mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Co z Delphi w Polsce?

Co z Delphi w Polsce?

"Jednostki Delphi w Polsce są w dobrej kondycji finansowej, mają konkurencyjną strukturę kosztów oraz zróżnicowaną bazę klientów. Stale inwestujemy i zwiększamy zatrudnienie. Niektóre z naszych zakładów mają zapewnione kontrakty nawet do 2012 roku" - Marek Adamiak, prezes Delphi w Polsce.

Co z Delphi w Polsce?

Zakład w Krośnie zatrudnia 1,6 tys. osób, w Tychach - 740 osób. Jak zapewnia Marek Adamiak kondycja obu zakładów jest dobra. "Krośnieńska fabryka amortyzatorów jest w dobrej kondycji. W ostatnim czasie zakład rozpoczął produkcję dla nowych odbiorców, wiodących producentów samochodów. Jesteśmy też w trakcie wdrażania nowych projektów (red. czytaj: Delphi Krosno dla Audi). Zakład w Tychach jest również w bardzo dobrej kondycji - właśnie zwiększamy tam zarówno produkcję, jak i zatrudnienie, gdyż wytwarzane przez fabrykę układy kierownicze znalazły wielu nabywców. Delphi w Polsce ma sześć zakładów produkcyjnych i centrum techniczne w Krakowie - ośrodek badawczo-rozwojowy, do którego w ciągu najbliższych dwóch lat planujemy zatrudnić 200 inżynierów elektroników. Tego nie robi firma, które nie ma stabilnych planów na przyszłość. Stawiamy na nowoczesne technologie, w tym mechatronikę oraz zaawansowaną elektronikę dla przemysłu motoryzacyjnego. W 2005 łączna sprzedaż polskich spółek Delphi wyniosła 820 mln USD, a w bieżącym roku planowany jest dalszy wzrost przychodów" - podsumowuje.

Amerykański koncern Delphi, który w październiku ubiegłego roku ogłosił postępowanie naprawcze, poinformował ostatnio o zmniejszeniu w ubiegłym roku straty netto do 2,4 mld dolarów z 4,8 mld rok wcześniej. Przypomnijmy, z końcem marca Delphi rozpoczął realizację planu restrukturyzacji. Likwidacja 8500 etatów i zamknięcie lub sprzedaż 21 z 29 fabryk w Ameryce do 2008 roku ma dać oszczędności 450 mln dolarów rocznie.

Przeczytaj także:

Powrót Fabryki Amortyzatorów Krosno (2006-05-18)

Delphi a hamulce (2006-02-17)

Rozbudowa TCK Delphi (2005-11-03)


 


Podobne wiadomości:

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Polskie drogi 2017-07-31

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~UFF 2007-02-05

Tychy są już sprzedane

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech