiągać ekstremalne poziomy (pon. -10st. C do pow. +30st. C), włączony będzie bieg wsteczny, bądź też funkcja odszraniania.

Citroen C2 "Stop & Start" został wyposażony w silnik o pojemności 1,4 litra oraz mocy 90 koni mechanicznych. Połączony jest ze zautomatyzowaną skrzynią biegów SensoDrive oraz sterowanym elektronicznie alternatorem wraz z rozrusznikiem, który dostarcza energię elektryczną do instalacji pokładowej. Jego zaletą jest cisza podczas działania oraz dwa razy większa szybkość w porównaniu z konwencjonlnym alternatorem.

Zobacz galerię zdjęć modelu Citroen C2

Według producenta wprowadzenie hybrydowego sytemu "Stop & Start" zapewni pojazdowi zużycie paliwa i emisję CO2 mniejszą o 10 procent w cyklu miejskim oraz spadek poziomu hałasu do zera przy unieruchomieniu samochodu. W cyklu mieszanym oszczędność będzie bliska poziomu 6 procent. Spalanie będzie pochłaniać jedyne 5,6 l/100km.

W ostatnim czasie model C2 został poddany małej metamorfozie, bowiem zmianie uległ kształt deski rozdzielczej. Na zewnątrz wyróżnia się on pasami przednimi oraz tylnymi, osłoną chłodnicy, listwami bocznymi pomalowanymi w kolorze karoserii. Na klapie bagażnika umieszczony został monogram "Stop & Start".

Czytaj także:

"Stop & Start także w C2" (2005-11-08)

"System "Stop & Start" zaprezentowany" (2004-09-08)


Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport