mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroen dominuje w Rajdzie Katalonii

Citroen dominuje w Rajdzie Katalonii

Citroen świętuje podwójne zwycięstwo w 43 Rajdzie Katalonii, dwunastej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. Za pierwszą na mecie załogą Sebastien Loeb/Daniel Elena uplasowali się Dani Sordo i Marc Marti.

Citroen dominuje w Rajdzie Katalonii

Sebastien Loeb i Daniel Elena, najszybsi na pięciu odcinkach specjalnych, zwyciężyli w Katalonii po raz trzeci z rzędu i zapisali na swoim koncie 34 triumf w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

„Najważniejsze dla mnie jest to, że udało się nam częściowo nadrobić stratę punktową do Grönholma w klasyfikacji sezonu. Wygraliśmy ten rajd pomimo paru trudności: zmiennych warunków na drodze, kapryśnej pogody w piątek. Moją satysfakcję powiększa piękny występ Daniego Sordo, który zajął miejsce pomiędzy mną a Marcusem, dzięki czemu zyskuję cztery punkty. Nasz C4 WRC po raz kolejny okazał się niezwykle konkurencyjnym samochodem na nawierzchniach asfaltowych, co napawa nas optymizmem przed zbliżającym się Rajdem Korsyki.” – powiedział na mecie Sebastien Loeb, którego teraz od kierowcy Forda, Marcusa Grönholma dzieli w klasyfikacji generalnej tylko 6 punktów.

Wspomniany Marcus Grönholm na katalońskich asfaltach dojechał jako trzeci, ze stratą blisko 40 s. do zwycięzcy. Kierowca Forda dość długo był w stanie utrzymać tempo narzucone przez specjalistów Citroena od twardej nawierzchni (wygrał nawet 8 odcinków specjalnych), jednak skapitulował dopiero trzeciego dnia, po nie do końca trafionym doborze opon. Czwarte miejsce w rajdzie zajął drugi z kierowców Forda, Mikko Hirvonen. Młody Fin na mecie nie był do końca zadowolony ze swojej postawy, choć po raz kolejny dowiózł do mety cenne punkty do klasyfikacji konstruktorów.

Kolejne punktowane miejsca w rajdzie zajęli: Francois Duval (Citroen Xsara WRC), Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), Jari-Matti Latvala (Ford Focus WRC) i Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC).

Klasyfikacja końcowa 43 Rajdu Katalonii:

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 godz. 22 min 50,5 s.
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 13,8 s
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 39,8 s
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1 min 25,8 s
5. F. Duval/P. Pivato (Citroën Xsara) + 2 min 28,7 s
6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 54,1 s
7. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 3 min 38,2 s
8. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 4 min 22,4 s
9. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 5 min 04,1 s
10. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 10 min 32,2 s

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu
Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu
Japoński producent zabiera do Genewy Yarisa GRMN, czyli najostrzejszą odmianę małego hatchbacka przygotowaną przez specjalistów z Gazoo Racing. Trzydrzwiowa wersja ma pod maską silnik o mocy 210 KM.
Odgadnij model Odgadnij model