mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Co Kowalski w Genewie zobaczyć powinien?

Co Kowalski w Genewie zobaczyć powinien?

Genewa. Miasto w Szwajcarii. Miejsce, w którym od 1905 roku odbywają się najważniejsze targi motoryzacyjne na świecie. Każdego roku świat czterech kółek zachwyca się prezentowanymi tam samochodami. Jednak co tak naprawdę może interesować przysłowiowego Jana Kowalskiego w Genewie?

Co Kowalski w Genewie zobaczyć powinien?
Lifting dobrze mu zrobił
Ford w Genewie pokazuje nowego Focusa, to znaczy lekko zmodyfikowanego, bo to „tylko” facelifting. Jednak owe kosmetyczne, chciałoby się rzec, zmiany bardzo dobrze wpłynęły na kompaktowy model spod szyldu niebieskiego owalu. Focus dostał przód znany z nowej Fiesty, co można podsumować jednym zdaniem: Focus w końcu wygląda ładnie. We wnętrzu nie ma już konsoli środkowej z niesamowita liczbą przycisków. Projektanci bardzo dobrze przestudiowali ergonomię. Dodatkowo Focus posiada nową wielofunkcyjną kierownicę i ekran dotykowy o przekątnej 8-cali.

Ford stawia na silnik 1.0 EcoBoost. Ten będzie flagową jednostką dostępną w dwóch wariantach mocy – 100 i 125 KM. W ofercie pojawią się również dwa nowe silnik, benzynowy 1.5 l EcoBoost oraz 1.5 TDCi. Auto w sprzedaży pojawi się w drugiej połowie 2014. Dilerzy już zacierają ręce.

Premiery od czeskich sąsiadów

Skoda na swoim stoisku zaprezentuje kilka modeli w wersji Monte Carlo. Będą to Citigo, Yeti oraz Rapid Spaceback. Skoda spojrzała na rynek i zauważyła pewien trend. Otóż, jak mówią ludzie w Skodzie – sprzedają się nie auta sportowe, a wyglądające na takowe. Czyli Skoda zobaczyła, jak sprzedaje się Fabia Monte Carlo i Fabia RS. Wyciągnęła wnioski i tym sposobem rozszerzy gamę aut spod szyldu Monte Carlo.

Ci, którzy posiadają Pasata CC powinni zwrócić uwagę na koncepcyjny model VisionC. Studyjna Skoda prezentuje się lepiej niż model CC z Wolfsburga i pokazuje design, którego byśmy bardzo pożądali w samochodach z Mlada Boleslav. Oby Skoda w takim wydaniu wprowadziła na rynek auto seryjne.


W Genewie, a kilka miesięcy później nad Wisłą, Skoda przedstawi światu nowe wcielenie Octavii Scout. Samochód bazować będzie na Octavii Combi, ale prześwit będzie większy o 33 mm. Dodatki to czarne osłony oraz te pozwalające sądzić, że Scout to auto terenowe. Oczywiście samochód wyposażony będzie w napęd 4x4, który realizowany jest przez Haldex piątej generacji.

Cactus, co igłami nie kłuje
Ten samochód na rynku może sporo namieszać. Bo oto Citroen daje światu auto, którego próżno szukać w segmencie crossoverów. Niebanalna stylistyka oraz ciekawie zaprojektowane wnętrze z 7-calowym ekranem dotykowym w standardzie to elementy, które mają przyciągnąć klientów.


Najciekawsze elementy w Cactusie to Airbumps, które nie tylko spełniają rolę dodatków stylistycznych. Otóż owe "powietrzne bańki" z boku auta i na zderzakach są dostępne w czterech wersjach kolorystycznych i mają ochraniać karoserię przed uszkodzeniami i zarysowaniami. Termoplastyczny poliuretan  ma na celu amortyzować lekkie uderzenia. Bardzo jesteśmy ciekawi, jak to sprawdzi się w boju.

Miejskie trojaczki w nowym wydaniu
W Szwajcarii możemy przyglądać się nowym miejskim modelom: Citroenowi C1, Peugeotowi 108 oraz nowej Toyocie Aygo. Z tych trzech aut naszą największą uwagę przykuł Citroen C1, choć i Aygo wygląda o niebo lepiej niż poprzednio. Auto wygląda tak, jakby, projektanci chcieli pójść drogą ludzi, którzy stworzyli Nissana Juke’a, ale postanowili zlepić w jedną całość kilka aut. Powstał z tego ciekawy projekt, który już znalazł dużą ilość przeciwników. Naszym zdaniem z całej trójki C1 prezentuje się najlepiej, gdyż chce odróżnić się od swoich braci. Udaje się to mu, ale czy zjedna sobie rynek?

Tylny napęd w miejskim aucie?
Gdy BMW do Serii 2 Active Tourer montuje napęd przedni, to Renault uśmiecha się i do miejskiego Twingo pakuje silnik z tyłu i napęd przekazywany na tylną oś. Francuzi podkreślą, że dzięki temu mogli przednią oś przesunąć bardziej do przodu, co zaowocowało mniejszym promieniem zawracania i daje bardzo dobre parametry jezdne w mieście.

Stylistycznie auto nawiązuje do koncepcyjnych Twin'Z i Twin'Run i dzięki temu jest jednym z najładniejszych aut miejskich. Dodatkowo Renault podkreśla, że samochód cechują elementy stylistyczne zaczerpnięte z modelu 5 Turbo. Mowa tu np. o projekcie przeszklonej tylnej klapy.

Jeśli zastanawiasz się nad zakupem auta miejskiego dla żony, to radzimy się wstrzymać. Kupisz Twingo i będziesz mógł od czasu do czasu poczuć frajdę z jazdy autem miejskim z tylnym napędem. Oby tylko Renault stworzyło wersję sportową nowego Twingo.
 
Francuski lew z plecakiem
Tytuł Car of the Year 2014 dla Peugeota 308 potwierdza tezę postawioną przez wielu dziennikarzy: Peugeot stworzył francuską wersję Golfa. Teraz do oferty wprowadza wersję kombi. Dzięki temu na rynku kombiaków pojawia się kolejny atrakcyjny zawodnik.

308 SW to bagażnik o pojemności 610 litrów w standardzie, co sprawia, że auto jest w czołówce segmentu. Dla porównania: Golf Variant 605 l, Auris w nadwozi kombi dostarcza 530 l. Francuski SW to tak naprawdę najlepsze co daje 308 plus duża ilość miejsca użytkowego.

Chiny atakują kompaktem
Segment kompaktów to miejsce, w którym jest bardzo ciasno. Lekko nie ma, a do tego pojawiają się nowi, którzy chcą ugrać coś dla siebie. W Genewie marka Qoros zaprezentuje model 3 Hatch. Ten model może być śmiało pierwszym autem z Chin, które w Europie zmieni postrzeganie aut konstruktorów, których przodkowie wynaleźli proch.
 
Qoros 3 nie jest idealny. Na razie ma tylko jeden silnik benzynowy 1.6 litra. W Europie Chińczycy nie przeskoczą tego, że auto w swojej ofercie musi posiadać jednostkę wysokoprężną.

Facelifting po niemiecku
Każdy producent na swój sposób rozumie hasła "odświeżony model" i facelifting. Volkswagen Polo to bardzo popularny model nad Wisłą i pewnie znajdzie się duża część osób, która nie zauważy, że właśnie model ten przeszedł faclifting. Zmiany są kosmetyczne z zewnątrz i znaczące pod skórą.

Volkswagen dodał nowe silnik do gamy Polo. Nowe są jednostki benzynowe wśród, których jest silnik trzycylindrowy 1.0 l dostępny w trzech wariantach mocy. W planach marka Volkswagen ma również stworzenie Polo GTI, które cechować będzie moc 192 KM pochodząca z silnika 1.4 TSI.

Cztery kółka i dwie litery T
Trzecia generacja modelu TT to kontynuacja pomysłu na dwumiejscowe coupe. Teraz samochód dostał nowy grill oraz reflektory przypominające te z modelu R8. Cała stylistyka to wciąż charakterystyczna bryła i wygląd modelu TT, którego nikt nie pomyli z żadnym innym autem.


W kabinie najważniejsza zmiana to projekt deski rozdzielczej. Wszystkie najważniejsze wskazania kierowca będzie teraz obserwował na wyświetlaczu umieszczonym tuż za kierownicą. Dzięki temu wygląd deski rozdzielczej jest prostszy. Do tej pory TeTetka miała swój własny charakter dzięki stylistyce nadwozia, teraz wyróżniać ją będzie również charakter wnętrza.

>>O wszystkich nowościach targów w Genewie przeczytasz w naszym serwisie specjalnym<<

A Tobie, która genewska nowość podoba się najbardziej?
Tematy w artykule: targi motoryzacyjne targi Genewa

Podobne wiadomości:

Opel Meriva - znamy następce

Opel Meriva - znamy następce

Aktualności 2016-11-07

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Genewa 2016 ruszyła na dobre!

Aktualności 2016-03-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport