mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Continental: Dwie nowe gamy opon

Continental: Dwie nowe gamy opon

Continental stawia na bezpieczeństwo oraz ekonomię transportu drogowego. Koncern rozpoczyna produkcję dwóch nowych opon serii 2 Gamy R i L. Obydwa modele, przeznaczone są do transportu szosowego w ruchu regionalnym i długodystansowym, będące zupełnie nowymi konstrukcjami, wyposażone są w nowoczesne rozwiązania do codziennego użytku w trudnych warunkach.

Continental: Dwie nowe gamy opon
Większe przebiegi, mniejsze spalanie i wyraźny wzrost poziomu bezpieczeństwa były głównymi celami przy opracowywaniu nowych opon przez Continental.

Inżynierowie z Continental za podstawę nowych opon do pojazdów ciężarowych wzięli zupełnie nową technologię produkcji karkasów. Składają się one z 4-warstwowego trójkątnego opasania, systemu Air-Keep, stalowego wzmocnienia kordu i nowego konturu opony. Połączenie to zapewnia uzyskiwanie większych przebiegów, mniejszych oporów toczenia i poprawionych właściwości bieżnikowania. Zwiększono nośność i osiągane przez oponę przebiegi. Redukcji uległy także niepożądane ruchy opony, które skracały jej żywotność. Udało się także zmniejszyć ciężar opony.
 
Stalowe wzmocnienie oplatające stopkę opony został przeprojektowany i poprawiony w stosunku do poprzedniczki, dzięki czemu opona dużo stabilniej osadzona jest na feldze, redukując pękanie w stopce przy przeładowaniu lub braku odpowiedniego ciśnienia. W oparciu o nową technologię tworzenia opon opracowano trzy oddzielne rodziny produktów, do różnych zastosowań, o wspólnej bazie konstrukcyjnej.

Opony z serii R przeznaczone są do codziennego, całorocznego stosowania w trudnych warunkach, w transporcie regionalnym i na dłuższych trasach. Zalecamy również stosować tę oponę jako alternatywę w transporcie autostradowym w warunkach zimowych z racji posiadania homologacji M+S. W znacznym stopniu przyczyniają się do redukcji kosztów oraz wzrostu osiąganych przebiegów, które teraz są o dwadzieścia procent większe, zanim opona nie otrzyma swojego drugiego życia jako wysokiej klasy opona bieżnikowana ContiRe. Opony serii R kwalifikują się do uniwersalnego stosowania na różnego rodzaju nawierzchniach i w trudnych warunkach, dzięki swojej wysokiej odporności i wytrzymałości.

Nowa seria L przeznaczona jest szczególnie na dalekie trasy. Przy opracowywaniu bieżnika kierowano się głównie maksymalnym zmniejszeniem spalania. Nowe opony Continental oferują najlepszą ekonomię w transporcie międzynarodowym dzięki aż do 25 procent większym przebiegom wynikającym z redukcji oporów toczenia. Mniejszy ciężar zwiększa potencjalną masę użyteczną. Pod uwagę wzięto także co raz to większe wymagania, jakie stawiają siły działające w czasie stosowania retardera w trakcie jazdy. Opona HDL2 posiada kierunkowy bieżnik z samo wspierającymi się blokami.

Wszystkie opony nowej, generacji wyposażono w opatentowaną przez Continental technologię AirKeep. Bardzo gęsta struktura molekularna zapobiega naturalnej dyfuzji powietrza pod ciśnieniem przez ogumienie. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie spadku ciśnienia w oponach o 50 procent. System AirKeep pomaga zoptymalizować przebiegi opony oraz jej podatność na bieżnikowanie.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport