Co z FSO?

Nadal nie jest wiadome, jaka przyszłość czeka FSO. Wraz z końcem tego roku wygasa licencja na produkcję Matiza i Lanosa, a nowy, ukraiński właściciel, firma Avto ZAZ, nie zdecydował, co będzie produkowane w fabryce na Żeraniu.

Co z FSO?

Z kolei prezes GM Europe, Carl-Peter Forster, wspomina o możliwości rozpoczęcia produkcji Chevroletów w którymś z państw wschodnioeuropejskich, jednak również i w tym przypadku brak jakichkolwiek decyzji. Za Chevroletami przemawia jedna dość poważna przesłanka. Otóż największy na świecie koncern motoryzacyjny wspołpracuje już z Avto ZAZem. Ukraińska firma, oprócz własnych modeli, wytwarza także Opla Astrę, a także prowadzi eksport Lanosów, pod marką Chevrolet, do Rosji.

Mimo to wydaje się mało prawdopodobne, by od początku 2007 roku na Żeraniu wytwarzany był jakiś nowy model. Obecni dostawcy komponentów do FSO, zapowiadają bowiem, iż nie zdążą z przygotowaniem swoich linii produkcyjnych do produkcji nowych elementów. Nie mają wciąż żadnych specyfikacji technicznych, bez których nie mogą rozpocząć żadnych robót.

Fabryka FSO w zeszłym roku wytworzyła 39 tys. aut, z czego 90 procent trafiło na eksport, głównie na Ukrainę. Jest to jednak dużo mniej niż w rekordowym 1999 roku, kiedy to z należącej wówczas do koreańskiego Daewoo fabryki wyjechało 197 tys. samochodów. Oprócz gotowych modeli FSO wytwarza także części do produkowanych przez Avto ZAZ modeli.

Czytaj także:
Wzrost w FSO (2005-12-15)

FSO - kierunek wschód (2005-11-22)

Akcje FSO trafiły do AvtoZAZ (2005-10-12)

Zobacz koniecznie: Wszystko o FSO
Tematy w artykule: FSO

Podobne wiadomości:

Mają pomysł na rozwój motoryzacji w Polsce

Mają pomysł na rozwój motoryzacji w Polsce

Finanse i prawo 2013-01-16

W moich snach wciąż Warszawa*

W moich snach wciąż Warszawa*

Aktualności 2013-03-02

Komentuj:

~kibic fabryki 2009-02-12

Zawsze ceniłam sobie ludzi z FSO,uważam że pracują bardzo żetelnie i wierzę że FSO przetrwa ten pieprzony kryzys

~modelT 2006-05-11

macie największy syf ze wszyskich fabryk samochodowych w całej EU przyzłość nie jasna pakt z ukraińcami żenada, wezcie przykład z rozwijającej się śkody i dacii ...ale to polacy czyli debile!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.