mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Continental HD HYBRID dla transportu

Continental HD HYBRID dla transportu

Nowe uniwersalne opony Continental HD Hybrid są idealnym rozwiązaniem zarówno przy dalekich trasach jak i w transporcie regionalnym po różnego rodzaju nawierzchniach. Dzięki nowej technologii bieżnika o połączonej strukturze żebrowo-blokowej, gwarantują one maksymalną trakcję przy wyższym poziomie ekonomii. Jest to odpowiedź Continental na nowe wymagania dotyczące transportu drogowego.

Continental HD HYBRID dla transportu
Zupełnie nowa hybrydowa konstrukcja bieżnika kwalifikuje nową oponę Continental HD Hybrid jako idealną dla szerokiego zakresu zastosowań - od międzynarodowych dalekich tras do całorocznej jazdy na różnorodnego typu nawierzchniach. Nowoczesna opona Continental o szerokim spektrum aplikacji dopełnia dwie wprowadzone na rynek w zeszłym roku gamy opon drugiej generacji. Skierowane są one do zastosowania w niezwykle ekonomicznych dalekich trasach oraz przy najróżniejszych zadaniach związanych z transportem lokalnym i dystrybucyjnym.

Uniwersalny charakter HD HYBRID udało się uzyskać dzięki zastosowaniu innowacyjnego bieżnika o połączonej żebrowo-blokowej strukturze. Podłużny kształt rowków dla optymalnego oporu toczenia i wyraźnie większa głębokość bieżnika dla wydłużonej żywotności gwarantują niskie zużycie paliwa na długich prostych odcinkach autostrady. Dwa systemy rowków/lamel, zaprojektowane specjalnie z myślą o HD HYBRID gwarantują taką samą proporcję lamel i rowków przez cały okres użytkowania opony. Gdy opona osiągnie połowę swojej żywotności, innowacyjna technologia lamel 3D przekształca lamele w rowki, sięgające w głąb bieżnika. Ponadto, struktura bieżnika, która od nowości miała kształt rowka, przyjmuje formę ząbkowaną. W związku z tym zmienia się też charakter opony, co nie ma wpływu na zalety związane z taką mieszaną konstrukcją bieżnika.

Technologia ta gwarantuje niezmiennie wysoki poziom trakcji na lodzie i śniegu a także optymalne prowadzenie na mokrej nawierzchni od pierwszego do ostatniego przejechanego kilometra. Kształt zorientowany na minimalny opór toczenia stawia HD HYBRID w czołówce pod względem ekonomii w swojej klasie.  

Oczywiście, najnowsza członkini nowoczesnej rodziny opon Continental wykorzystuje także nową technologię karkasów drugiej generacji. Cztery warstwy trójkątnego pasa pochłaniają siły boczne u podstawy opony oraz zmniejszają właściwy ruch opony wraz z bieżnikiem, który jest zamknięty po zewnętrznej stronie. Wyraźnie większa przestrzeń na powietrze we wszystkich modelach opon drugiej generacji znacznie zwiększa nośność oraz osiągane przez oponę przebiegi. Splot stalowego kordu został zaprojektowany od nowa, aby jeszcze lepiej przylegać do felgi, zmniejszając tym samym ruch na jej kołnierzu. Oczywiście nowa HD HYBRID wyposażona jest także w opatentowaną technologię AirKeep®, zapobiegającą uchodzeniu ciśnienia z opony dzięki specjalnej wewnętrznej warstwie o bardzo gęstej strukturze molekularnej.        

Ze względu na zmiany ekonomiczne oraz nieustannie rosnącą presję w kwestii kosztów w europejskim transporcie drogowym, mieszane zlecenia transportowe powoli stają się normą w przypadku naczep wykorzystywanych wcześniej wyłącznie na krótkich trasach. Ponadto, nowa opona odgrywa istotną rolę w krajowej sieci dystrybucyjnej, która ze względu na różnorodność aplikacji stawia nowoczesnym oponom do pojazdów ciężarowych szczególnie wysokie wymagania. “Dzięki HD HYBRID, Continental oferuje swoim klientom większy poziom ekonomii i elastyczności”, twierdzi Hartwig Kühn, menedżer ds. produktów w dziale opon do pojazdów ciężarowych w Continental. Nowa opona HD HYBRID ze swoją uniwersalną charakterystyką plasuje Continental, czołowego producenta opon do pojazdów ciężarowych, jako firmę oferującą rozwiązania będące odpowiedzią na zmieniające się w przemyśle transportu drogowego warunki.

Nowa opona Continental HD HYBRID dostępna jest w rozmiarach 295/60R22.5, 315/60R22.5. 315/70R22.5, 295/80R22.5 i 315/80R22.5.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport