mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Co 12 minut sprzedane auto

Co 12 minut sprzedane auto

12.334 sprzedanych nowych samochodów to od minionego roku najnowszy rekord rocznej sprzedaży aut przez jednego dealera. Nowym rekordzistą została Grupa PGD, której udział w całym rynku wynosi już 3,3 proc.

Co 12 minut sprzedane auto
Wzrost sprzedaży nowych samochodów Grupy PGD był pięciokrotnie wyższy od wzrostu całego rynku i wyniósł 17%. Według nieoficjalnych jeszcze wyliczeń, udział Grupy PGD w polskim rynku motoryzacyjnym sięgnął 3,3%. Jeśli przyjąć, że salony były otwarte przez 10 godzin dziennie w 252 dni robocze, to okaże się, że nowy samochód wyjeżdżał z dealerstw Grupy średnio
co 12 minut.

Na wzrost sprzedaży wpłynęło niewątpliwie otwarcie nowych dealerstw – Japan Motors w Dąbrowie Górniczej, Korea Motors w Krakowie i salonu Infiniti w Katowicach, ale nieporównanie większe znaczenie miała dla niego dynamika sprzedaży Centrum Motoryzacyjnego Toruńska w Warszawie, którego oferta została rozszerzona jeszcze w połowie 2009 roku o trzy nowe marki. Wzrost sprzedaży Hyundaia (łącznie z nowym salonem w Krakowie) wyniósł 456%, Seata – 446%, a Mitsubishi – 121%.

Wojciech Kordalewski, prezes zarządu Polskiej Grupy Dealerów, upatruje przyczyn sukcesu w nakierowaniu uwagi wszystkich pracowników na zmieniające się potrzeby klientów. Zarówno utrzymanie dotychczasowych, jak i dopływ nowych klientów oznacza, że potrafimy w najlepszy sposób odpowiadać na ich oczekiwania. Natomiast fakt, że największe wzrosty osiągnęliśmy w salonach Hyundaia, Seata i Mitsubishi dowodzi, że bardzo szybko uczymy się nowych marek – mówi Wojciech Kordalewski.

Zanotowany w 2010 roku wzrost sprzedaży Infiniti o 87%, osiągnięcie czwartego miejsca w Europie i najwyższej sprzedaży z jednego salonu to wyraźne oznaki, że Grupa PGD sprawdza się także w roli importera.
    
Najbardziej wolumenowymi markami w Grupie PGD pozostają jednak te, z którymi związana jest ona najdłużej, czyli Ford, Nissan i Suzuki. Co siódmy sprzedany w Polsce Ford, co piąty Nissan i Suzuki wyjeżdżają właśnie z salonów Grupy. Dynamicznie rośnie udział w sprzedaży Mitsubishi – już co dziesiąty samochód z trzema diamentami jest kupowany w salonach Japan Motors.

Podobne wiadomości:

Jak dobrze sprzedać samochód? - rady o których warto pamiętać

Jak dobrze sprzedać samochód? - rady o...

Aktualności 2016-12-22

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Skoda bije kolejny rekord w Polsce

Aktualności 2016-08-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.