mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Co 47 minut wypadek, co 7 godzin ginie pieszy

Co 47 minut wypadek, co 7 godzin ginie pieszy

Prawie co 47 minut ma miejsce wypadek z udziałem pieszego, a co 7 godzin jeden pieszy ginie na polskich drogach. Do wypadków z udziałem tej grupy użytkowników ruchu najczęściej dochodzi w miejscach, które powinny gwarantować bezpieczeństwo czyli na przejściach dla pieszych.

Co 47 minut wypadek, co 7 godzin ginie pieszy
Odpowiedzialność za poprawę bezpieczeństwa pieszych ponoszą zarówno oni sami jak
i kierowcy – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Elementy odblaskowe czy odzież w jasnych kolorach pozwolą kierowcy szybciej zauważyć przechodzącą przez jezdnię osobę, dając mu tym samym więcej czasu na reakcję. Natomiast kierowcy muszą wykazać się rozwagą i redukować prędkość, dojeżdżając do przejścia dla pieszych, nawet gdy wydaje się, że pieszego nie ma w pobliżu.

Jak pokazują policyjne statystyki piesi są sprawcami znacznej liczby wypadków. Niezmiennie najczęstszą przyczyną wypadków spowodowanych przez pieszych w Polsce jest wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem – w 2010 r. było to powodem 2 520 zdarzeń drogowych. Pieszy może zostać ukarany za takie zachowanie, kodeks drogowy przewiduje grzywnę w wysokości 50 zł. Zawsze przed wejściem na ulicę, nawet w przypadku, gdy przejściu towarzyszą światła, pieszy powinien najpierw sprawdzić czy nie nadjeżdża pojazd – tłumaczą trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

Wśród wszystkich przyczyn wypadków z winy kierujących na trzecim miejscu bez zmian znajduje się nieprawidłowe zachowanie wobec pieszego (nieprawidłowe przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych oraz nieustąpienie pierwszeństwa), które w 2010 r. doprowadziło do 4.266 zdarzeń drogowych (4.365 rannych, 204 ofiary śmiertelne). Pieszy, który znajduje się na przejściu ma bezwzględne prawo pierwszeństwa. Należy o tym pamiętać szczególnie podczas wykonywania manewru skrętu w drogę poprzeczną. Bardzo ważne jest też powstrzymanie się od wyprzedzania na przejściach oraz bezpośrednio przed nimi, także na drogach o wielu pasach ruchu – podkreślają trenerzy Szkoły Jazdy Renault. – Poza tym często piesi to dzieci lub osoby starsze, które mogą nie zauważyć naszego pojazdu lub nieprawidłowo ocenić sytuację na drodze.

Podobne wiadomości:

Specjalne wersje Jeepa Grand Cherokee dla kierwców F1

Specjalne wersje Jeepa Grand Cherokee dla...

Samochody luksusowe 2012-02-03

Dwa pakiety dla Corvette Stingray

Dwa pakiety dla Corvette Stingray

Samochody luksusowe 2014-04-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hamann Jaguar F-Pace - nietuzinkowy
Hamann Jaguar F-Pace - nietuzinkowy
Niemiecki tuner opracował nowy bodykit i nieco podrasował jednostkę napędową. Propozycja dla tych, którzy uważają F-Pace za nudny samochód.