mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia

Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia

Przez lata ultrakomfortowe zawieszenie hydropneumatyczne było znakiem rozpoznawczym Citroena. Jednak cięcie kosztów w koncernie PSA wymusi wycofanie podobnego rozwiązania z oferty.

Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia
W zeszłym roku Citroen sprzedał jedynie 10 000 sztuk modelu C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem - to ostatnie auto tego producenta z takim rozwiązaniem w ofercie. I właśnie jego niska popularność oraz zbyt wysokie koszty produkcji zdecydowały o tym, że kolejne auta z charakterystycznymi szewronami w logo nie będą oferowane w takich wersjach.

To także odzwierciedlenie ustawienia Citroena jako najtańszej marki w koncernie - powyżej niego będzie pozycjonowany Peugeot, a na szczycie nowa marka DS. Jednak nawet przymierzany do segmentu premium topowy model DS5 nie korzysta z hydropneumatyki w swoim zawieszeniu. Zamiast takiego układu, PSA w najdroższych autach będzie proponowało amortyzatory z elektroniczną regulacją twardości, podobnie jak większość wiodących producentów.

Aktualna generacja Citroena C5 zakończy historię francuskich aut z hydropneumatyką, którą równo 60 lat temu rozpoczął model DS, jako pierwsze seryjnie produkowane auto z takim rozwiązaniem w zawieszeniu obu osi. Największymi zaletami systemu nazywanego obecnie Hydractive są wysoki komfort tłumienia nierówności drogi oraz możliwość swobodnej regulacji prześwitu w stosunkowo szerokim zakresie (w Citroenie C5 o 60mm). Z systemu Hydractive produkowanego przez PSA nadal będzie korzystał jednak Rolls-Royce.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C5
Citroen C5
Cena podstawowa już od: 105 590 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego crossovera

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego...

Premiery 2017-02-07

Pół miliona Citroenów C3

auto motor i sport 2015-07-16

Historia Citroena C3 trwa już od 13 lat. Przez ten czas ujrzeliśmy dwie generacje tego małego modelu. Najnowsza historia pisana jest od 2009 roku, od kiedy produkowany jest najnowszy model. Jego produkcja przekroczyła poziom 500 tys. sztuk.

Komentuj:

e-Wycieraczki_pl 2015-08-22

Miejmy nadzieję,ze do tego jednak tutaj nie dojdzie bo akurat zawieszenie w Citroenach,szczególnie w modelu C5 jest bardzo komfortowe i szkoda byłoby z niego zrezygnować. Pozdrawiam e-wycieraczki.pl

~Tunio 2015-08-03

Świat się przewraca!!!nJeżeli tak się stanie, że Citroeny będą tylko na sprężynach,nto kto kupi taki samochód?nFrankofile kupią Peugeota. (Nawiasem mówiąc TEŻ dobre wozy).nA niezdecydowani wezmą ŁAŁDIKI i inne resoraki.nCzy Citroeny czeka śmierć naturalna?nnJa sam jeżdżę Peugeotem 406 (kanapa na kółkach) i ostrzę sobie zęby na C5nz hydropneumatyką. I obawiam się, że go nie zdążę kupić.nPo prostu może ich już nie być.nn(I proszę nie krzyczeć, że jestem biedny - czytaj - nic nie wart, bo nie stać mnie na nowy samochód)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Solaris wybuduje kolejny zakład
Solaris wybuduje kolejny zakład
Producent pojazdów komunikacji miejskiej z wielkopolskiego Bolechowa przygotowuje się do kolejnej inwestycji. Solaris Bus & Coach wybuduje piąty zakład produkcyjny. Spółka kupiła 8,3 ha w okolicach Środy Wielkopolskiej.

Zalando Zalando