mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Co czwarty transporter ma ESP

Co czwarty transporter ma ESP

Tylko co czwarty z ogólnej liczby transporterów jakie poruszają się po europejskich drogach jest wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP. Oznacza to, że segment aut dostawczych znajduje się poniżej średniej wyposażenia dla aut osobowych, który wynosi 40 procent.

Co czwarty transporter ma ESP
Najmniejszą liczbę transporterów, które nie posiadają ESP stanowią auta z klasy tzw. małych transporterów, do których zaliczyć można między innymi Citroena Berlingo czy Renault Kangoo. Tutaj stopień wyposażenia pojazdów w ten system wynosi zaledwie 2 procent z ogólnej liczby poruszających się w Europie aut.

Stosowanie systemu ESP w autach dostawczych pełni nie tylko rolę stabilizującą tor jazdy podczas pokonywania zakrętów oraz jazdy po nawierzchniach o zróżnicowanej przyczepności zabezpieczając samochód przed wpadnięciem w boczny poślizg, a także zarzucaniem tyłu lub przodu pojazdu ale też znaczenie redukuje możliwość przewrócenia się samochodu na bok w wyniku dużych obciążeń przestrzeni ładunkowej.

Już niebawem szeroko dostępna będzie nowa generacja systemu ESP, która poza standardowymi właściwościami monitorować będzie również zmianę punktu środka ciężkości w zależności od załadowania samochodu. Pozwoli to na efektywniejsze działanie systemu oraz poprawienie właściwości jezdnych podczas gwałtownego hamowania. W nowy system ESP wyposażanona jest między innymi najnowsza generacja Mercedesa Sprintera oraz Volkswagen Crafter, następca modelu LT. Od 2007 roku taki system seryjnie montowany będzie także w Fordzie Transit.

Jak zapowiada konstruktor nowego ESP, firma Bosch, takie rozwiązanie będzie również możliwe do kupienia w przypadku innych pojazdów.

Czytaj także:

ADAC: Opony najczęstszą przyczyną awarii 2006-10-27

ESP standardem już w 2009 2006-09-26

ESP ratuje życie 2006-08-23

Elektroniczni pomocnicy są mało znani 2006-08-14

20 milionów ESP 2006-04-10

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Renault Kangoo
Renault Kangoo
Cena podstawowa już od: 68 634 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Fiat Ducato
Fiat Ducato
Cena podstawowa już od: 87 822 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr. skrzynia-2dr.
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Cena podstawowa już od: 67 158 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Ford Transit
Ford Transit
Cena podstawowa już od: 105 669 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr. rama-2dr.
Renault Master
Renault Master
Cena podstawowa już od: 115 128 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. platforma-2dr. rama-4dr. specjalny-2dr.
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Cena podstawowa już od: 110 946 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. skrzynia-4dr.
Volkswagen Crafter
Volkswagen Crafter
Cena podstawowa już od: 97 170 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. mixt-4dr. rama-4dr.
Citroen Jumper
Citroen Jumper
Cena podstawowa już od: 108 548 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Aktualności 2017-02-24

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego crossovera

Citroen C-Aircross Concept: zapowiedź nowego...

Premiery 2017-02-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.