mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Co wiemy o autach hybrydowych?

Co wiemy o autach hybrydowych?

Tylko niemal co trzeci Polak (29%) wie, że auta o napędzie hybrydowym są dostępne na polskim rynku. Zdecydowanie najwięcej badanych (39%) przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota.

Co wiemy o autach hybrydowych?
Na początku bieżącego roku Sektor Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP zrealizował badanie dotyczące świadomości Polaków związanej z samochodami o napędzie hybrydowym. Samochody tego typu są energooszczędne dzięki odzyskowi energii, zużywają mniej paliwa oraz wytwarzają mniej spalin i o mniejszej toksyczności niż samochody z klasycznym układem napędowym, wpisują się więc w bardzo obecnie popierany nurt działań proekologicznych. Są jednak droższe od tradycyjnych modeli. Co na ich temat wiedzą Polacy?

Jak pokazały wyniki  badania, prawie co trzecia pełnoletnia osoba w Polsce wie, że auta hybrydowe, czyli posiadające więcej niż jedno źródło energii/napędu (np. silnik spalinowy i elektryczny), są dostępne w polskich salonach sprzedaży. Wiedza na temat tego typu aut nie jest jednak powszechna – jeden na czterech badanych (26%) twierdzi, że aut hybrydowych nie ma w sprzedaży w Polsce, a niemal połowa respondentów (45%) nic nie wie o tego typu ofercie.

Zgodnie z oczekiwaniami, większą wiedzę na temat obecności aut hybrydowych w Polsce mają osoby lepiej wykształcone, mieszkańcy dużych miast o wyższym statusie społeczno – ekonomicznym oraz ludzie młodsi, częściej mężczyźni, bardziej zainteresowani motoryzacją.


Obecnie w Polsce do wyboru jest kilkanaście modeli samochodów hybrydowych różnych marek. Zdecydowanie najwięcej badanych, choć jest to tylko 39%, przypisuje posiadanie w sprzedaży aut o napędzie hybrydowym marce Toyota, która jest producentem pierwszej seryjnej hybrydy, Toyoty Prius. Kolejne miejsca zajęły marki Lexus – 20% oraz Honda – 11%. Zdecydowanie mniej respondentów twierdzi, że modele aut hybrydowych posiadają w sprzedaży Volkswagen i BMW – wymieniane przez 6% respondentów, Volvo oraz Mercedes – po 5% oraz Hyundai i Opel - po 4%. Listę marek, o których Polacy sadzą, że mają w swojej ofercie sprzedaży hybrydy zamykają Nissan i Audi (po 3%).  

- Posiadanie w ofercie modelu o napędzie hybrydowym jest w pewnym sensie komunikowaniem przez producenta i importera, że jego marka jest technologicznie zaawansowana i nowoczesna, a dodatkowo troszczy się o środowisko, a więc i o klienta. Wysoka świadomość tego, że Toyota, Lexus oraz Honda mają w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.

Podobne wiadomości:

Toyota TJ Cruiser - oto nowy SUV

Toyota TJ Cruiser - oto nowy SUV

Aktualności 2017-06-19

Honda Civic Type R – rekordzista już w produkcji

Honda Civic Type R – rekordzista już w...

Aktualności 2017-06-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Odświeżona Skoda Octavia Scout ma teraz większy prześwit i lepszą przyczepność. Wybraliśmy się nią poza asfaltowe drogi.
Mini Countryman Mini Countryman