mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia

Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia

Przez lata ultrakomfortowe zawieszenie hydropneumatyczne było znakiem rozpoznawczym Citroena. Jednak cięcie kosztów w koncernie PSA wymusi wycofanie podobnego rozwiązania z oferty.

Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia
W zeszłym roku Citroen sprzedał jedynie 10 000 sztuk modelu C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem - to ostatnie auto tego producenta z takim rozwiązaniem w ofercie. I właśnie jego niska popularność oraz zbyt wysokie koszty produkcji zdecydowały o tym, że kolejne auta z charakterystycznymi szewronami w logo nie będą oferowane w takich wersjach.

To także odzwierciedlenie ustawienia Citroena jako najtańszej marki w koncernie - powyżej niego będzie pozycjonowany Peugeot, a na szczycie nowa marka DS. Jednak nawet przymierzany do segmentu premium topowy model DS5 nie korzysta z hydropneumatyki w swoim zawieszeniu. Zamiast takiego układu, PSA w najdroższych autach będzie proponowało amortyzatory z elektroniczną regulacją twardości, podobnie jak większość wiodących producentów.

Aktualna generacja Citroena C5 zakończy historię francuskich aut z hydropneumatyką, którą równo 60 lat temu rozpoczął model DS, jako pierwsze seryjnie produkowane auto z takim rozwiązaniem w zawieszeniu obu osi. Największymi zaletami systemu nazywanego obecnie Hydractive są wysoki komfort tłumienia nierówności drogi oraz możliwość swobodnej regulacji prześwitu w stosunkowo szerokim zakresie (w Citroenie C5 o 60mm). Z systemu Hydractive produkowanego przez PSA nadal będzie korzystał jednak Rolls-Royce.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C5
Citroen C5
Cena podstawowa już od: 105 590 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

e-Wycieraczki_pl 2015-08-22

Miejmy nadzieję,ze do tego jednak tutaj nie dojdzie bo akurat zawieszenie w Citroenach,szczególnie w modelu C5 jest bardzo komfortowe i szkoda byłoby z niego zrezygnować. Pozdrawiam e-wycieraczki.pl

~Tunio 2015-08-03

Świat się przewraca!!!nJeżeli tak się stanie, że Citroeny będą tylko na sprężynach,nto kto kupi taki samochód?nFrankofile kupią Peugeota. (Nawiasem mówiąc TEŻ dobre wozy).nA niezdecydowani wezmą ŁAŁDIKI i inne resoraki.nCzy Citroeny czeka śmierć naturalna?nnJa sam jeżdżę Peugeotem 406 (kanapa na kółkach) i ostrzę sobie zęby na C5nz hydropneumatyką. I obawiam się, że go nie zdążę kupić.nPo prostu może ich już nie być.nn(I proszę nie krzyczeć, że jestem biedny - czytaj - nic nie wart, bo nie stać mnie na nowy samochód)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport