mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroen C-Elysse na tory wyścigowe

Citroen C-Elysse na tory wyścigowe

O tym, że Citroen zamierza przystąpić do rywalizacji w serii wyścigów WTCC, wiadomo już od miesiąca. Dziś wiemy także, jakim modelem ścigać się będzie m.in. Sebastien Loeb. Citroen zaprezentował właśnie pierwsze zdjęcia wyścigowego C-Elysse WTCC.

Citroen C-Elysse na tory wyścigowe
Zwycięstwa w rajdowych mistrzostwach świata (cykl WRC), jakie w ostatnich latach niemal hurtowo zdobywał dla Citroena Sebastien Loeb, trochę chyba znudziły już samego mistrza kierownicy jak i władze francuskiego koncernu. Stąd też pomysł, żeby sprawdzić się w nieco innej dyscyplinie - w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC).

Zaprezentowany właśnie Citroen C-Elysee WTCC jest pierwszym samochodem zbudowanym według przepisów nowego regulaminu tej serii wyścigowej, przygotowywanego przez FIA na przyszły sezon.

Wybór modelu C-Elysse, jako baza do stworzenia auta na tor, może dziwić, jednak tylko początkowo. Jeśli przyjrzeć się kalendarzowi cyklu WTCC, to znajdziemy tam rundy rozgrywane w krajach Ameryki Łacińskiej, Maroko, Chinach czy Rosji. A są to kraje, które mają być głównymi rynkami zbytu dla francuskiego sedana segmentu C.

Wersja wyczynowa Citroena C-Elysse została osadzona nisko i szeroko na 18-calowych kołach. w stosunku do wersji cywilnej przednia część auta wygląda dużo bardziej agresywnie, z dolnym spojlerem, dużym grillem, na którym dominuje logo Citroena. Sportowego charakteru dodają autu również mocno poszerzone błotniki przednie i tylne oraz potężny spojler na klapie bagażnika, którego zadaniem jest dociskanie tylnej osi do nawierzchni przy dużych prędkościach.

Pod maską Citroena C-Elysee WTCC znajduje się benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem mieszanki, podobny jak w rajdowym DS3 WRC. Korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna przekazuje na przednią oś. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 400 Nm i jest dostępny przy 4500 obr/min.


Obecnie Citroen C-Elysse WTCC przechodzi szereg testów badawczo-rozwojowych. Szerokiej publiczności po raz pierwszy zostanie zaprezentowany na wrześniowych targach we Frankfurcie, a już w przyszłym roku powinien wyjechać na tor. Zobaczymy, czy seria WTCC zostanie zdominowana przez Citroena i Loeba, jak miało to miejsce przez kilka ostatnich lat na trasach rajdów samochodowych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
Cena podstawowa już od: 39 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport