mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Afera w VW rozpoczęła się we wrześniu, ale jeszcze widać jej skutki. Teraz producenci próbują udowodnić, że podawane wartości spalania są zgodne z rzeczywistością. Pierwsze testy spalania przeprowadza koncern PSA i chce w przyszłości podawać prawdziwe wartości.

Citroen i Peugeot będą podawać rzeczywiste spalanie

Koncern PSA chce wypromować się na ekologiczną markę. Podejmuje już w tę stronę pierwsze kroki. Francuzi przeprowadzają testy spalania w warunkach rzeczywistych, nie w laboratorium. Testowano trzy modele: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure, Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive oraz DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic.

Jak widać, pod lupę wzięto jednakowe, najoszczędniejsze odmiany diesla, ale mimo to wyniki różniły się od siebie. Pojazdy zostały przetestowane zgodnie z wytycznymi NGO Transport & Environment. Cykl pomiarowy składał się z 25,5 km trasy w warunkach miejskich, 39,7 km poza miastem oraz 31,1 km na autostradzie.  Wszystkie badania odbywają się na otwartych odcinkach dróg publicznych, w rzeczywistych warunkach. Koncern PSA swoje badania przeprowadził w okolicy Paryża.

Oczywiście spalanie nie było mierzone komputerem pokładowym, a specjalistycznym sprzętem pomiarowym. Osięgnięte wyniki mocno różnią się o tych, podawanych według normy NEDC. 

  • Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 S&S Allure
    Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 5,0 l/100 km
    Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,0 / 5,1 l/100 km
    Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,3 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)
  • Citroën C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi 120 S&S Exclusive
    Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 5,6 l/100 km
    Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,5 / 5,7 l/100 km
    Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,5 / 3,7 / 4,0  l/100 km (miasto / trasa / średnie)
  • DS 3 1.6 BlueHDi 120 S&S So Chic
    Pomiary rzeczywiste, zgodne z NGO: 4,9 l/100 km
    Dane zebrane z ankiet użytkowników: 5,1 / 5,3  l/100 km
    Katalogowe dane zgodne z NEDC: 4,4 / 3,2 / 3,6 l/100 km (miasto / trasa / średnie)
Tematy w artykule: PSA spalanie

Podobne wiadomości:

Duży sukces pojazdu autonomicznego koncernu PSA

Duży sukces pojazdu autonomicznego koncernu...

Technika 2015-12-02

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

W Volkswagenie afera, a oszukują wszyscy

Aktualności 2015-10-02

Komentuj:

Autonagar 2016-03-18

Brawo dla PSA w temacie HDI nie mają się czego bać , wodorujemy te silniki i zachowują się idealnie , w połączeniu z łatwym wypalaniem FAP silniki odzyskują wartości fabryczne . nTrudniej jest wodorwać THP ale skutki są pozytywne , wodorwanie silnika pomaga.nhttps://youtu.be/L5HTR2SiKwQ .... i wiele innych

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport